Het kwebbelhoekje

Plaats hier al je berichten die niet met de hobby te maken hebben.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor Rene » 26 jan 2016, 18:37

BugHunter schreef:Jeuk is niet erg als krabbelen helpt. Als dat niet helpt is het een ramp.


Dat is het 'm juist..
Krabben word ten zeerste afgeraden , want je blijft krabben tot bloedens toe.
Ik smeer om de dag een zalf en dat werkt door de regel redelijk goed....
Het jammere is dat als je zalf opraakt je weer naar de dermatoloog moet omdat 'ie je zien wil , pas daarna schrijft hij een recept uit.
Vaak krijgt je steeds weer wat anders voorgeschreven omdat er gewenning ontstaat..
Als je je eigen beperkingen kent , kun je daarbinnen onbeperkt je gang gaan!!
Jules Deelder
Avatar gebruiker
Rene
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 411
Geregistreerd: 11 okt 2012, 21:07
Woonplaats: Onder de dakpannen

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor president- mckinley » 26 jan 2016, 20:26

Ik heb mijn president Mckinley verkocht aan Harrie uit Rolde.
Bij vele toch wel bekent :D
Hij bleef problemen houden met moderne bakken, morgen krijgt hij die van mij.
Kijken of dit dan beter voor hem gaat.
De nieuwe bakken hebben te veel mogelijkheden, waar Harrie niet meer uit komt om het terug te zetten.

Theo
president- mckinley
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 266
Geregistreerd: 15 aug 2014, 23:52

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor plientjebr » 26 jan 2016, 20:38

president- mckinley schreef:Ik heb mijn president Mckinley verkocht aan Harrie uit Rolde.
Bij vele toch wel bekent :D
Hij bleef problemen houden met moderne bakken, morgen krijgt hij die van mij.
Kijken of dit dan beter voor hem gaat.
De nieuwe bakken hebben te veel mogelijkheden, waar Harrie niet meer uit komt om het terug te zetten.

Theo


:lol: :lol: :lol: Die Theo.....
Die denkt ook, we gooien een ander onderwerp in het kwebbelhoekje.
Klaar met de ziektes en Harrie uit Rolde hopelijk blij.
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor Charles » 28 jan 2016, 20:06

Kennen jullie de VvE? Vast wel van gehoord, toch?
Vereniging van Eigenaren in/van een appartementengebouw.
Wat ik er zoal daarover merk en erover hoor is dat het omhooggevallen egotrippers-tiepjes zijn. En dat is kennelijk overal hetzelfde verhaal.
Als je iets gedaan hebt wat niet volgens hun regeltjes is dan weten ze jou opvallend snel te vinden om je te vertellen dat je goed fout zit.
Maar als je hun nodig hebt om wat gedaan te krijgen of gewoon voor vragen dan zijn ze nooit bereikbaar.
Heel opmerkelijk. En niet alleen in ons appartementengebouw komt dit voor, maar ik hoor elders steeds hetzelfde.
Charles
 

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor 19-DT-170 » 01 feb 2016, 08:54

Des te reden te meer om niet in een woningcomplex te gaan wonen waar je afhankelijk bent van een VVE.
Ook buiten dat kun je heel veel problemen hebben met een VVE, stel je voor de lift moet vervangen worden en de VVE
heeft daar nooit geld voor weggezet?? Dan kom je als bewoner opeens voor hele hoge kosten te staan.

Tegenwoordig heb je overigens ook nog gemengde woningcomplexen.
Een deel huur, en een ander deel koop.
Dan zit een woningbouwvereniging ook in de VVE.
Dat is ook iets wat je absoluut niet zou moeten willen.
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1985
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor Charles » 01 feb 2016, 15:25

Als er voldoende aanbod is zodat je kan kiezen, ja dan was het niet zo moelijk om de juiste keus te maken.
De praktijk is anders, je mag tegenwoordig heel blij zijn als je iets vind wat ook betaalbaar is.
Charles
 

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor 19-DT-170 » 01 feb 2016, 15:37

Het aanbod op de woningmarkt is momenteel enorm.
Alleen de vraagprijs is hoger dan wat de meeste mensen kunnen besteden aan een hypotheek.
Troost je, ik ben er ook een van hoor. :-)
Ik begrijp best dat mensen een steeds sneller leven hebben.
Je moet al met zijn tweeën werken om überhaupt een hypotheek te kunnen krijgen.
Maar dat wilt niet zeggen dat ik mij dan een appartement koop,
waarvan een ander bepaald wat voor kleur gordijnen ik mag ophangen.
Overigens is een VvE wat antennes betreft niet erg eenkennig.
Moet je eens opletten als Vodafone of KPN aanbelt, met het verzoek om tegen een huurprijs van € 10.000,-
(of meer) per maand een GSM/UMTS/LTE mast op het dak wilt plaatsen.
Dan staat zomaar het hele dak vol, en geen haan die kraait naar 'waardevermindering', 'horizonvervuiling',
of andere verweren. Het VvE zwijgt dan in alle talen...

Mijn vorige woning was overigens een huurappartement. Ik zat particulier gehuurd.
Om geen gezeur te krijgen had ik een terrasvoet voor een satellietschotel op het dakterras gelegd,
en hier mijn antennes in gezet. Binnen 10 minuten te demonteren, zonder enige sporen achterlatend.
Nooit gezeur over gehad. Behalve van mijn onderbuurvrouw.. Die trok al bij vermoedens van onweer de stekker
uit haar wekkerradio.. Want alles wat antenne heet trekt de bliksem aan.
Maar die had elke dag wel weer wat anders te zeuren.. Negatieve aandacht is ook aandacht was volgens mij haar gedachte.
Zeurde zelfs dat mijn auto 5 cm te ver naar rechts geparkeerd stond in de garage.. Zette ik hem 5cm naar links, dan stond hij de dag
later weer 10cm te ver naar voren... Klagen om te klagen zeg maar.
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1985
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor plientjebr » 02 feb 2016, 12:35

Tja, met buren moet je het maar net treffen.
Zo is er overal wel wat, of je nu huurt of koopt.
Er schijnt gewoon altijd wat te zeuren te zijn bij sommige mensen.

Ik klop het even af ( klop, klop ) , maar ik zit hier nu in een koophuis in een enorm leuke buurt.
De tuin is eerlijk gezegd niet al te netjes, mijn ramen mogen ook wel eens gelapt worden, er staat een
enorm hoge antenne op dak, zelf zijn we ook een paar apart, maar iedereen laat elkaar in zijn waarde
en er word nergens over gezeurd.
Is er iets wat de buren niet zint, dan belt te buurman aan en gaat het euvel zelf verhelpen.
Zo maken wij zijn dakgoten schoon en zijn we beiden tevreden.

In mijn vorige woning hadden we zo'n buurtvereniging die zich overal mee bemoeiden.
Was er onkruid te zien, stonden ze al voor je deur en net als bij jou Pascal, stond de auto verkeerd op je
eigen oprijlaantje werd er al geklaagd, klagen om maar iets te doen te hebben.

Particulier huren heb ik ook gedaan, heeft me door lekkage een tv, bed, bankstel en nog wat dingen gekost.
Het gehele dak was door verzakking lek, maar ik mocht niet klagen met een huur van 250 gulden destijds in
de maand. :roll:
Jaaaaaa, ik woonde toen wel midden in het centrum, dus daar moest ik natte voetjes voor over hebben.
Vlak voor mijn verhuizing contact gehad met bouw en woning toezicht en het pand werd meteen onbewoonbaar
verklaard :mrgreen:
Prima, ik ging toch al verhuizen :D
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor 19-DT-170 » 02 feb 2016, 17:02

Ik wou net zeggen. Als je dak verzakt is.. Volgens mij valt dat onder instortingsgevaar.
Och, mijn verhuurder was de beroerdste niet. Je kon hem overal voor bellen.
Vervolgens werden er dan beunhazen ingezet, die de boel nog meer kapot maakten dan dat het al was.
Hé, ik had er geen last van.. Had ik een lekkende kraan.. Gaf ik dat door.. En bleef het lekken.. Prima toch??
Ik had een all-in contract, dus ook inclusief gas water en elektriciteit..
Hoe meer het lekte hoe minder geld er overbleef voor de huurbaas. :-P
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1985
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor plientjebr » 02 feb 2016, 18:08

Mijn verhuurder was ook de beroerdste niet hoor, hij was ook goed in de dingen laten maken
door beunhazen.
Zo was het verzakte dak eens omhoog gezet met een paar staande balken eronder.
Te dunne balken die braken en het dak kwam met een rot vaart weer op zijn oude verzakte plek terecht.
Er moesten ook maar eens nieuwe dakpannen komen, dus oude eraf en de beunhazen vonden dat ze die dag
lang genoeg gewerkt hadden en gingen naar huis.
Daar zat ik met een dak zonder dakpannen en geen zeil erover en een enorme regenbui midden in de nacht.
Bed verzopen, tv verzopen, alles verzopen.
Jawel, ik kreeg ook nog een nieuwe voorpui, want de oude kon je heen en weer bewegen met ramen lappen.
Het was een bovenhuis en de nieuwe voorpui werd er zo ingezet dat het niet afsloot op de vloer.
Ik kon gewoon tussen de pui en de vloer beneden de winkel in kijken.
Het was werkelijk ongelofelijk, je had het moeten zien, maar ik mocht natuurlijk niet klagen voor die
250 gulden in de maand. :roll:
We zijn toen maar eens gestopt met huur betalen, ander huis gaan zoeken en bouw en woning toezicht de boel
laten bekijken.
Nadat wij het pand verlaten hadden mocht de pandjesbaas het niet meer verhuren, onbewoonbaar verklaard
dus.
Gelukkig hadden we voor die tijd al een andere woning gevonden.

Een koopwoning deze keer, maar meteen mot met de buren.
We mochten 's nachts geen toilet doortrekken, de keukenkraan niet gebruiken, dat maakte allemaal herrie.
Of we ook de deuren niet zo hard dicht wilden doen en niet zoveel lawaai wilden maken met verbouwen, zucht....
Men ging al te keer als ik een spijkertje in de muur sloeg en of ik dat voortaan even wilde melden als we herrie
gingen maken.
Toen ik een keer met een kwast in mijn handen bij hun aanbelde om mede te delen dat ik een kastje ging verfen
en of dat misschien in hun ogen ook herrie zou maken, hadden we meteen ruzie.

Wij weer verhuizen na een aantal jaar en weer moeilijkheden met buren.
Of ik voortaan even aan wilde geven dat ik familie over de vloer zou krijgen, want die kampers zijn tenslotte niet te vertrouwen.
Of de visite voortaan ook hun auto ergens anders wilden parkeren, want die oude krakkemikkige Mustangs paste niet
in hun straatje en laat ik over al het geklaag over mijn antenne maar niet eens meer beginnen :roll:
Zo zie je, huren of kopen, er is altijd wel wat.
Waar ik nu op het ogenblik woon heb ik het prima naar mijn zin.
Leuke buurt, leuke mensen en voorlopig nog geen gezeur, hopelijk blijft dat zo.
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor Charles » 02 feb 2016, 18:38

Ik heb me laten vertellen dat je vroeger zo druk was met werken en huishouding, dat je geen tijd had om ergens last of hinder van te hebben. En nu hebben veel mensen nog veel meer vrije tijd en kennelijk is klagen een volksport geworden.
Voorbeeld hier uit de buurt.
Een spoorlijn die al zeker 100 jaar ligt en nog steeds in gebruik is. Men heeft in de voorbije 20 jaar een woonwijk erlangs gebouwd en de mensen die daar zijn gaan wonen klagen steeds maar weer over de langsrijdende treinen...
Uiteindelijk waren ze die klagers beu en is er een geluidswal gebouwd. Wat denk je? Diezelfde mensen klagen nu nog steeds, maar nu dat ze tegen een betonnen muur aankijken en dat ze daarmee hun uitzicht kwijt zijn op de weilanden aan de andere kant van het spoor.... Het is ook nooit goed.
Charles
 

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor 19-DT-170 » 02 feb 2016, 19:51

Ja, mijn onderbuurvrouw was er ook zo een Pauline.
Ik moest als ik TV keek maar de koptelefoon opzetten want ze hoorde de TV tot beneden.
Nu moet je weten dat ik zelden TV keek (nog steeds) en dat ding meer stond stof te vreten dan gebruikt werd.
Paar dagen later kreeg ik te horen dat als ik thuis kwam ik mijn sloffen direct aan moest doen, want de onderbuurvrouw hoorde mij lopen met
schoenen aan... Als ik nu op hoge hakken liep... Maar dat doe ik alleen in het weekend.. ;-) ;-) ;-)
Ik zei altijd ja buurvrouw en amen en trok mij niks van de onderbuurvrouw aan. Die zeurde alleen om het zeuren.

O, en ik had ook nog een buurman. Die had een bed & breakfast. Een hele grote oprit, maar zijn gasten moesten langs de weg parkeren.
Omdat ik toen twee auto's en een auto van de baas had, zette ik één auto in de garage (die nooit goed geparkeerd stond volgens de onderbuurvrouw),
één auto stond voor de deur, en de auto van de baas langs de weg.
De buurman viel er over dat mijn auto langs de weg stond. Want nu moesten zijn gasten twee meter verder lopen.
Buurman duidelijk gemaakt dat het openbare weg is, dat ik net zoals iedereen wegenbelasting betaalde, en evenveel recht had om langs de weg
te parkeren als zijn gasten. Helaas pindakaas als ze een paar meter moeten lopen.. Is goed voor ze.. Gezond enzo...

O... Mijn onderbuurvrouw vond mij al niet aardig toen ik er kwam wonen.. Toen ik mij ging voorstellen toen vroeg ze direct wat voor werk ik deed.
Ja, sorry, mijn werk was niet goed genoeg voor haar.. Naast mij woonde een journalist, er had eerst een advocaat gewoond,
en twee deuren verder woont een chirurg.
Dan valt een ordinaire arbeider natuurlijk uit de toon. Ja, zei ze recht in mijn gezicht, dan zal ik wel niet lang daar wonen,
want met mijn salaris kon ik de huur toch niet betalen... Tuurlijk buurvrouw. Uiteindelijk bleek ik een van de langst hurende te zijn geweest toen ik wegging.
O ja, ook leuk.. Deze ordinaire arbeider had eerst een BMW voor de deur staan, later kwam er nog een BMW cabriolet bij..
Dat stak ook.. Dus vertelde ze de hele buurt dat de cabriolet van haar was. :-D :-D :-D
Ik hoorde dat van een buurman die later naast mij kwam wonen. Ik heb hem de eigendomspapieren laten zien,
en gezegd dat de buurvrouw dat wellicht graag zou willen, maar dat ze er toch echt alleen maar naar mag kijken. :-P
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1985
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor 19-DT-170 » 02 feb 2016, 19:53

Of een buurvrouw van een goede vriend van mij. Kwam een keer boos naar buiten.
Ik parkeerde op de parkeerplaats 'van haar man'. Gewoon openbare ruimte.
Ik was asociaal en een stuk tuig... En weet ik niet wat.
Gezegd dat ze de politie dan maar moest bellen en bij die vriend naar binnen gegaan.
Als iemand mij netjes uitlegt hoe en wat, maar mensen die openbare ruimte claimen als het hunne,
en mij voor rotte vis uitmaken...??
Daar heb ik lak aan.
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1985
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor cb1gwn » 02 feb 2016, 20:38

Ik had bij mijn ouders een tijd een super nette Suzuki terreinwagentje staan (beslist geen roestbak).
De over buurman kwam wekelijks bij mij klagen over de terreinwagen. De buurvrouw vond het ook niet leuk.
Ze vonden het niet leuk om op zo'n oude auto uit te kijken...
Ik heb hem nog steeds en krijg heel vaak complimenten dat de auto er zo keurig uitziet! Totaal geen (zichtbare) roest.
Maar ja die complimenten krijg ik wel van mensen die de pensioen gerechtigde leeftijd nog niet hebben bereikt.

De buurvrouw begon al te klagen toen ik mijn net aangeschafte imi Honda monkey uit de auto haalde.
Ook moesten we de voordeur niet zo 'hard' dicht doen. De losse plantjes in potten op ons erf waren ook maar niks.

Veel mensen met een te veel aan vrije tijd hebben van klagen hun hobby gemaakt.
Bert actief op 27mc sinds 04-1981
Gewerkte divisies: Who cares ?
http://www.freeradionetwork.nl
Afbeelding
Avatar gebruiker
cb1gwn
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1356
Geregistreerd: 25 dec 2008, 19:47
Woonplaats: Hoevelaken

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor BugHunter » 02 feb 2016, 22:49

Ik kan het nog sterker vertellen, mijn buurvrouw liet al het vuil uit haar tuin met een bulldozer op mijn grasveld schuiven en liet dat liggen. Inmiddels groeit er weer gras, 15 cm hoger.
BugHunter
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 114
Geregistreerd: 08 dec 2015, 22:51

VorigeVolgende

Keer terug naar Diversen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 108 gasten