Beste / slechtste bak verkiezing!

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Beste / slechtste bak verkiezing!

Berichtdoor 19AC719 » 12 mei 2009, 22:31

hee hallo :lol:

Heb zelf een paar jaar gewerkt met een lincoln , prima bak helemaal niks mis mee , heb nu een Magnum S9 en de ervaringen die ik er mee heb zijn erg goed , ik lees veel negatiefs over de S9 maar op diverse amerikaanse forums en reviews lees ik ook veel goeds over de S9 , nu de prop. af en toe weer eens tevoorschijn komt , een aantal mooie verbindingen gemaakt . 3div/ 14div/26div/27div/30div/56div/1 en 104 div . verder een goede ontvangst en krijg van de tegenstations goede berichten over de modulatie ... mischien heb ik wel geluk met mijn S9 ,,ik weet het niet ,maar voor mij is het zeker een zeer goede bak ...

groeten en 73,s peter
19AC719
 

Re: Beste / slechtste bak verkiezing!

Berichtdoor NL1CAT » 13 mei 2009, 13:24

Hoi,
Heb goede ervaringen met Uniden pro 420 en Danita 640.
Ze hebben alle 2 een hele tijd in een bulldozer en shovel gezeten en vooral de trillingen in bulldozer zijn nogal hevig.
Nooit geen problemen mee gehad dus ze zijn wel stevig gebouwd denk.
De Danita draait al een jaar of wat op packet en doet het nog steeds (txd is wel traag) , heb nu een uitgang op de fm detector dus ik hoop op betere ontvangst.
Dx heb ik met die bakkies niet gedaan alhoewel op packet toch regelmatig Finse stations langs kwamen. (en ook nl3zut digi'en)
Dus vind ik die bakkies wel goed.
PL heb ik gehad werkte op fm niet op packet, ssb wel .
Moest een x gereset worden maar voor de rest weinig problemen.
Sommerkamp ts 790dx heb ik er een paar van gehad maar gingen allemaal stuk en stonden ook niet helemaal spot op freq op ssb dus die hoef ik niet meer.
Er zat ook een roger beep op maar het leek wel of die altijd am moduleerde want op fm klonk die goed rot.
Ik heb nu alweer een tijd een Yaesu ft817 maar moet nog een goede hf antenne. aanbevelingen? (wat is de oproep freq op 45m?)
NL1CAT
 

Re: Beste / slechtste bak verkiezing!

Berichtdoor nl3prc » 15 mei 2009, 14:28

Ik weet dat er nogal wat rommel op de markt is

Dat heb ik al vaak ondervonden.

Maar wat mij betreft zijn de beste bakken nog altijd de wat ouder bakjes die toen legaal werden ingevoerd.

Ik heb wat dat aangaat de beste ervaringen met de zogenaamde cybernetjes
alhoewel deze in verschillende uitvoeringen uitgebracht zijn hadden 1 ding gemeen.

het print in de bakkken is hetzelfde

of je nu een audio sonic ms201 een hycom cb 3000 of een major 2000 of een amroh 708 had dat maakte niks uit.

wat mij vooral goed bevalt van deze bakjes is dat er nagenoeg geen delay zit in het overschakelen van zenden naar onvangen.
Wat voor het packet zeer gunstig is.
alleen zijn de meeste bakjes van die tijd uitgevoerd met een max vermogen van 0,5watt en maar 22 kanalen ( pll08a) latere uitvoeringen hadden 40 kanalen (pll03a) en 2Watt.
Maar dit zijn bakjes waar je makkelijk in kan knutselen.
Met de nieuwe bakken is dat niet echt leuk meer

http://nl3prc.nl/misc/ptbm_117_aox_27mhz_fm.jpg

De slechtste bakken van die tijd vondt ik de president ofwel uniden ook weer de legale uitvoeringen
probleem late inschakel tijd van het zend gedeelte trage terugschakel van de ondvanger.


ik ga hier alleen uit van bakjes die op de fm worden gebruikt.
met andere modulaties ben ik nooit echt bezig geweest.
nl3prc
 

Re: Beste / slechtste bak verkiezing!

Berichtdoor Zap666 » 05 jun 2009, 03:23

Zijn er nog oldschool AM'ers op het forum?
De Samdo 700? :mrgreen:
Met een kanaalkeuze knop puur voor decoratieve doeleinden :lol: .
Dat kreng zond en ontving 120 kanalen tegelijk.
Als je al zo'n prul had zou je het nooit toegeven op de band.
Ik heb er zelf een week mee in de auto gewerkt (hoe slecht kan die zijn? :? ), toen gelukkig snel verkocht.
Hij was nog slechter dan gevreesd.

Azzie het heb over een slechte bak: TADAAAAA, Dames en Heren..... De Samdo 700!!!!! http://cbradiomuseum.dk/samdo_700_am_40 ... t_1988.htm
Groetjes JW
Zap666
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 80
Geregistreerd: 14 nov 2008, 19:10
Woonplaats: Rotterdam

Re: Beste / slechtste bak verkiezing!

Berichtdoor jcva » 06 jun 2009, 20:45

Ken ze ja, De Samdo 700 scoort hoog op de lijst slechtste bakken, Maar de cybernet prullen uit die tijd konden er ook wat van.

Formac oa.

jcva
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW

Re: Beste / slechtste bak verkiezing!

Berichtdoor Ernst » 06 jun 2009, 21:28

jcva schreef:Ken ze ja, De Samdo 700 scoort hoog op de lijst slechtste bakken, Maar de cybernet prullen uit die tijd konden er ook wat van.

Formac oa.

jcva

pas nadat de schroevendraaier overal ingezeten had
scoorde ze hoog als slechtste bakken :)

en vrogah had je alleen maar cybernet als hoofdmoot
en ook bij deze nadat men er met de schroevendraaier ingezeten had presteerden ze idd ook matig
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Re: Beste / slechtste bak verkiezing!

Berichtdoor jcva » 06 jun 2009, 23:09

President bestond toen ook al hoor, met alleen AM en AM/SSB.

Die dingen deden het redelijk, De oude hygain 5 (40kanalen AM/SSB) was ook zo'n spetterhok, De Formac(oorspronlekijk alleen maar AM) scoorde ook hoog

Daarvoor had je ook nog je nodige van Sommerkamp en Pony en dat was over het geheel genomen ook wel beter.
100x beter dan de Samdo.
Maar er zijn meer van doe rousdozen op de markt geweest, En daarbij inderdaad de nodige "reparateurs"


jcva
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW

Re: Beste / slechtste bak verkiezing!

Berichtdoor Tokkelkearl » 06 jun 2009, 23:17

Q en Q
Laatst bijgewerkt door Tokkelkearl op 29 nov 2011, 20:17, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Tokkelkearl
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 114
Geregistreerd: 07 jan 2008, 17:17
Woonplaats: Tukkerland

Re: Beste / slechtste bak verkiezing!

Berichtdoor Ernst » 07 jun 2009, 11:43

De slechtste bak ooit? de 22kanalen goed gekeurde bakken, wat een kanaal overslag en gespetter


wat wil je

vroeger had je op 10 vierkante meter wel 8 stations zitten :D

ik heb in den beginne met een skyline gezeten alleen met volume en een squelch knop erop .. en een smetertje erin
met een 2 tal extra grondkistallen er in de 10.140 en de 10.340 naast de originele 10.240... dat gaf bijmekaar een goeie 60 kanalen

jammer dat ik hem niet meer heb (versleten door veelvuldig gebruik)
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Re: Beste / slechtste bak verkiezing!

Berichtdoor Edje555 » 17 jul 2009, 20:04

ik heb wel diverse 27MC trancievertjes op mijn dodenlijst staan,

Maxon MX-1000 en 2000 ,alleen de kleur blauw was al erruggg
Satcom Scan40f , zelfs op 4watt produceerde hij zoveel harmonische dat de buren strepen hadden terwijl met een Galaxy Saturn op 15watt geen streepje te zien was.
Breaker 40FM , prut bakkies , kan haast niet slechter.
Premier CB-1000 en 2000 , bij aanschaf ging hij al kapot en zeer matig selectief zodat vrijwel vele zwake signalen een brei waren van geknars en gespetter
Stabo XF-9082 Profesional 1e versie , je kon je verwarming wel uitlaten zo heet werd deze bassis tranciever en na een poosje gaf de voeding vanzelf wel de geest (latere versie's meer vermogen a 30Watt hebben wel een redelijke voeding)

En dan mijn Top 10 van beste 27MC trancievers. (geen allbanders en dergelijke Kenwood o.a Yeasu)

1 President Lincon (Jammer dat hij op FM niet erg selectief is en dus vaak zwakke signalen niet verstaanbaar maakt ,wat op een gemiddelde 40CH doos wel verstaanbaar was)
2 President Jackson (oud type na modifictie van SSB ontvangst tegen oversturing was dit een uitstekende DX radio voor dat geld)
3 Galaxy Saturn (jammer dat hij regelmatig onderhoud nodig had i.v.b met van de Freq aflopen op SSB verder prima Radio)
4 Magnum Delta Force,Omega Forse en de S-9 (behoorlijk selectief op de FM maar jammer dat hij veel White Noise op SSB produceerd zonder modificatie was dit erg hinderlijk , echt Magnum kwaal)
5 Superstar 3900DX (Geweldige radio voor die tijd alleen hij was erg breedbandig op FM dus daar waren de lokalen stations in je dorp erg blij mee)
6 Danita Mark 5 (erg selectief op FM als het om zwakke signalen op afstand verstaanbaar te maken wat op vele andere trancievers niet te verstaan was)
7 Ham Jumbo II (Redelijke tranciever met weinig power maar op SSB met een Tuner +5 een bulderdoos die menig speakertje liet resoneren ! op FM niet slecht te noemen)
8 Ham Concorde II (Werkte goed mits de eindtrap goed was afgeregeld anders kon je elk jaar wel nieuwe Torren erin solderen op SSB was hij goed te doen voor die tijd)
9 Superstar 2000 (voor die tijd een redelijke SSB doos maar magertjes in het vermogen en de eintrap was snel overstuurd door de goedkope opbouw van de stuurtrap die niet stabiel afgeregeld kon worden door slechte componenten)
10 ???

Slechte kortegolf ontvanger ooit, Kenwood R-2000 en R-5000 , ik heb nog nooit zulke slechte HF ontvangers gehad.
De good oldie Kenwood R-1000 was toch oud maar wel een van de zuiverste die ooit heb gehad.
Edje555
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 13 jul 2009, 18:44

Re: Beste / slechtste bak verkiezing!

Berichtdoor 500E » 17 okt 2009, 23:43

De Major 4000 basis deed het erg goed destijds, ook illegaal omgebouwd naar 40 kanalen. Later de HY Com 4000 en Midland MS201 (?) weet niet meer; was lichtblauw met grijs; mobiel ding. Toen een HAM Puma en een President gehad; bevielen ook wel, maar die President was nogal dofferig qua modulatie; je pikte een President er zo uit.

Ah, gevonden: de Midland 77FM005

Afbeelding
500E
 

Re: Beste / slechtste bak verkiezing!

Berichtdoor Abt » 27 nov 2009, 10:36

Die vakantie setjes.... die bakjes van Alan zijn nog net te pruimen maar voor de rest is het speelgoed.

Waar ik me het meest aan erger zijn die pruts antennetjes die erbij zitten. Zouden ze moeten verbieden.
Voor speelgoed is het nog te slecht. Sommige hebben een lengte van 30cm!!
Voor een straal binnen de 300 meter Ideáal ! Met een flinke kachel erachter haal je misschien net de 500 meter :lol: Dan is de spriet ook weggesmolten.
Voor 60 euro kan je ook niets verwachten maar wat weet een leek nou van 27mc antenne's.
Er wordt jammer genoeg veel troep verkocht wat uiteindelijk weer teleurgesteld in de container beland.
Abt
 

Re: Beste / slechtste bak verkiezing!

Berichtdoor Ronnie » 27 nov 2009, 10:52

Mous schreef:Die vakantie setjes.... die bakjes van Alan zijn nog net te pruimen maar voor de rest is het speelgoed.

Waar ik me het meest aan erger zijn die pruts antennetjes die erbij zitten. Zouden ze moeten verbieden.
Voor speelgoed is het nog te slecht. Sommige hebben een lengte van 30cm!!
Voor een straal binnen de 300 meter Ideáal ! Met een flinke kachel erachter haal je misschien net de 500 meter :lol: Dan is de spriet ook weggesmolten.
Voor 60 euro kan je ook niets verwachten maar wat weet een leek nou van 27mc antenne's.
Er wordt jammer genoeg veel troep verkocht wat uiteindelijk weer teleurgesteld in de container beland.

Ja als ze zich niet orienteren op de markt en fora nazoeken heb je dat.
Ronnie
 

Re: Beste / slechtste bak verkiezing!

Berichtdoor Arnold (CQ27) » 31 dec 2009, 17:36

Mijn beste set was in de jaren '70 een Robyn T123B buizenbak met 23 kanalen AM en twee extra kanalen waroonder 11 alfa.
Had een goede rustige ontvanger met geweldige kanaalscheiding.
Later opgevolgd door een Yaesu FT-101 (buizen) allbander. Ik wou dat ik zo'n set weer in een perfecte staat kon kopen want een betere set op SSB kan ik me niet voorstellen.
Ook deze set had een rustige ontvanger en was alleen wat minder gebruiksvriendelijk dan de hedendaagse transceivers maar als iemand nog een exemplaar ergens nieuw in de doos heeft staan kan ie van mij de hoofdprijs krijgen.

De slechtste set was een Skyfon 23 kanalen AM. Als je een hard station hoorde bleek soms dat ie drie kanalen verderop zat te werken.
Ontvanger leek wel een ruisbak want je hoorde alle kanalen door elkaar.

Groet,
Whisky Alfa - Utrecht
Arnold (CQ27)
 

Re: Beste / slechtste bak verkiezing!

Berichtdoor cb1gwn » 31 dec 2009, 20:34

Ik heb een satcom Scan40f en heb nergens last van. De ontvangst op dat ding is zeer goed zelfs.

Vroeger nog een (2ehands)HyGain V gehad. Verste verbinding ergens in de USA (kaal). Ik kon de verbinding niet afmaken omdat er gelijk 20 andere NLD stations met meer vermogen over mij heen kwamen en het een zooitje werd.

Vroeger ook een (2ehands)handic 6 kanalen oranje kristallen porto gehad. Max 0,5 watt. Dat ding had meer bereik dan met de latere 4watt (nieuwe)porto's!

Beste / slechtste Dit kun je eigenlijk alleen maar meten als je de bakken nieuw gekocht heb.
Je weet tenslotte niet of er in een 2ehands bak gerommeld is (wat de verkoper dan ook verteld)

Mooie bakken (looks) die ik bezit
C-Mobil, Stabo XF-9082, (934mhz) Stabo PRS-933/934,
Bert actief op 27mc sinds 04-1981
Gewerkte divisies: Who cares ?
http://www.freeradionetwork.nl
Afbeelding
Avatar gebruiker
cb1gwn
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1356
Geregistreerd: 25 dec 2008, 19:47
Woonplaats: Hoevelaken

VorigeVolgende

Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten