Verbindingen 2023

Alles over DX

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Verbindingen 2023

Berichtdoor 19AT593 » 04 mei 2023, 22:31

Start maar even een nieuw topic. Misschien is het leuk om eens wat te vertellen over de verbindingen die gemaakt worden dit jaar. Het zonnevlekken maximum schijnt al op een piek te komen eind dit jaar. De condities zijn goed voor DX. Maar ook lokaal kun je leuke verbindingen maken.

Laat ik dan maar de eerste zijn die wat verteld over mijn verbindingen tot dusver. Sinds dit jaar heb ik weer een GPA op mijn mast staan en mijn bakkie is een President Harry 3. DX verbindingen heb ik niet gemaakt maar wel veel USA gehoord op kanaal 6 en 11 op AM. Lokaal heb ik toch wel enige afstanden kunnen overbruggen. Het leukst was wel met Henry die hier ook op dit forum aktief is. De afstand tussen ons is denk ik zo een 50km. We konden elkaar toch prima verstaan. Helaas heb ik wel een S3 aan ruis op alle kanalen, dat zullen de meeste stations wel hebben. Zoveel ruis schijnt normaal te zijn tegenwoordig, maar vroeger was dat toch wel anders.

Schrijf ook eens over verbindingen die jullie maken. DX of lokaal, het maakt niet uit...
19AT593 Sebastiaan
Avatar gebruiker
19AT593
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 286
Geregistreerd: 01 jan 2011, 22:12
Woonplaats: Noord-Groningen

Re: Verbindingen 2023

Berichtdoor Rossie76 » 18 mei 2023, 16:12

Leuk dit inderdaad!

Ik heb de laatste tijd ook veel USA gehoord, voornamelijk veel geluisterd en ook gesproken op kanaal 6 en 28 am.
West Virginia, New York, North Carolina, Tennessee enz...

Op een keer, voornamelijk kanaal 28, dacht ik.. laat ik eens proberen te roepen..
En ja hoor, ik hoorde mijn callsign terug en heb wat, deels hoorbare, gesprekjes gehad met North Carolina.

En nu komt het, allemaal met een Boomerang (lange versie) antenne!! Met ca 50watt.

De laatste verbinding was vlekkeloos!
Met een Alan 9001, en de Boomerang, sprak ik van begin tot eind met Tennessee erg duidelijk.
Ik had het gelukkig opgenomen en het staat op youtube.. ik zal kijken of ik het hier kan posten.
https://www.youtube.com/watch?v=wQu_SjEBIhY&t=6s&pp=ygUVbmV0aGVybGFuZHMgdGVubmVzc2Vl

Ik ben bezig met mijn N cursus dus heb nog geen ervaring met verbindingen maken... Wat ws te horen is dus neem me niet kwalijk wat dat betreft :-D
Rossie76
Volhouder
Volhouder
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 31 maart 2022, 18:09


Keer terug naar DX

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten