SSTV op CB

Alles over packetradio en digimodes op de 27MHz

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

SSTV op CB

Berichtdoor Laurens » 22 jan 2011, 20:33

Diashows via hoogfrequent!
Doen er nog mensen aan SSTV? De afgelopen dagen heb ik 'n berg CQ SSTV's uitgezonden op K30, maar nog geen reacties teruggehad.
Mochten er nog mensen zijn in Noord Holland met hun bak aan de PC, stuur dan 'ns een leuk plaatje naar me en laat je SSTV programma aan staan.
Ik stuur af en toe een CQ SSTVtje de lucht in, kanaal 30. Maarliefst 4w in een Venom 1/2, hard zal het niet gaan maar rondom Zaandam moet er zeker wel iets mee te krijgen zijn.
Bewegend beeld via CB? Probeer ook eens NBTV! http://users.tpg.com.au/users/gmillard/nbtv/nbtv.htm
Laurens
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 74
Geregistreerd: 01 okt 2008, 19:59
Woonplaats: Zaandam

Re: SSTV op CB

Berichtdoor 19-AC-163 (Evert) » 26 jan 2011, 22:38

Hoi Laurens ben hier nog bezig de instellingen aan te passen voor sstv maar ik ga het zeker wel proberen, ik weet alleen niet of ik binnen kom bij jou want ik woon in Gelderland das nogal een eind uit de buurt.
Misschien moet je een gaan denken aan bpsk31 op 27.500 usb ook digimode dat moet zeker lukken op 4watt kwam ik binnen in veenendaal.
groeten evert . :D
19-AC-163 (Evert)
 

Re: SSTV op CB

Berichtdoor Laurens » 26 jan 2011, 22:50

Of het dan lukt is te betwijfelen. De grondgolf reikt zo ver nog niet. Je moet het hebben van de luchtgolf, en gelderland is wat te dicht bij voor hops...

Ik ga binnenkort voor mijn papiertje. Misschien hoor je m'n morsesignaaltjes wel eens op >28MHz. Komt net zo ver als PSK31, maar dan heb je geen SSB bak nodig (duur en lastig zelf te bouwen, mijn CW zender wordt 'n zelfbouw ding met een paar buisjes)

De afgelopen paar uur heeft MMSSTV trouwens regelmatig automatisch een robot 36 signaal (proberen te)ontvangen. Ik zie vooral sneeuw in beeld...
Bewegend beeld via CB? Probeer ook eens NBTV! http://users.tpg.com.au/users/gmillard/nbtv/nbtv.htm
Laurens
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 74
Geregistreerd: 01 okt 2008, 19:59
Woonplaats: Zaandam


Keer terug naar Digimodes (Packetradio, PSK, RTTY, ROS, etc)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten