Node lokaties gezocht.

Alles over packetradio en digimodes op de 27MHz

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Node lokaties gezocht.

Berichtdoor jp1gln » 22 jun 2011, 01:57

Ben bang dat het te ver is, hemelsbreed zo'n 40 kilometer. Als we allebei een goede antenne op goede hoogte hadden was het wel te doen maar met 2 kwart golf boomerangs zal het niet lukken.
jp1gln
 

Re: Node lokaties gezocht.

Berichtdoor flipke » 04 aug 2011, 19:52

heb hier alles in huis voor bbs/node
maar helaas ik krijg fbb niet aan het werk
heb een pk232 en een tnc2 en een rmd1200
dus kan alle kanten op
pc is p4 3200 mhz.tranceiver is of lincoln /mini pan

dus vraag is wie kan programma voor mij klaar maken?
hoor het graag
groet erik www.jongereninloop.nl
flipke
 

Re: Node lokaties gezocht.

Berichtdoor cb1gwn » 04 aug 2011, 21:17

zit zo'n node niet ingebakken in de tnc2 eprom?
Bert actief op 27mc sinds 04-1981
Gewerkte divisies: Who cares ?
http://www.freeradionetwork.nl
Afbeelding
Avatar gebruiker
cb1gwn
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1356
Geregistreerd: 25 dec 2008, 19:47
Woonplaats: Hoevelaken

Re: Node lokaties gezocht.

Berichtdoor jackdonio » 05 aug 2011, 00:24

Kijk , nu wordt het toch nog weer leuk op 27 .
Baycom is nog uit de DOS tijd , serieel poortje naar een P1 of zelfs een antieke 386 computer will do the job. Ook proggies als GP6 en GP7 .
Onder windows zijn er plenty programmas , veel ervan werken direct vanuit de geluidskaart
Een erg mooi programma is MULTPSK , deze heeft zo ongeveer alle digitale modes aan boord van CW via RTTY , PSK , FAX , SSTV , HELL, packet naar modes zoals olivia en noem maar op . Denk ook eens aan AWG packet engine , ook via de geluidskaart en ook geschikt voor TCP/IP via packet ( hang het internet aan het packet netwerk. )
Wel zou ik op 27 M/c gewoon 1200 Baud aanhouden , 2400 zou nog net gaan maar wordt al een beetje breed , veel tranceivers krijgen dan al problemen met de filters . Voor hoge snelheden zoals 4800 , 9600 of nog hoger heb je op 27 echt geen ruimte of je zou alle filters uit de ontvanger moeten slopen en direct op de varicap moeten moduleren maar dan heb je zo ongeveer alle 40 kanalen nodig voor een enkel signaal. Wel zouden deze hoge snelheden goed te doen zijn op bv. de 70 of 32 of 13 cm band . De bekende Video links zoals die op 2,4 G/Hz zitten kunnen zonder ombouw hoge snelheden aan door gewoon de video aansluiting te gebruik ( mooi voor een straalverbinding tussen twee nodes )
Mt Packet kun je een heleboel leuke dingen doen varierend van Chatten , BBSen , up en downloaden , P2Peren , fotos en files delen , enz.
Eigenlijk alles wat je ook op het internet kunt doen , het gaat alleen wat langzamer maar het is helemaal gratis .
En met een PDA'tje of Netbook en een porto ben je ook nog mobiel bereikbaar
Die porto kan dus ook een LPD of PMR setje zijn , als er een crossband node in de buurt is

Dus wat mij betreft , als packet weer gaat leven , ben ik morgen al weer QRV
jackdonio
 

Re: Node lokaties gezocht.

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 05 aug 2011, 07:13

Jack wil jij mij na de vakantie helpen met een packet station op zetten ?
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re: Node lokaties gezocht.

Berichtdoor jackdonio » 05 aug 2011, 12:08

Hi Frank
Ja hoor , neem maar even kontakt met me op via de mail
Jack
jackdonio
 

Re: Node lokaties gezocht.

Berichtdoor 19AT266 » 12 aug 2011, 08:48

Hallo allemaal,

Ook ik wil wel een BBS station beginnen in Emmen ben in het verleden al eens BBS geweest NL3EMN EN GEWONE call was NL1SF.
Maar heb hier geen modum meer voor.. de Bak ik een P. Jackson deze is er wel geschikt voor.

Gr, 19AT266
19AT266
 

Re: Node lokaties gezocht.

Berichtdoor flipke » 30 aug 2011, 17:26

wie heeft er voor mij een goede versie van winfbb
ik heb van alles geprobeert maar kan geen goede versie downloaden
wil bbs opstarten hier heb tnc en super cheetah (eerst lincoln maar die werkt beroerd met packet)

hoor graag van jullie
groet erik
flipke
 

Re: Node lokaties gezocht.

Berichtdoor wpemmer » 31 aug 2011, 10:00

Hallo ieder, hier een berichtje van Rob, de 19WRC538.

Sinds 1 week heb ik mijn oude TNC weer tot leven kunnen wekken en 24/7 in de lucht gekregen op kanaal 24 met Node, Digipeater en Maildrop functie. Het apparaat (AEA DSP-232) heeft 8 jaar in het plastic gelegen maar was zo weer in de lucht :D .

Hoewel in Rotterdam Packet Radio een stille dood gestorven is lees ik toch steeds meer de vraag (niet alleen in dit forum) of iemand weer zijn P.R. in de lucht wil brengen. Bij deze dus!

Na enige tijd kanaal 24 te hebben gemonitord bleek deze haast niet te worden gebruikt, ideaal om het dus maar gelijk voor P.R. te claimen :)
Ik heb wel wat commentaar gekregen op mijn claim maar ja... met de overbekende "beacon burst" elke 20 seconden op de automaat maakt het voor de luisteraars lastig vol te houden.

Elke dag raadpleeg ik mijn MHeard register maar tot nu toe..... alleen een Fins station 8)

Mocht ik toch (voormalige?) packeteers warm hebben gemaakt voor zoals ik het noem "Packet periode: deel 2" dan zal de Node/Digipeater/Maildrop functie worden uitgebreid met een BBS (om e.e.a. aantrekkelijk en functioneel te houden)!
Via de Myalias (Nodenaam) zijn er al wel functionele BBS achtige commando's beschikbaar zoals Nodelijst, Stationslijst, Connect to, (J)Mheard en zelfs een Unproto Broadcast. Maar ja... nu de gebruikers nog :(

Mocht de vraag helemaal gaat aantrekken dan zal ik ook weer een locale gateway gaan opzetten (naar internet of bv. 60cm PMR?).

Chat met mij gaat via WRC538. Mijn Node heet ROTOMM wat een samenvoeging is van ROTterdam en de woonwijk OMMoord. Voor de onbekenden... Ommoord ligt in het meest noord oosterlijke deel van Rotterdam.

Mijn antenne staat op 30 mtr. hoogte (8 woonlaag van mijn flat) aan de rand van de hoogbouw met vrij uitzicht over Rotterdam en omgeving.
Hiervandaan kan ik vrij naar Oost, West en Zuid afstralen. Noord wordt onmogelijk gemaakt omdat achter mijn flat de hoogbouw (14 en 20 etage's) begint.

Ik hoop op net zoveel plezier als 15 jaar geleden!

Best regards 19WRC538
wpemmer
 

Re: Node lokaties gezocht.

Berichtdoor satbopper » 14 okt 2011, 13:05

Hallo 19WRC538
Even een korte vraag draai jij op dit moment nog de node
Groeten
19dig687
satbopper
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 26 mei 2008, 21:43

mail forwarding

Berichtdoor flipke » 31 dec 2011, 14:59

mailforwarding?

hoe werkt dat via internet?
oftwel hoe krijg ik post

wie kan mij helpen??
ik heb fbb draaiend met een tnc
0645830502 of erik@jongereninloop.nl
flipke
 

Re: Node lokaties gezocht.

Berichtdoor CB2SNK » 02 jan 2012, 13:19

Hoi Erik.

Ik denk dat je het beste contact op kan nemen met NL2PRC die draaid NL3PRC in Den Helder.
Ik heb heb jaren een fwd link met hem gehad.
Stiekem zit ik te denken om hier ook weer wat aan te steken op 11m aangezien ik nog een laptopje heb liggen die niks ligt te doen hihi.
mogelijk komt CB9SNK weer online tzt.

Maar goed dwaal af als je me even een e-mail stuurt dan geef ik je verdere gegevens van Ed.
pd0snk @ packet-radio.nl
CB: CB2SNK @ NL3VKL.NBO.NLD.EU
HAM: PA2SNK @ PD0LPM.#FRL.NLD.EURO
CB2SNK
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 371
Geregistreerd: 07 jan 2008, 22:15
Woonplaats: Sneek

Re: Node lokaties gezocht.

Berichtdoor CB2SNK » 02 jan 2012, 13:24

Leuk dat er in RTD ook wer aktieviteit is te besneupen en dat op zoon hoogte zou er stiekem jaloers op worden ;)
Ik weet nog dat NL5RTD/NL3RTD/NL1BUL daar aktief was jaren terug.

Mogelijk dat ik NL5SNK/CB9SNK ook weer qrv zet eerdaags met fbb 7.01b en BPQ32 of Xrouter32.
Nieuw TheNet eprompje in de tnc en gaan met de spreekwoordelijke banaan haha.

73 Danny NL2SNE @ NL3PRC.NH.NLD.EU
CB: CB2SNK @ NL3VKL.NBO.NLD.EU
HAM: PA2SNK @ PD0LPM.#FRL.NLD.EURO
CB2SNK
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 371
Geregistreerd: 07 jan 2008, 22:15
Woonplaats: Sneek

Re: Node lokaties gezocht.

Berichtdoor nl3prc » 16 jan 2012, 14:15

CB2SNK schreef:Hoi Erik.

Ik denk dat je het beste contact op kan nemen met NL2PRC die draaid NL3PRC in Den Helder.
Ik heb heb jaren een fwd link met hem gehad.
Stiekem zit ik te denken om hier ook weer wat aan te steken op 11m aangezien ik nog een laptopje heb liggen die niks ligt te doen hihi.
mogelijk komt CB9SNK weer online tzt.

Maar goed dwaal af als je me even een e-mail stuurt dan geef ik je verdere gegevens van Ed.
pd0snk @ packet-radio.nl


Zal eens tijd worden dat je er weer mee gaat beginnen this wel erg rustig geworden
Oke ik heb inmiddels Erik gemaild dus ik hoor het wel of het hem lukt.
Er zit wel een maar aan zijn vragen en dat betreft de instellingen.
Ik draai LINUX dus niet alles is gelijk aan die van DOS of WINDOWS.
Kan ook niets zeggen over instellingen op die OS.
This inmiddels alweer 12 jaar geleden dat ik het op DOS draaide
Ik zal in iedergeval even in mijn oude XT duiken als hij het nog doet teminste dan weet ik weer even meer.
nl3prc
 

Re: Node lokaties gezocht.

Berichtdoor CB2SNK » 26 mei 2012, 21:02

NL1EDO schreef:Het is inderdaad leuk om te doen. Ik heb reeds een antenne in de bestelling.. en ik opzoek naar hardware.
Kijken of het wat gaat worden hier in Regio Weert.. Geleen is wel wat ver.. ik weet niet wat normaal gesproken, onder
gemiddelde condities de radius (bereik) is va een 27 mc bakkie met 4 watt. Die van mij spuugt ongeveer 7 watt nu..
maar of ik daarmee van weer naar geleen kan..is nog maar de vraag.


Reken op een bereik vast naar vast van ckr een 25/30 km afhankelijk van antenne hoogte nog meer :)
Ik denk dat je inmiddels al wat staan hebt gezien dat het vorige bericht van 2011 was ;)

Suc6 daar 73 Danny NL2SNE
CB: CB2SNK @ NL3VKL.NBO.NLD.EU
HAM: PA2SNK @ PD0LPM.#FRL.NLD.EURO
CB2SNK
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 371
Geregistreerd: 07 jan 2008, 22:15
Woonplaats: Sneek

VorigeVolgende

Keer terug naar Digimodes (Packetradio, PSK, RTTY, ROS, etc)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten