Jacht op de etherpiraat

Voor al die 3M piraten.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Jacht op de etherpiraat

Berichtdoor Columbus » 17 jun 2010, 11:29

Nieuwe bezems vegen schoon? Een nieuwe directeur bij het AT die denkt dat hij de 3-meter piraten kan 'uitroeien'. Etherflits III :twisted: is aangekondigd, zie onderstaande bericht!



Agentschap Telecom gaat over tot een nieuwe aanpak van etherpiraten. De toezichthouder wil hiermee meer effect bereiken bij de bestrijding van illegale uitzendingen in de FM-omroepband.

Het doel van de nieuwe aanpak is om zoveel mogelijk overtredingen voorkomen. De nieuwe aanpak start in Zuidoost Drenthe en wordt daarna uitgebreid naar andere delen van Nederland.

Lik op stuk
“Etherpiraten zorgen voor veel overlast in het noorden en oosten van ons land”, zegt Peter Spijkerman, directeur-hoofdinspecteur van Agentschap Telecom, “Met hun illegale uitzendingen verstoren ze het bereik van legale radiostations in Nederland, maar bijvoorbeeld ook in Duitsland. Ook het luchtverkeer ondervindt regelmatig hinder van de illegale uitzendingen. Hierdoor kunnen gevaarlijke situaties ontstaan. We willen zoveel mogelijk overtredingen voorkomen, maar als ze toch de fout in gaan, geven we de piraten lik op stuk.”

Vooraf waarschuwen
De aanpak richt zich op eigenaren of huurders van percelen waarop een permanente antennemast staat met antennes die bij uitstek geschikt zijn voor illegale uitzendingen in de FM-omroepband. Inspecteurs van Agentschap Telecom bezoeken de eigenaren en huurders persoonlijk en geven hen een brief waarin een hoge boete en een last onder dwangsom worden aangekondigd als de antenne-installatie wordt gebruikt voor een illegale uitzending. Vervolgens wordt intensief gecontroleerd of er illegale uitzendingen plaatsvinden. Dit gebeurt op locatie, maar ook op afstand. Als er sprake is van een illegale uitzending, wordt direct een boete van €2.500,- opgelegd. Daarnaast wordt een last onder dwangsom van €2.250,- opgelegd. Deze wordt verbeurd als opnieuw een illegale uitzending wordt geconstateerd. Het bedrag kan oplopen tot maximaal €33.750,-.
_______________________
'Animals can´t shoot back - your DX competitors can! Be a REAL MAN and lets hunt DX - not animals!'
'Get Alive...work DX!'
Avatar gebruiker
Columbus
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 875
Geregistreerd: 05 nov 2007, 23:41
Woonplaats: Gelderland

Re: Jacht op de etherpiraat

Berichtdoor Turfsteker 19MTS001 » 17 jun 2010, 12:12

had het al gelezen op etherpiraten zou je hiermee naar de rechtbank gaan kon je wel eens sterk staan. als ik een mast op de erfscheiding met mijn buren plaats hoe willen hun van afstand meten dat ik het was? en dat gezeur over storen meeste piraten hebben beter of zelfde spul als een legale radio. ook reacties van mensen... zie deze link http://www.spitsnieuws.nl/archives/tech ... epakt.html
Turfsteker 19MTS001
 

Re: Jacht op de etherpiraat

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 17 jun 2010, 12:22

Je mag al geen mast op de erfsheiding plaatsen dus die mag er al niet eens staan .En als er dan toch een mast staat staat deze nog steeds op jou grond . En onderschat het meten/peilen van het AT niet .
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re: Jacht op de etherpiraat

Berichtdoor Hét Drentse Station » 17 jun 2010, 18:59

...en ze beginnen natuurlijk weer in mijn achtertuin... ;-)

De volgende stap wordt waarschijnlijk dat ze bij iedereen langs gaan die een stroomaansluiting of een generator heeft :-)

Kan toch veel makkelijker ? Stuur ieder adres in nederland gewoon alvast een brief en je kan gelijk beginnen te innen... Die paar extra postzegels sparen weer een hoop manuren uit...

Alle gekheid op een stokje... Ik ben benieuwd naar de resultaten. De vorige etherflits heeft een hoop zenders opgeleverd, maar het effect was volgens mij minder groot, Je kreeg meer piratencombinaties die vervolgens met grotere vermogens gingen zitten en sneller van lokatie wisselden en binnen 24 uur na gepakt te zijn weer aan de band waren...
Hét Drentse Station alias Dé Croky 19 IR 081 On air ! Inmiddels 142 via qsl bevestigde divisions:
1,2,3,4,5,6,7,9,10,11,12,13,14,15,16,18,19,20,21,22,23,25,26,27,28,29,30,31,32,34,35,36,37,38,40,
43,44,45,47,49,50,51,52,54,55,56,59,61,64,66,67,68,69,72,73,74,75,76,79,80,81,84,85,88,90,91,93,
97,102,103,104,105,106,108,109,110,111,112,114,115,116,119,120,121,122,123,125,126,128,133,
136,141,146,152,153,158,161,163,165,166,167,169,173,178,181,185,186,189,190,195,196,199,205,
206,207,212,214,216,218,219,233,251,301,302,303,304,306,307,308,309,310,311,312,314,315,317,
327,328,329,330,331,340
klik hier voor qsl kaarten !

Mijn shack : Daiwa CN-410 - Astatic 636 L - Astatic d-104 tafelmike - Turner Plus Three
Mobiel: Wilson 500 - President Taylor

Use your brains, invest in a good antenna, not in power!
Avatar gebruiker
Hét Drentse Station
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 3785
Geregistreerd: 22 sep 2007, 19:29
Woonplaats: JO32KR

Re: Jacht op de etherpiraat

Berichtdoor Columbus » 17 jun 2010, 21:59

Het is kat en muis spel. Iedereen weet dat het AT onvoldoende mankracht heeft om dit lang vol te gaan houden. Natuurlijk, sommige piraten zullen even de adem inhouden, maar je weet dat als het virus je eenmaal te pakken heeft je vanzelf terug op de banden komt. Piraten is van alle tijden en is in sommige regio's gewoon een onderdeel van de cultuur geworden.

Het enige dat het AT met deze actie bereikt is dat de piraten (nog) inventiever zullen omgaan met hun stations. En dat ze het AT gaan uitlokken. Hmmm....ik denk erover om maar weer eens wat zenders in elkaar te solderen. Goedkoop MP3-spelertje uit Hong Kong eraan koppelen en ergens in het bos of in een hoogspanningsmast bevestigen. AT wil opsporen? Prima hoor....ik hou ze graag aan de gang. ;-)
_______________________
'Animals can´t shoot back - your DX competitors can! Be a REAL MAN and lets hunt DX - not animals!'
'Get Alive...work DX!'
Avatar gebruiker
Columbus
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 875
Geregistreerd: 05 nov 2007, 23:41
Woonplaats: Gelderland

Re: Jacht op de etherpiraat

Berichtdoor tjebbe » 17 jun 2010, 22:05

idd, heb ik ook al eens aangedacht om zo iets te doen. stroom aftappen bij een lampje op zo'n hoogspanningsmast, en kijken hoelang het vol houd :lol:
De beste versterker is een goede (richt)Antenne ! /-[]-/--/----/-----/ LFA
als de buren nog met je spreken, is je antenne te klein !
Avatar gebruiker
tjebbe
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1552
Geregistreerd: 05 dec 2007, 23:03
Woonplaats: Fryslan

Re: Jacht op de etherpiraat

Berichtdoor Turfsteker 19MTS001 » 18 jun 2010, 01:14

Columbus schreef:Het is kat en muis spel. Iedereen weet dat het AT onvoldoende mankracht heeft om dit lang vol te gaan houden. Natuurlijk, sommige piraten zullen even de adem inhouden, maar je weet dat als het virus je eenmaal te pakken heeft je vanzelf terug op de banden komt. Piraten is van alle tijden en is in sommige regio's gewoon een onderdeel van de cultuur geworden.

Het enige dat het AT met deze actie bereikt is dat de piraten (nog) inventiever zullen omgaan met hun stations. En dat ze het AT gaan uitlokken. Hmmm....ik denk erover om maar weer eens wat zenders in elkaar te solderen. Goedkoop MP3-spelertje uit Hong Kong eraan koppelen en ergens in het bos of in een hoogspanningsmast bevestigen. AT wil opsporen? Prima hoor....ik hou ze graag aan de gang. ;-)

zender in mekaar solderen? gewoon paar van die hlly zendertjes bestellen. stereo zit er al in dus dat scheelt weer... voor het geld wat die dingen kosten kan ik geen zender met stereo bouwen.
Turfsteker 19MTS001
 

Re: Jacht op de etherpiraat

Berichtdoor pino » 18 jun 2010, 11:36

Columbus schreef:De aanpak richt zich op eigenaren of huurders van percelen waarop een permanente antennemast staat met antennes die bij uitstek geschikt zijn voor illegale uitzendingen in de FM-omroepband.

dus ik kan bezoek verwachten ik heb een dubbele dipool staan voorheen voor uitzending en nu voor luistren, maar je kan niet zien aan de antenne of hij er staa voor RX of TX.
QTH-Rotterdam
Een goede antenne hoeft niet duur te zijn, een dure antenne hoeft niet goed te zijn.©
Avatar gebruiker
pino
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 754
Geregistreerd: 21 feb 2009, 13:31
Woonplaats: Rotterdam

Re: Jacht op de etherpiraat

Berichtdoor Turfsteker 19MTS001 » 18 jun 2010, 12:45

pino schreef:
Columbus schreef:De aanpak richt zich op eigenaren of huurders van percelen waarop een permanente antennemast staat met antennes die bij uitstek geschikt zijn voor illegale uitzendingen in de FM-omroepband.

dus ik kan bezoek verwachten ik heb een dubbele dipool staan voorheen voor uitzending en nu voor luistren, maar je kan niet zien aan de antenne of hij er staa voor RX of TX.

je draaid toch niet meer? dan maakt die brief ook niks uit het is een waarschuwing..
Turfsteker 19MTS001
 

Re: Jacht op de etherpiraat

Berichtdoor rog » 18 jun 2010, 13:04

Het zal wel niet lang duren.
Voordat ook de 11meter dxer aan de beurd is.

kassa!
rog
 

Re: Jacht op de etherpiraat

Berichtdoor Columbus » 18 jun 2010, 13:13

Weet ik zo net nog niet. Het belang om tegen 11 meterpiraten op te treden is een stuk minder. En dan heb ik het vooral over het financiële belang: om op de omroepband uit te mogen zenden moet je een behoorlijk bedrag afstaan aan het Ministerie van Economische Zaken.

Bij 11 meter is dat financiële belang er niet: dat is gewoon een vrije band. Je ziet hetzelfde gebeuren bij storing die veroorzaakt wordt in de amateurbanden. Hijgers, knijpers en andere randfiguren op repeaters worden niet of nauwelijks uit de lucht gehaald omdat daar niet de prioriteit ligt van het Agentschap.

Als het AT tijdens deze actie toevallig wat illegale 11 meteractiviteit waarneemt, zal ze je best uit de lucht halen, maar echt op jacht? Nee....gellof ik niet. Bij storing veroorzaken is het natuurlijk een andere zaak.
_______________________
'Animals can´t shoot back - your DX competitors can! Be a REAL MAN and lets hunt DX - not animals!'
'Get Alive...work DX!'
Avatar gebruiker
Columbus
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 875
Geregistreerd: 05 nov 2007, 23:41
Woonplaats: Gelderland

Re: Jacht op de etherpiraat

Berichtdoor rog » 18 jun 2010, 14:57

Ik Hoop dat je gelijk hebt.
Maar ik denk dat de dienst met een winst oogmerk gaat werken net als
bij de politie nu het geval is.

Ik vind Me zelf geen piraat maar een 11 meter amateur.

Maar helaas blijf je een piraat voor de wet.

73

rog
rog
 

Re: Jacht op de etherpiraat

Berichtdoor peter stardust » 18 jun 2010, 15:57

ik ondersteun je mening aangaande 11mtr amateur. ik ben vanaf 1971 op de 11 mtr aanwezig.
Met of zonder papiertje.
Inverted V + 2 el homemade Beam 12mtr NAP. rotor=hygain .Midland 8001, President madison.
Avatar gebruiker
peter stardust
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 824
Geregistreerd: 02 apr 2010, 18:02

Re: Jacht op de etherpiraat

Berichtdoor mebo » 18 jun 2010, 23:54

allemaal uitgekauwde oude koek gestoken in een nieuw jasje,das het hele nieuwe ,,beleid,,van A.T
ik zie het allemaal anders,men is geld nodig in den haag,niet miljoenen maar miljarden!
dus dit hele gedoe is mijns inziens niks meer dan verhoging van de boete,dwangsom.

en dan komt het praatje van hunnnie weer.....storing van ambu,vliegverkeer......ach man,rot op

menig piraat heeft betere apparatuur aan de band staan dan die lokale en commerciele zenderprut,en dan zal alleen de piraat storen...?
weet u wat stoort,die rotpaal in smilde,zelfs je tomtom stuurt je het weiland in.
en wat zegt men bij het A.T daarop....niks....en weet u waarom...die zenders betalen grof geld om hun meestal buitenlands gebler uit te mogen zenden,das het verschil.

het enigste wat men gaat bereiken met hogere prenten,nog zwaardere kasten en grotere teams,dus nog meer overlast zoals A.T het noemt,het tegenovergestelde dus.
en dan nog het mooiste,een ieder met een antenne in een mast die,,geschikt is,,om op de fm band te kunnen uitzenden krijgen persoonlijk een (dreig)brief overhandigd.....nou heer h.nijland,kom jij die mij brengen :x ...want ook ik heb er een in hangen,voor ontvangst wel te verstaan.(gelooft hij vast niet gezien zijn ego)
anders gezegd,hij is op mijn perceel niet welkom,ook al is onze ontmoeting al haast 10 jaar geleden,ik ben je nog niet vergeten...
dus een tip,als je komt,kom niet alleen.
want hij werkt voor mij als een rode lap op een stier. :evil:
mijn shack:
icom 475E voor 70cm met desktop sm-20 +mirage d1010n eindtrap
yeasu ft 7900 en ft1900
midland 8001 allmode met a99
antennes:
een 6el flaxa yagi(vertikaal) voor 2 mtr
een 13el flexa yagi(vertikaal)voor 70cm



gr epke PD3JME[433.1875-145.2375]
Avatar gebruiker
mebo
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 128
Geregistreerd: 07 feb 2010, 21:51
Woonplaats: bergum

Re: Jacht op de etherpiraat

Berichtdoor mebo » 19 jun 2010, 08:45

en waar ik ook de kriebels van krijg,dat je zomaar ineens een brief krijgt als je een antenne in de mast hebt zitten die,,gebruikt KAN worden,,voor zenden op de 3 mtr band.....
stel je naaste buur heeft dat ook,die draait illegaal zijn plaatjes,jij gebruikt je prikken naast je 11 meter antenne,alleen om ze te kunnen ontvangen,er word een soort van kruispeiling gedaan vanuit die nieuwe computer kamers en jij krijgt die brief van toen en toen is er uitgezonden,maar het was je buur.....wat dan? hoe moet je dan en vredesnaam je gelijk dan gaan halen? gewoon maar betalen dan? dacht het niet.
hoe willen ze in vredesnaam zo te werk gaan,geen rechter(als je een zaak begint tegen de boete)die daar in mee kan gaan zou je denken.
er gaan straks als dit allemaal operationeel is hele rare situaties ontstaan....
ik wens de instantie A.T heel veel sterkte toe met hun,,nieuwe beleid,,jegens piraterij.

ik weet nu al,het tegenovergestelde word bereikt.
mijn shack:
icom 475E voor 70cm met desktop sm-20 +mirage d1010n eindtrap
yeasu ft 7900 en ft1900
midland 8001 allmode met a99
antennes:
een 6el flaxa yagi(vertikaal) voor 2 mtr
een 13el flexa yagi(vertikaal)voor 70cm



gr epke PD3JME[433.1875-145.2375]
Avatar gebruiker
mebo
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 128
Geregistreerd: 07 feb 2010, 21:51
Woonplaats: bergum

Volgende

Keer terug naar Piratenzenders

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten