Yaesu FT-710 Mars mod, al door iemand getest?

Voor alle vragen over HF-Sets, 2 en 70 en andere zenders waar een licentie voor nodig is.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Yaesu FT-710 Mars mod, al door iemand getest?

Berichtdoor Erik » 02 maart 2023, 07:51

Hella,

Ik kwam vanmorgen onderstaande Mars mod tegen voor de Yaesu FT-710 op reddit.com.
Zie onderaan, https://www.reddit.com/r/amateurradio/comments/z8z53t/is_there_a_ft710_mars_mod/
Is er misschien iemand hier die deze al heeft getest?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
Erik
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 496
Geregistreerd: 20 jul 2008, 22:25
Woonplaats: Zuid Nederstad in Wereldland

Re: Yaesu FT-710 Mars mod, al door iemand getest?

Berichtdoor FvF » 02 maart 2023, 22:41

Ik heb zijn betere broer de ftDX-10 en de mod gedaan, werkt prima, maar gebruik hem hoofdzakelijk voor CW met 300hz filter, veel leuker dan om ermee te piraten, daarvoor gebruik je natuurlijk een oldskool CB-rig.
FvF
Doorzetter
Doorzetter
 
Berichten: 44
Geregistreerd: 24 feb 2022, 23:13

Re: Yaesu FT-710 Mars mod, al door iemand getest?

Berichtdoor Erik » 02 maart 2023, 23:40

Hallo,

Ieder zijn mening natuurlijk.
Als je zoals ik ook zendamateur bent dan wil je de goede apparatuur die je gebruikt op de 10 meter ook op de cb band kunnen gebruiken.
Verder is de frequentiestabiliteit van deze Yaesu apparatuur veel beter dan van de goedkope knakendozen.
Ook wordt het gebruik van lineairs overbodig omdat deze reeds 100 watt aan boord hebben.
Omdat op het amateurforum dit soort vragen meteen verwijderd worden heb ik hem hier geplaatst.
Verder loopt het daar over van omhoog gevallen fatsoenrakkers die van mening zijn dat ze ook politieagentje moeten spelen.
Daar houd ik niet zo van, doe maar normaal.

Op dit moment heb ik op Facebook een gebruikergroep gevonden van de Yaesu FT-710 waarbij al mensen aangeven dat ze deze modificatie getest hebben.
Dat betreft zoals ze het zelf schrijven de Amerikaanse versie.
Echter is dit iets wat je in het service menu gewoon kunt instellen.

Zo, nog even afwachten wat er voor reacties komen.

Groet van Erik,
Afbeelding
Avatar gebruiker
Erik
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 496
Geregistreerd: 20 jul 2008, 22:25
Woonplaats: Zuid Nederstad in Wereldland

Re: Yaesu FT-710 Mars mod, al door iemand getest?

Berichtdoor FvF » 03 maart 2023, 09:54

Ach, als je in die Facebook groep een foto van je set met 27....Mhz laat zien ben je ook aan de beurt en terecht, daar zijn ze niet voor bedoelt.
Je garantie ben je ook gelijk kwijt en wat is er mis met de charme van een Lincoln en een mooie zelfbouw eindtrap goed gefilterd ipv Zetagi meuk?
Niks mis met die Russen https://eb104.ru/karta-sayta/directory
Ik gebruik hun zelfbouwpakket en ze geven goede feedback als je er niet uitkomt
Je kunt de mod overigens ook uitvoeren zonder te solderen, dan behoudt je je garantie ook nog eens😉
Stekker amateurs zijn er al genoeg....
FvF
Doorzetter
Doorzetter
 
Berichten: 44
Geregistreerd: 24 feb 2022, 23:13

Re: Yaesu FT-710 Mars mod, al door iemand getest?

Berichtdoor Ernst » 03 maart 2023, 23:42

Als je zoals ik ook zendamateur bent dan wil je de goede apparatuur die je gebruikt op de 10 meter ook op de cb band kunnen gebruiken


Ik had altijd het idee als je een licentie hebt alleen zo als wij allen alleen type goedgekeurde apparatuur mogen gebruiken die zich limiteert tot 40 kanalen met de welbekende 4 modulaties en zeer beperkt vermogen

Of heb ik dat mis?
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Re: Yaesu FT-710 Mars mod, al door iemand getest?

Berichtdoor 19-DT-170 » 04 maart 2023, 11:39

Ernst schreef:
Als je zoals ik ook zendamateur bent dan wil je de goede apparatuur die je gebruikt op de 10 meter ook op de cb band kunnen gebruiken

Ik had altijd het idee als je een licentie hebt alleen zo als wij allen alleen type goedgekeurde apparatuur mogen gebruiken die zich limiteert tot 40 kanalen met de welbekende 4 modulaties en zeer beperkt vermogen
Of heb ik dat mis?

Klopt als een zwerende vinger...
https://www.rdi.nl/onderwerpen/radiozendamateurs/documenten/publicaties/2020/06/22/het-frequentiegebied-tussen-433-en-435-megahertz
Ook op andere vergunningsvrije frequenties zoals 27 megahertz of PMR446 frequenties worden
zendamateurs waargenomen, mogelijk gebruik makend van hun amateur apparatuur. Dit is dus
niet toegestaan, iedere vorm van vergunningsvrij frequentiegebruik vereist specifieke
zendapparatuur. Houdt hier rekening mee, een zendamateur houdt zich aan de afspraken.


Ik vind de opvatting die sommige mensen hebben, 'alles moet kunnen, zolang je maar niet gepakt wordt' niet van fatsoen getuigen.
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1984
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Yaesu FT-710 Mars mod, al door iemand getest?

Berichtdoor 19-DT-170 » 04 maart 2023, 11:44

Erik schreef:Als je zoals ik ook zendamateur bent dan wil je de goede apparatuur die je gebruikt op de 10 meter ook op de cb band kunnen gebruiken.
Verder is de frequentiestabiliteit van deze Yaesu apparatuur veel beter dan van de goedkope knakendozen.

Hoe veel preciezer is die frequentiestabiliteit dan, en waar heb je die 'veel betere' frequentiestabiliteit dan precies voor nodig op de cb band?
Erik schreef:Verder loopt het daar over van omhoog gevallen fatsoenrakkers die van mening zijn dat ze ook politieagentje moeten spelen.
Daar houd ik niet zo van, doe maar normaal.

Als je wilt dat mensen normaal moeten doen, dan zou je misschien zelf kunnen beginnen met anderen geen omhooggevallen fatsoensrakkers te noemen.
Want daarmee doe je namelijk precies hetzelfde maar dan omgekeerd. :wink:
En ehhh.... Als jij in de winkel aan de kassa voor kruipt, zal ik je ook vriendelijk doch dringend vragen om achteraan in de rij aan te sluiten...
Ben ik dan ook een omhoog gevallen fatsoensrakker???
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1984
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Yaesu FT-710 Mars mod, al door iemand getest?

Berichtdoor nl0rpp » 05 maart 2023, 12:40

Behalve met een 710 lekker ouwehoeren kan je ook wat proberen op 86,45 en 170 mtr . Altijd leuk geweest.
Doe niet iets wat ik ook niet zou doen.

http://www.pa3hgt.nl

2 President Veep 40 ch am/fm , President Jackson Classic 6 bander/HR2600 met chipswitch/Lincoln 1 ,HAM International Jumbo 3/Multimode 3/Viking 3,Midland 7001 MK2 & MK3,2 President Jackson 2 chrome/JFK Chrome/Franklin/Adams met Maurer mod,Dirland DSS9000F,Excalibur 2002,President George :mrgreen: .RVS spriet 2,50 mtr met SGC SG230 tuner.

Afbeelding
Avatar gebruiker
nl0rpp
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 121
Geregistreerd: 04 sep 2006, 01:00
Woonplaats: Den Haag

Re: Yaesu FT-710 Mars mod, al door iemand getest?

Berichtdoor Erik » 05 maart 2023, 22:36

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties, :lol:

Ik had gehoopt op een reactie van iemand die enige kennis heeft van deze zendontvanger.

Ondertussen ben ik wel iets verder gekomen.
Het is helaas niet zo eenvoudig dan dat ik in het begin dacht.
De modificatie zoals ik deze hier gemeld heb is vooralsnog alleen toe te passen op de zogenaamde U.S. versie.
Wel weet ik nu dat er meerdere toetsencombinaties bestaan waarmee allerlei zaken op te roepen zijn, maar nog niets over de vraag die ik stelde.

Groet van Erik.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Erik
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 496
Geregistreerd: 20 jul 2008, 22:25
Woonplaats: Zuid Nederstad in Wereldland

Re: Yaesu FT-710 Mars mod, al door iemand getest?

Berichtdoor FvF » 05 maart 2023, 23:22

Hoi Erik, ben er even ingedoken, maar jij hebt voor jou precies de goede radio gekocht😜 of even wachten tot er een modificatie komt, maar voorlopig ben je effe bezig met je 3 knopjes.
Goedkoop is toch weer duurkoop blijkt maar weer. Deze man hamert er nog even voor je op, check your license....https://www.youtube.com/watch?v=PN0eC8QB_-U
FvF
Doorzetter
Doorzetter
 
Berichten: 44
Geregistreerd: 24 feb 2022, 23:13

Re: Yaesu FT-710 Mars mod, al door iemand getest?

Berichtdoor Egbert » 08 maart 2023, 00:21

Ik weet niet of de ft-710 in amerika echt anders is, maar je zou toch denken dat deze tranceiver via het service menu in USA moet kunnen worden veranderd. En dan schijnt genoemde modificatie wel te werken.
Egbert
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 02 jan 2019, 10:27

Re: Yaesu FT-710 Mars mod, al door iemand getest?

Berichtdoor fred » 19 maart 2023, 13:33

op mods.dk staat deze modificatie ook.
en word beschreven door DK1AT arne waarschijnlijk dus ook voor de europe version.

19at097
fred
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 19 maart 2023, 12:57


Keer terug naar Transceivers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten