Wat is de buurman aan het doen?!

Plaats hier al je berichten die niet met de hobby te maken hebben.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Wat is de buurman aan het doen?!

Berichtdoor Lex.Michdebak » 07 jan 2014, 03:44

Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen. Bij een vriend van mij thuis is het bijna onmogelijk om wifi te gebruiken. Ook bluetooth apparaten hebben het zwaar bij hem in huis. Waarom? Dat was voor mij ook een raadsel, tot ik met een Ubertooth One en wat software door het huis ging wandelen. Hoe dichter ik bij de voorkant van het huis kwam, hoe duidelijker. Buiten op de stoep was het nog erger en aan de overkant van de straat zag het er zo uit:

Afbeelding

Kan iemand met verstand van straling mij misschien zeggen wat daar aan de hand is? Op het plaatje zien we de 2.4 GHz band met verdeling van de wifi kanalen onder in beeld. Om een en ander wat duidelijker te maken, bij mij thuis (waar de wifi prima werkt) ziet het er zo uit:

Afbeelding

Met op kanaal 11 een duidelijke wifi verbinding (die berg met een taartpunt eruit).

Heeft de buurman een grasmaaier uit de oude Sovjet tijd?
Avatar gebruiker
Lex.Michdebak
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 61
Geregistreerd: 22 mei 2013, 00:49
Woonplaats: Limburg

Re: Wat is de buurman aan het doen?!

Berichtdoor Gerardschouw » 07 jan 2014, 08:48

Ik weet niet wat het is maar het ziet er niet best uit!
Gerardschouw
 

Re: Wat is de buurman aan het doen?!

Berichtdoor 19-DT-170 » 07 jan 2014, 09:00

De 2.4GHz band wordt niet alleen voor wifi gebruikt, maar ook voor andere zaken...
Zo heb je draadloze camera's die van hetzelfde gebiedje gebruik maken,
of een videolink (DVD speler in de kamer, TV op de slaapkamer, draadloze videoverbinding ertussen in)
Omdat dat analoog is, is dat een zeer breedbandig signaal, en ja, je wifi gaat daardoor onderuit
(zelf al eens getest)...
Dus heeft hij zelf of een van de buren wellicht iets met draadloze video-overdracht??
Denk ook aan babyfoons met videofunctie..
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1985
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Wat is de buurman aan het doen?!

Berichtdoor Lex.Michdebak » 07 jan 2014, 12:21

Ja die indruk had ik al dat het zoiets zou moeten zijn, maar misschien dat een expert het meteen herkent. Ik zat zelf te denken dat het 3 pieken voor audio en 3 pieken voor video voorstelde, maar weet niet goed hoe ik dat moet gaan afluisteren. Het staat 24/7 aan, misschien heeft hij wel een videoverbinding met zijn wiet-plantage, dat wil ik dan eerst even zeker weten voor ik aan de bel trek...
Avatar gebruiker
Lex.Michdebak
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 61
Geregistreerd: 22 mei 2013, 00:49
Woonplaats: Limburg

Re: Wat is de buurman aan het doen?!

Berichtdoor jackdonio » 07 jan 2014, 17:41

Voor een draadloze video verbinding ziet dit er wel heel slecht uit .
Meestal is het omgekeerd , ik maak hier ook wel eens gebruik van draadloze video op 2,4 , maar hier is het zo dat de
video verbindingen meer last hebben van mijn WiFi dan omgekeerd .
De WiFi snelheid wordt hier meestal niet lager maar de video beelden worden behoorlijk verstoord door de wifi signalen
Maar het zou natuurlijk kunnen zijn dat er sterke signalen worden gebruikt , ik heb ook wel eens Video zendertjes gezien waar een 1 watt lineair werd gebruikt en dat kan behoorlijk wat lawaai maken
jackdonio
 

Re: Wat is de buurman aan het doen?!

Berichtdoor Wintertje » 07 jan 2014, 19:05

Mooi stukje software! Soort wichelroede.
Misschien kun je hiermee ook bij andere mensen storingsbronnen opsporen.
Wintertje
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 944
Geregistreerd: 23 feb 2007, 20:22
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wat is de buurman aan het doen?!

Berichtdoor Lex.Michdebak » 08 jan 2014, 02:14

De software is gratis. De hardware is een beetje moeilijk verkrijgbaar; Ubertooth One. Maar als je hem hebt gevonden niet zo duur, rond de €100. Bij Metageek vragen ze voor zo'n pakket $1000...

Bij voorkeur gebruiken in een kleine laptop (ik gebruikte een 10” MSI Wind U100), want een desktop is zo zwaar slepen...
Avatar gebruiker
Lex.Michdebak
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 61
Geregistreerd: 22 mei 2013, 00:49
Woonplaats: Limburg


Keer terug naar Diversen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 125 gasten