SSVA 22-12-2007

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

SSVA 22-12-2007

Berichtdoor Thijs » 26 dec 2007, 18:20

Op deze saaie 2e kerstdag tijd voor een verslagje van een zeer geslaagde avond SSVA vossen. Vanavond zouden we (Pim en Ik) weer eens gaan vossen als grote test van de apparatuur voor de Noordsevos Verrassingsvos van zaterdag 29-12-2007. En zoals dat hoort wanneer wij samen gaan vossen ging het al fout voor vertrek. Bij het aansluiten en afstellen van de spullen sprongen de vonken van de Digitale S-meter (mooi kwaliteitsspul is dat toch!) Gelukkig was dat bij mij voor de deur gebeurd dus konden we nog snel een vertrouwde analoge meter pakken. Achteraf gezien was alleen de zekering uit het voedingssnoer gesprongen. Waardoor we met een onverlichte meter moesten gaan rijden. Dus met al weer een best humeur op pad om nog zo dicht mogelijk bij het draaipunt te komen en in de hoop bij de pomp een nieuwe zekering te halen!. Uiteraard geen glaszekeringen bij de pomp maar ondertussen hadden we telefonisch overleg met Daewoolanos Johan die nog wel een zekering had. Dus beide op weg naar de MC Donald Hillegom (ongeveer halverwege) van waar wij beide stonden. Onderweg naar Hillegom belde Johan dat de vos er al in zat en bij hem voor de deur al keihard was. Vreemd want wij hadden een paar kilometer dichter naar Amsterdam maar een S1. Toen Johan arriveerde vlug de zekering vervangen (dank daar voor!) en in colonne terug binnen naar leiden. Langs de weg nog even gestopt om de meter opnieuw af te regelen. (had ik weer aan gedraaid toen ik even niet oplette) En vlug door. Als je allebei goed peilt blijf je in colonne rijden dus toch nog een keer aan de kant bij voorschoten. Na toch door te rijden en niet om te rijden naar de andere kat reden we langs onze stek van 07-10-2007\". \"kijk Pim aan dat paadje stonden wij toen en toen dat paadje waar je die auto ziet remmen (de Lama's achteraf gezien). Maar wij hadden niet door dat we naar deze onze bekende stek moesten. Op nog geen halve kilometer werd het toch nog ieder voor zich. Johan reed door en zagen we niet meer. Wij gingen rond ik peilde het signaal rechts van de weg en was daar met johan al eens geweest op jacht naar een stek. Dus wij daar eens kijken maar niks. Terwijl wij terug reden over het levensgevaarlijk gladde paadje Johan aan de telefoon. \"Thijs waar ben je nou deze stek ken je al hier hebben wij al eens gestaan!\"#%$ dus toch dat paadje waar we 10min eerder langs gereden waren!.

En zo stonden we dus weer aan het paadje langs de N447 tegen over Huize Duivenvoorde. Na een bakkie koffie. En een lekker broodje warme worst. Gingen Johan en wij weer op pad. De Alphensevos zou de 2 vos gaan uit zetten met de geleende bak met piep van de Lama's (ja ja hoe kun je nou als je zelfrespecterende vos zonder vossenpiep op pad gaan) Gekozen hadden we voor een plekje onder het viaduct over de N11 net boven Alphen aan den Rijn. Een listig plekje omdat je vanaf de oprit naar de N11 een onverhard pad op moet. Bimmer en D&Wvos Dannie hadden een klein voordeel omdat ze hier al eens bij de RDV binnen waren geweest.
Laatst bijgewerkt door Thijs op 26 dec 2007, 18:28, in totaal 1 keer bewerkt.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor Thijs » 26 dec 2007, 18:22

tot onze verrassing kwamen zij niet als eerste binnen rijden. Tot onze verrassing net na dat de spullen getest waren en ze weer uit geschakeld waren kwam zonder dat er een signaal in zat Dannie ronde venen binnen rijden. Best knap aangezien hij op kanaal 4 de Rotterdamsevos aan het peilen was die in een stuk zuidelijker stond. De heren uit Brabant kwamen ook niet als 2e binnen rijden maar kwamen als 3 of 2e (als dannie 0de was) binnen rijden. Na gezellig gezwaaid te hebben naar de andere jagers gezwaaid te hebben die de inrit van het paadje niet konden vinden. Was iedereen binnen. Bimmer en Dannie D&Wvos waren ondertussen weer op pad om vosje nummer 3 uit te zetten. Terwijl de andere in de kou wachtte op signaal. scheurde Pim en ik terug naar Alphen aan den Rijn. We zouden 1 vosje rijden en het niet te laat maken had Pim het thuisfront beloofd. Die kon dus thuis gaan uitleggen waarom het 00.30 uur was geworden nadat hij mij bij m'n auto had gebracht zodat ik wel het 3e vosje kon gaan rijden. Bijna thuis belde Bimmer of we signaal hadden (\"Jahoor we hebben een S2 dus dat gaat wel lukken) en of ik wat te drinken voor hem mee kon brengen. Dus vlug thuis wat te drinken gepakt antennes gewisseld en naar het industrie voor een eerste rondje. Vreemd! op de brug waar we in Pim's auto een S2 hadden had ik toch al echt een S7. Eerste Peiling was leiden dus vlug die kant op. bij de 2e peiling gebeurde wat vreemds!

m'n 2e rondje in leiden Peilde ik naar Zoetermeer wat in achteraf toch echt de verkeerde kant bleek! Bij Stompwijk peilde ik weer richting de snel weg. Dus daar lekker het gladde dijkje af gereden. Elke doodloper afrijdend in de hoop de vos daar te vinden. Uiteindelijk via de Kniplaan de snel weg weer over gestoken. En daar \"stout\" de vlietlanden in via het ruiter en invalide pad. Aangezien het signaal daar \"Kogel\" hard was lekker aan het peirenwaaien geweest op alle voetpaadjes en smalle kleine hele glade bruggetjes. Via de bak hoorde ik dat ook Johan hier aan het rond toeren was maar hem heb ik nooit gezien. Overal stonden de nodige banden sporen dus de andere jagers zullen hier ook geweest zijn. Uiteindelijk dan maar het vlietlanden gebied in waar je gewoon met je auto mag komen. Vanaf het moment dat ik de parkeer plaats op draaide kwam er gezellig een grijze Celica achter me aan. Ik een rondje draaien hij even wachten. Ik op signaal wachten hij naast me parkeren erg gezellig allemaal. Na een kwartiertje zo rond gereden te hebben was ik ondertussen bij de jachthaven verzeild geraakt. Via de bak begreep ik dat ik warm was. En zo heb ik dan uiteindelijk toch de 3e vos gevonden. Zonder achtervolger die vond het blijkbaar toch te vreemd om mee het voetpad op te gaan.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor Thijs » 26 dec 2007, 18:24

Het voordeel van als laaste binnen rijden bij de vos is natuurlijk dat je meteen door kan naar de volgende! Dus op naar vosje 4. Tot mijn verassing liep het signaal erg snel weer op toen ik de snelweg op dook. Dus bij de volgende afslag er weer af en het industrie terrein bij Zoeterwoude op. Op de N11 kwam ik Ronde Venen Dannie weer tegen die op de terugweg van de RDV nog even een SSVA vos je wilde mee pakken. Op het industrieterrein peilde ik richting Leiderdorp. Maar bij het kruisen van de snelweg liep het signaal snel weer af. Dus terug en de parallelweg langs de snelweg op. En inderdaad al snel stond daar vos je 4.

Al met al weer een erg leuk avond en nachtje pieren SSVA pierenwaaien rond Leiden. Leuk dat door alle verschillende vossen verschillende van de GPA \"lekker hoog\" en het vele vermogen \"lekker hard\" je de afstanden moeilijk kunt inschatten! Een zeer geslaagd avondje! Alleen dat na 1 vosje weer op tijd kwam er niet echt van. Na 4 vosjes was het toch echt 4 uur 's nachts!

Nu was vanavond begonnen als generale repetitie voor de Noordse Verrassingsvos van aanstaande zaterdag. En dat heeft dus goed gewerkt! De apparatuur in Pims auto werkt dus niet naar behoren. Het blijkt nu dat de bak 2 S-punten terug valt als je de externe meter aansluit! Gelukkig belde Pim net dat hij een andere bak gekocht heeft voor de jacht van zaterdag! Een andere antenne hadden we al via Daewoolanos Johan. Dus vossen van zaterdag heb een beetje geduld met ons we rijden weer met compleet nieuwe spullen! Dat is natuurlijk weer een vossen drama in de maak!

Foto's en meer verslagen van de SSVA 22-12-2007 op hun site en gezellige forum!!!
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor Thijs » 26 dec 2007, 18:24

Plaatjes volgen als pim de site heeft bij gewerkt!
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor Johanh2o » 26 dec 2007, 18:48

:lol: :lol: :lol:
Johanh2o
 

Berichtdoor Bimmer » 27 dec 2007, 06:33

wij waren niet als eerste binnen bij jullie vosje (tweede van de avond), Danny Rpnde Venen niet meegeteld? Wie waren er nog meer voor ons dan??? snap dr nu niks meer van... :?: :?: :?:
Bimmer
 


Keer terug naar SSVA

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron