Digitale EEE- smeter?

Voor al je vragen over wat voor type meter dan ook!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Digitale EEE- smeter?

Berichtdoor beemer320i » 16 aug 2010, 14:40

Na een tijdje googlen kwam ik een bouwpakket tegen, een digitale milivoltmeter die tot 999 telt, en met een potentiemeter ertussen kan hij tot 99.9volt tellen, gevoeligheid is dus instelbaar!

Het lijkt exact op men vorige EEE meter.
Ik heb hem al besteld, voor dat geld wil ik het wel eens proberen of het werkt.
Wel vanuit Duitsland, in Nederland was hij niet meer te verkrijgen.

Heeft iemand dit pakket ook in gebruik of geprobeert als EEE-meter?

hierbij de link:
http://www.die-erfinder-ag.de/der-klein ... zeige.html

Als het werkt heb ik een goedkoop metertje :wink: want ik heb mijne (al met spijt) paar jaar geleden aan Bimmer verkocht :)

Hier nog een linkje naar de pdf handleiding:
http://shop.aaaa-electronic.de/WebRoot/ ... 8/b208.pdf
Albrecht AE-6890/ sirio turbo-5000
Avatar gebruiker
beemer320i
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 309
Geregistreerd: 10 jul 2007, 01:49

Re: Digitale EEE- smeter?

Berichtdoor RamsesIV » 19 aug 2010, 12:53

Die EEE-meters doen het nog steeds goed idd, de bouwer geeft schema niet vrij (wil niet). Daar een bepaald component zo moeilijk te krijgen is begint deze er ook niet meer aan.
Heb zo ook eens aan het bouwen geweest met 3 matrixjes, van 0 tot 999 maar resultaat viel tegen. Laat me eens weten wat je na dit experiment overhoud? Anders wil ik daar ook nog wel eens mee experimenteren.
RamsesIV
 

Re: Digitale EEE- smeter?

Berichtdoor beemer320i » 19 aug 2010, 14:45

Na het bedrag gestort te hebben kreeg ik 2dagen later het bericht dat het niet meer leverbaar was... ipv de site eens te updaten :(

De hoofdleverancier gemaild met de vraag of hij het schema en componenten lijst even wilt doorsturen waarop hij antwoorde dat hij dat zou doen,omdat ze het toch niet meer in handel hebben, maar dat de 2 ic's niet makkelijk meer te verkrijgen zijn,dus duurder. Vriendelijke man dat hij de moeite toch even wilt doen!


Maar ik heb al een paar andere schema's gevonden met 2andere ic's, de ca 3161 en ca3162, daar dan maar mee experimenteren dus!
Albrecht AE-6890/ sirio turbo-5000
Avatar gebruiker
beemer320i
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 309
Geregistreerd: 10 jul 2007, 01:49

Re: Digitale EEE- smeter?

Berichtdoor RamsesIV » 31 okt 2010, 19:06

Je mag het schema altijd wel eens doorsturen, missch vinden we een goed alternatief voor de ic's?
RamsesIV
 


Keer terug naar Meters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 75 gasten