Wat is jouw snelheid

Plaats hier al je berichten die niet met de hobby te maken hebben.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Wat is jouw snelheid

Berichtdoor panda58 » 06 aug 2014, 21:35

klaag klaag mopper mopper :(
Ben ik dan de enige die niet moppert over poorten dicht gooien en snelheid.
Het internet is zo snel ik zie het niet eens,zo snel is het.
Maar nu even iets anders.
Hoelang zitten we al op het net?
Eerst met modem via de 100 volt lijn.
Jaren 85? zoiets? de 1 misschien eerder en de ander wat later?
Tot aan nu,2014 bijna 30 jaar.
Hoe vaak heb je nu al van de provider bericht gekregen:
Beste internet gebruiker,
Uw internet snelheid word over een tijdje weer verhoogd,en dat zonder extra kosten.
En we zijn van het telefoonmodem overgestapt naar
vervolgens adsl/via de kabel en nu via de glas aansluiting.
En iedere keer meer snelheid en telkens maar weer een mail of brief met de mededeling over het verhogen van de snelheid.
Als alles was zoals we moesten geloven dan moet je een speelfilm toch met 1 druk op de knop en hopla hij is al binnen zijn.
Of ben ik NU een zeikerd voor wat die film binnen halen betreft.
Even een vraag en dat heeft ook betrekking op dit topic.
Wie haalt er nog wel eens een film binnen.
Hoelang doet je daar over?
Gr Jan
panda58
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 340
Geregistreerd: 25 aug 2013, 09:02
Woonplaats: Vjenne City

Re: Wat is jouw snelheid

Berichtdoor kol53 » 06 aug 2014, 21:49

Nou, een film weet ik niet zo, maar ik haalde jaren terug eens een Linux binnen,
en daar deed ik meerdere dagen over. Was geloof ik 120 MB. Nu kun je er bij
wijze van spreken op wachten.
kol53
 

Re: Wat is jouw snelheid

Berichtdoor 19DT2120 » 06 aug 2014, 21:54

Aflevering van een serie van +/- 1Gig rond de 3minuten op 50Mbit lijn !
>Let's go digital<
JS8call JT65
WSPR ROS PSK
Etc . RIP FT8
Avatar gebruiker
19DT2120
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1706
Geregistreerd: 25 sep 2006, 15:31
Woonplaats: Eibertjesdarp

Re: Wat is jouw snelheid

Berichtdoor panda58 » 06 aug 2014, 22:06

19DT2120 schreef:Aflevering van een serie van +/- 1Gig rond de 3minuten op 50Mbit lijn !


Een film was volgens mij altijd zo n 4 gig
Dan doe je er dus ongeveer 12 minuten over.
Vind maar lang duren. :lol:

Gr Jan
panda58
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 340
Geregistreerd: 25 aug 2013, 09:02
Woonplaats: Vjenne City

Re: Wat is jouw snelheid

Berichtdoor 19DT2120 » 07 aug 2014, 08:35

Dan moet je een Netflix abonnement nemen , dan kan je direct kijken.Maar dan moet je niet klagen dat de content wat ouder is ,of dat je niet alle gewenste series/films kan vinden 8)
>Let's go digital<
JS8call JT65
WSPR ROS PSK
Etc . RIP FT8
Avatar gebruiker
19DT2120
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1706
Geregistreerd: 25 sep 2006, 15:31
Woonplaats: Eibertjesdarp

Re: Wat is jouw snelheid

Berichtdoor vincenttor » 07 aug 2014, 14:39

Ja voorheen wilde ik als maar sneller met 8 mbit downloaden kom je haast niet opwachten.
Maar nu ben ik wat aan t zoeken en in een minuut of 2 a 3 als die volledige snelheid haald Is de film al klaar.
Mooie Is dat ik amper nog download. Meer heb ik aan de upload.
Idd is het ook onzin dat je zegt er gebeurd mij niks ik weet wat ik doe, sommige software komen exploits niet op het web maar worden in een privé groepje gehouden omdat zo lang mogelijk te kunnen misbruiken.
Kan je updaten wat je wil maar als de maker van die software niet van het gat op de hoogte Is kunnen ze meer doen als jij denkt.
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: Wat is jouw snelheid

Berichtdoor Bas » 08 aug 2014, 09:50

vincenttor schreef:Kan je updaten wat je wil maar als de maker van die software niet van het gat op de hoogte Is kunnen ze meer doen als jij denkt.


Een firewall gaat een exploit van een applicatie niet tegenhouden als die poort toch al open moet staan.
Neem bv Apache2, die draait op poort 80, als ze daar een exploit op loslaten (is pas nog gebeurd maar dag erna al gefixed) dan mag je nog een firewall hebben, gaat niets helpen.
Firewalls zijn helemaal niet nodig als je weet welke poorten werken en niet werken.
Het domste dat beheerders van servers doen is SSH op alle hosts toelaten, dat doe ik dus niet en open enkel de ranges waar mijn SSH gebruikers zitten.
Bij Linux staan standaard alle poorten dicht, dus wat moet je met een firewall? Het is geen wondermiddel ofzo.

Als je een poort openzet, met of zonder firewall dan bestaat er altijd de kans dat men er andere dingen op kan doen.
Het verschil met Linux en Windows is dat Linux standaard alles dicht heeft staan en je niks kan aanroepen, waar Windows rommel is en elke dag gehacked wordt, zelfs met firewall.
Waan je niet veilig achter zo'n ding. 8)
Groeten,

Bas.

Voor minder dan 1KW raak ik de micro niet aan :lol: power is alles!
Avatar gebruiker
Bas
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 179
Geregistreerd: 08 mei 2014, 15:38
Woonplaats: Vlaanderen

Re: Wat is jouw snelheid

Berichtdoor vincenttor » 08 aug 2014, 22:38

Maar als jij een programma hebt en geen firewall aan hebt staan.
Dan staat alles wagenwijd open ook poorten van een service die niet met internet verbonden moeten worden maar in het interne netwerk alleen nodig zijn.
Tja, dan is het klaar.

Als ik de firewall uitzet in de standaard modem dan staat alles open dus is alles toegankelijk tot het web , ook dingen die ik niet wil.
Dus dan kom je toch weer op dat het niet erg verstandig is om geen FW aan te hebben of iets in de zin van.
Virusscanner gebruik ik overigens zelf ook niet , eens in de x tijd doe ik een scan met malware scanners en een AV maar komt nooit wat uitrollen op een lijst met cookies en wat rommel aangezien ik niet zoals het meest klikvolk ben is het niet nodig.
FW heb ik wel aan staan in het modem en op de server heb ik wat draaien omdat die 24/7 aan staat voor de domotica en cctv maar heb gelukkig nooit gedonder.
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: Wat is jouw snelheid

Berichtdoor Bas » 10 aug 2014, 16:37

Een NAT in een modem is geen firewall.
Een firewall doet wel iets meer dan poortjes mappen, want dat mappen doe ik ook, thuis.
Maar die NAT staat van binnen naar buiten 100% open net als alle andere modems.
Dus daar helpt het niets.
Maar je kan ook gewoon een server op internet in een rack hangen, ik heb dat en er zit geen firewall in.
Je moet gewoon weten welke services je draait en welke poorten gebruikt worden, maar dat kan je zo uitzoeken met een portscanner.

Waar haal je de onzin vandaan dat alles wagenwijd open staat? Apache2 hoort op poort 80 (http) te reageren, met of zonder firewall.
Als ik Apache2 stop dan staat poort 80 dicht, zo simpel is het.
En in de config van Apache2 kan ik aangeven welke poorten hij mag beluisteren, daar heeft niemand een firewall voor nodig.

Maar jij gebruikt Windows, dan zou ik toch maar een virusscanner gaan gebruiken, want domweg een PDF sturen per mail kan je systeem tot een bot maken.
Windows is onveilig, zelfs met virusscanner en firewall ben je niet veilig....het stupide ontwerp van dat OS laat zaken toe die zouden mogen of kunnen.
Zelfs TomTom misbruikt Windows gebruikers om informatie te verzamelen, en die functie staat standaard aan zonder dat je daarvan ingelicht wordt.
Dat is ook de reden dat de EU zo spastisch over cookies doet, combineer het met een GPS en je kan iemand zijn hele doen en laten tracken....oeps dat heet Facebook :lol:
Laatst bijgewerkt door Bas op 10 aug 2014, 17:17, in totaal 1 keer bewerkt.
Groeten,

Bas.

Voor minder dan 1KW raak ik de micro niet aan :lol: power is alles!
Avatar gebruiker
Bas
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 179
Geregistreerd: 08 mei 2014, 15:38
Woonplaats: Vlaanderen

Re: Wat is jouw snelheid

Berichtdoor kol53 » 10 aug 2014, 17:03

Jullie bedoelen een router geïntegreerd in een modem. Een router laat niets
door van binnen naar buiten, of je moet het speciaal instellen. En zonder
router kan een open poort voor binnen naar buiten geen kwaad, als er maar
niks aan die poort hangt lokaal. En dat is gelijk het risico, je zou software
binnen kunnen halen op e.o.a. manier, en die kan vrijelijk naar buiten via
welke poort dan ook. Als je nooit crap of virussen binnenhaalt heb je i.d.d.
geen firewall of antivirus nodig. Maar ja.......
kol53
 

Re: Wat is jouw snelheid

Berichtdoor Bas » 10 aug 2014, 17:21

kol53 schreef:Als je nooit crap of virussen binnenhaalt heb je i.d.d.
geen firewall of antivirus nodig. Maar ja.......


Met Linux gaat dit niet zolang je geen software-bronnen van buiten de officiële distro gebruikt.
Besmette websites kunnen je niet infecteren, ook emails niet.
Je hebt dan echt niets nodig, je kan het zo aan internet hangen.
Enkel de hoofdgebruiker (root) kan dit kapot maken, dan moet je wel heel dom zijn je paswoord in te geven als je niet weet wat je doet :lol:

Windows kan je kapot maken met een besmette website, email of domweg een word/excel bestand te sturen....of stuur gewoon een zip met een .exe erin, is voor de meeste wel genoeg alles in puin te draaien.
En het lollige is dat Windows je geen toestemming vraagt :mrgreen:
Groeten,

Bas.

Voor minder dan 1KW raak ik de micro niet aan :lol: power is alles!
Avatar gebruiker
Bas
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 179
Geregistreerd: 08 mei 2014, 15:38
Woonplaats: Vlaanderen

Re: Wat is jouw snelheid

Berichtdoor vincenttor » 10 aug 2014, 17:44

De firewall in her modem als deze uit staat en ik scan op mijn eigen op staat alles open.
Verder gebruik ik al jaren een computer vanaf een 386 en heb eigenlijk nooit gedonder of dat iemand mijn gegevens misbruikt of de pc in de soep loopt.
Dit Is ook mijn laatste reactie hierover voordat We weer taferelen krijgen zoals in het antenne topic welles niettes.
Ow en pdf or andere bijlages open ik niet van onbekende zelfde als de ladingen fishing mails die ik ontvang.
Een enkele keer heb ik gedonder gehad dat een pw was gekraakt maar dit kwam omdat de database gewoon gestolen was van een forum tot zover maak ik me totaal niet druk.
En Linux is ook zat voor om te hacken en root rechten te verkrijgen, staat toevallig op tweakers.net weer een post erover dat op de blackhat beurs ze lieten zien hoe dit werkte.
Alle encyptie gemaakt door de mens Is te kraken.
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: Wat is jouw snelheid

Berichtdoor Bas » 10 aug 2014, 17:58

vincenttor schreef:De firewall in her modem als deze uit staat en ik scan op mijn eigen op staat alles open.
Verder gebruik ik al jaren een computer vanaf een 386 en heb eigenlijk nooit gedonder of dat iemand mijn gegevens misbruikt of de pc in de soep loopt.
Dit Is ook mijn laatste reactie hierover voordat We weer taferelen krijgen zoals in het antenne topic welles niettes.
Ow en pdf or andere bijlages open ik niet van onbekende zelfde als de ladingen fishing mails die ik ontvang.
Een enkele keer heb ik gedonder gehad dat een pw was gekraakt maar dit kwam omdat de database gewoon gestolen was van een forum tot zover maak ik me totaal niet druk.
En Linux is ook zat voor om te hacken en root rechten te verkrijgen, staat toevallig op tweakers.net weer een post erover dat op de blackhat beurs ze lieten zien hoe dit werkte.
Alle encyptie gemaakt door de mens Is te kraken.


Als jij de firewall in de modem uitzet staat helemaal niet alles open, geen idee hoe je dat scanned, maar dat klopt niet.
Om iets "open" te hebben moet er een service draaien die reageert op een aanroep, als er niks is dat reageert zal er niks "open" staan.
Bijlagen in virussen en malware komen gewoonlijk van bekende personen....dat is het probleem juist.
Linux hacken gaat niet, je kan geen root-rechten bekomen als de gebruiker geen toestemming geeft.
Je kan wel aan root-rechten komen als je fysiek aan de machine kan geraken, met een bootstick....maar als de gebruiker zijn mappen versleuteld heeft kan je er dan nog altijd niet bij.
Dat soms toch Linux systemen gehacked worden is vooral te wijten aan de beheerders die het mogelijk maken met brakke software aan root-bestanden en mappen te komen.
En een forum dat bestanden verliest is nog altijd geen root rechten.
Linux kan je niet zomaar hacken, het zijn fabeltjes dat je zomaar even root-rechten krijgt.
Of bedoel je dit soms? http://tweakers.net/nieuws/97760/onderz ... ticks.html
Dan moet je wel eerst fysiek aan de PC, dat heeft niets met een firewall te maken waar je het over had en je moet al speciale hardware hebben.
Windows "hacken" is nog veel makkelijker, cdtje erin, paswoord-database zoeken, paswoord wissen, starten en voila je kan in elke gebruiker :lol:
Groeten,

Bas.

Voor minder dan 1KW raak ik de micro niet aan :lol: power is alles!
Avatar gebruiker
Bas
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 179
Geregistreerd: 08 mei 2014, 15:38
Woonplaats: Vlaanderen

Re: Wat is jouw snelheid

Berichtdoor Pluskat » 10 aug 2014, 22:26

Dit klinkt hier allemaal als Chinees voor mij..... :mrgreen:
Transceivers:
Icom IC-7300 - Yaesu FT-991A - Yaesu FTdx3000D - TYT TH-9800
Kenwood 570 - Alinco DX-70 - President Lincoln - CRT SS-7900
Yaesu FT-7900 - Kenwood TS-50 - Emperor Shogun - Magnum S9
Icom IC-706 -
Antennes:
Diamond X-300N - Optibeam OB6-3M
5 bander End-fed - Sirio Gain Master 1/2 wave
Sirio Gain Master 5/8 wave - Sirio D-1300
Avatar gebruiker
Pluskat
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 260
Geregistreerd: 15 dec 2013, 21:58
Woonplaats: België

Re: Wat is jouw snelheid

Berichtdoor vincenttor » 11 aug 2014, 17:56

Ooit gehoord van no fw scan. Tooltje dat in de.. "hack scene" word gebruikt.
Zodra je daar mee scannen zie je dat alles open staat.
En nu ontstaat hier het Windows Linux haat zaaien. Ik zeg zak lekker erin met je Linux :)
Windows werkt prima als je maar weet wat je doet want werk er al jaren mee zonder gezeur.

En ik heb wel wat aangekloot op Virtual servers en lokaal met een lading exploits en poc die je alleen domweg moest compilen om te gebruiken en dan zal je zien dat als jij iets hebt draaien waar een "gat" in zit en bijv meerdere poorten gebruikt maar jij zet poort 81 op slot maar 80 wel open.
Je scanned gewoon de in adressen daar komt 9 van de 10 x een banner uit en dan ga je die ips aanvallen. En voila. Binnen enkele seconden en je in nc.exe je shell die binnenkomt.

ooit van sql injection gehoord?
Even een eigen script uploaden en je kan je gang gaan.

Doe een scan op bekende forum software en binnen een dag heb je 10tallen Linux computers te pakken en ook Windows natuurlijk.
Helemaal leuk als er een dc in t kan hangt met Windows.

Kon het toch niet laten om te antwoorden ;)
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

VorigeVolgende

Keer terug naar Diversen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten