Knoppen Functies? President JFK Type 1

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Knoppen Functies? President JFK Type 1

Berichtdoor Lennart » 15 jan 2010, 21:25

Hallo,

Ik heb al 2 jaar een president jfk liggen een keer gekregen... heeft altijd prima gewerkt maar ik heb hem nu weer ingebruik genomen, toen ik hem had was hij helemaal goed ingesteld.. maar ik weet heel de functies niet van de knoppen die er op zitten want volgens mij staat hij helemaal er verkeerdt ingesteldt ik ontvang enkel die russen en polen....
hij heeft het verder rest altijd gedaan en altijd netjes gehouden niks geks mee gedaan enkel de knoppen staan verkeerd hebben jullie tips of een korte of lange uit leg hoe ik weet wat en hoe welke knop werkt ik heb een antenne magneet van 145cm er op aan gesloten heb ik toen de tijd bij brammetje bak gehaald in papendrecht daar is hij ook na gekeken.

Mijn vraag is: Hoe en wat zijn de knoppen die er op zitten en hoe krijg ik hem goed ingesteldt me bakkie President JFK type 1

Knoppen:

- Mic Gain
- RF Gain
- SWR/Cal
- Tone




Alvast Bedankt

Mvg Lennart V
Lennart
 

Re: Knoppen Functies? President JFK Type 1

Berichtdoor norman » 16 jan 2010, 00:38

Hoi Lennart, welkom op het forum :wink:
Voor een NL handleiding probeer deze link eens:
http://cbradio.nl/President/President_J ... FK_NL2.pdf
norman
 

Re: Knoppen Functies? President JFK Type 1

Berichtdoor Thijs » 16 jan 2010, 00:48

- Mic Gain
- RF Gain
- SWR/Cal
- Tone

Mike Gain:
Begin met helremaal naar rechts en vraag een tegenstation wat beste uitgezonden modulatie is terwijl je elke uitzending iets naar links draaid.
RF Gain:
Moet voor de maximale ontvangst helemaal met de klok mee staan
- SWR/Cal
heeft niks met je ontrvangst opf zend berijk te maken maar bereik te maken. Deze knop gebruik je om je antenne verhouding te testen. Zie de prachtige handleiding waar Norman naar verwijst :lol:
- Tone
Doet niks aan de ontvangst of zenden gewoon in stellen naar wat jij het fijnst vindt ontvangen.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Re: Knoppen Functies? President JFK Type 1

Berichtdoor Lennart » 16 jan 2010, 09:35

Dank jullie wel heren! ik ga is wat proberen :)
Lennart
 


Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten