Nostalgie en anekdotes

Plaats hier al je berichten die niet met de hobby te maken hebben.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor plientjebr » 09 maart 2013, 16:05

Klopt, die dingen staan dag en nacht aan.
Ik weet ook wie ik hoor, dus ook wie het zijn.
Heb ze al een paar maal gezegd dat ik de gesprekken kan volgen, maar als antwoord krijg ik dat zij legaal spul in huis hebben
en ik illegaal :shock: :? :o
Ik houdt dus voortaan gewoon mijn mond en vind het prachtig als ik weer eens een ruzie kan volgen,
of als ik de man van ruim 2 meter hoor brabbelen tegen zijn kind.
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor Hét Drentse Station » 14 maart 2013, 21:18

plientjebr schreef:Nou...durf je het nu niet toe te geven???
Valt me van je tegen hoor!!!!!
Doe ik net alsof ik je niet ken..... :lol: :lol:

GRAPJE!!!!!!!



Mooi zo houden :mrgreen:
Hét Drentse Station alias Dé Croky 19 IR 081 On air ! Inmiddels 142 via qsl bevestigde divisions:
1,2,3,4,5,6,7,9,10,11,12,13,14,15,16,18,19,20,21,22,23,25,26,27,28,29,30,31,32,34,35,36,37,38,40,
43,44,45,47,49,50,51,52,54,55,56,59,61,64,66,67,68,69,72,73,74,75,76,79,80,81,84,85,88,90,91,93,
97,102,103,104,105,106,108,109,110,111,112,114,115,116,119,120,121,122,123,125,126,128,133,
136,141,146,152,153,158,161,163,165,166,167,169,173,178,181,185,186,189,190,195,196,199,205,
206,207,212,214,216,218,219,233,251,301,302,303,304,306,307,308,309,310,311,312,314,315,317,
327,328,329,330,331,340
klik hier voor qsl kaarten !

Mijn shack : Daiwa CN-410 - Astatic 636 L - Astatic d-104 tafelmike - Turner Plus Three
Mobiel: Wilson 500 - President Taylor

Use your brains, invest in a good antenna, not in power!
Avatar gebruiker
Hét Drentse Station
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 3785
Geregistreerd: 22 sep 2007, 19:29
Woonplaats: JO32KR

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor plientjebr » 14 maart 2013, 22:14

Zie je vanavond weer :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Nee,nee,nee hoor....GRAPJE!!!!!!!!!!!

Ik heb hier nu en logee die ik ooit ontmoed heb ...jaaaaaren geleden via 27MC..
Vrachtwagen staat in de straat en we zitten nu forumsgedeeltes te lezen....
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor plientjebr » 16 mei 2013, 07:36

Ja hoor, ik heb er weer 1.
Deze gebeurde gistermiddag.
Er staat hier een vrachtwagen voor mijn deur en die kon niet verder rijden omdat de auto van de postbezorger in de weg stond.
De beste man in de vrachtwagen zat te kleppen door een mike en dit was op mijn bak ook wel te merken.
Ik hoorde hem bijna op alle kanalen, om hem op kanaal 13 goed te kunnen verstaan.

Op dat moment zag ik hem even lekker in zijn neus roeren en kon ik het niet nalaten om wat te zeggen.
Na de vraag of hij erbij kon, zag ik hem alle kanten opkijken......
Ja, mijn antenne valt nu wel op, dus toen zag hij mij in de kamer zitten en toen moesten we beiden wel even heel hard lachen :lol:

Toen hij later de straat weer uit reedt hebben we nog even naar elkaar gezwaaid.
Dit maakt de hobby dan ook weer zo leuk :D
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor Remco Rozenburg » 05 jun 2013, 14:21

Weer eens een klein verhaaltje waar wij nog steeds om lachen. Zo rond 1994 reed ik vaak met wat vrienden mee met vossenjachten, bijv. de Vlaardingse Vos die toen nog werd gedraaid door Piet en Brigitte, dit stel had een dochter Miranda (?). Een van mijn vrienden vond haar wel leuk, dus zo gebeurde het dat Miranda eens met hem meereed tijdens een vossenjacht. Miranda rookte echter graag een sigaretje en mijn vriend niet, en al helemaal niet in zijn auto......zo zette hij Miranda in de gietende regen buiten de auto zodat ze daar haar sigaretje kon roken :) (hij is vreemd genoeg nog steeds vrijgezel ;))

Ook waren we eens aan het vossen in Delftse Hout, een recreatiegebied vlakbij Delft. Daar reed een van onze vosmaten met zijn auto achteruit tegen een boom, een dikke Opel Omega waarvan het achterlicht verbrijzelde, hij lachte letterlijk als een boer met kiespijn, het huilen stond hem nader dan het lachen.
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor plientjebr » 05 jun 2013, 15:43

Hij is vreemd genoeg nog steeds vrijgezel....die is leuk Remco :lol:

Zo moest ik vroeger ook altijd zo lachen om mijn moeder.....
Zij was op een gegeven moment bijna nog gekker van dat bakkie dan ik.
Alleen heeft ze 2 dingen nog steeds niet begrepen.
Punt 1, als iemand praat moet je niet tegelijkertijd met dat persoon gaan praten, want dan hoor je beiden niet veel
en punt 2 kwam er vroeger geen geluid uit mijn mike, dus hoef je dat ding niet tegen je oor te houden :?
Prachtig gezicht was dat hoor...
Was ze aan het praten hielt ze dat ding voor haar mond en was ze uitgepraat hielt ze hem tegen haar oor.
Vaak drukte ze de mike ook nog niet eens in, want moest dat dan? :lol:
Kijken of ze nu beter weet, want ze komt binnenkort logeren.
Kan ik haar een beetje gek maken, want uit de mike van mijn porto komt nu wel geluid.....
Ach, wat gemeen van mij, mens is over de 80. :lol:
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor 19AT593 » 10 sep 2015, 21:35

Ik dacht ik ga nog maar eens verder hier. Vond dit altijd wel een leuk onderwerp om over te schrijven. Laatste post van 2013 van Pauline, tjonge wat gaat de tijd snel. Wat betreft die dingen die je moeder niet begreep van bakkies doet me denken aan het enige QSO wat ik ooit gehad heb met m'n Oma. Mijn ouders hadden haar opgehaald van het station en op de terugweg wou ze ook wel eens met haar kleinzoon praten (mijn vader had een bakkie in z'n auto). Tja, dezelfde problemen....Oma wou praten als ik nog aan het praten was en als ze luisterde ging de mike naar haar oor.... :lol:

Nou zat ik de laatste tijd weer eens het nieuws te kijken naar alle ellende in het midden oosten. Ik dacht toen weer eens terug aan de spannende tijden rond de golfoorlog (de 3e golfoorlog wel te verstaan). Het was in die tijd afwachten wanneer de eerste scud raket op Israel afgevuurd zou worden. Niemand wist wanneer maar vast stond dat het ging gebeuren. 17 Jan. 1991 was het zover, de kranten stonden er bol van. Het klinkt gek maar ik wist dat op de avond van 16 Jan. al. Ik zat zoals altijd te luisteren naar DX op 11m en hoorde een QSO gaande tussen 2 onbekende station in het engels. 1 van de stations had een vrij "ruimtelijke" modulatie, je kent dat wel als je in een lege kamer staat, dat geluid. Hij zei dat hij in een bunker in Irak zat en dat ze die nacht de eerste raket zouden afvuren.... Ik wist niet wat ik hoorde. Wat moest ik? De krant bellen, de TV? Een idioot met een bakkie uit het noorden van het land weet wanneer de raket gelanceerd word? Tja....ik vertelde het m'n ouders en m'n zusjes die me al voor gek verklaarden. Jaja, we zullen zien zeiden ze.....en ze zagen het de volgende dag...

Geen idee of iemand anders dit gesprek ooit ook gehoord heeft? Mijn HB9CV beam stond destijds richting Irak. Omdat ik het eerst niet geloofde dat het station daar vandaan kwam heb ik wat zitten spelen met de richting. Het sterkste signaal echter bleef van die richting komen...
19AT593 Sebastiaan
Avatar gebruiker
19AT593
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 286
Geregistreerd: 01 jan 2011, 22:12
Woonplaats: Noord-Groningen

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor Remco Rozenburg » 11 sep 2015, 06:16

Dat is wel een bijzonder verhaal zeg, heel apart dat je zo'n QSO hebt mogen horen.
Zelf heb ik ook iets dergelijks meegemaakt, al was dat niet op 11m maar ergens op kortegolf. Ik had een klasgenootje met wie ik veel omging, zijn vader zat in de scheepvaart en zo kwam het dat zij thuis een grote kortegolf ontvanger hadden staan, ik vond het fantastisch om aan de knop te draaien op zoek naar exotische en onbekende geluiden, maar toen opeens vingen we een half Nederlands / Engels gesprek op dat leek op iets van de luchtmacht en marine, we hoorden dat er een F16 uit de lucht was gevallen tijdens een of andere oefening, we begrepen het niet allemaal maar hebben er wel lang naar zitten luisteren, het zal ergens in 1991/1992 zijn geweest schat ik. Schitterend topic trouwens, erg leuk om weer eens doorheen te bladeren :)
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor plientjebr » 11 sep 2015, 12:55

Ik heb het ook weer eens doorgebladerd, leuk om weer eens te lezen.
Daarbij schoot er meteen weer een belevenis te boven......

Ik was een jaar of 15 en had ( dacht ik ) toch echt wel serieuze verkering.
Op een gegeven moment deed ik de bak aan en ik hoorde mijn geliefde praten tegen
een andere man, even luisteren dus.

Hoor ik hem potjandorie zeggen dat hij met een meisje op de dijk had liggen vrijen.
Ho,ho,ho, dat was ik dus niet, dus even door blijven luisteren met een zeer nijdige kop.
Hoor ik hem zeggen dat hij met het meisje op de dijk had gelegen met zijn broek op zijn knieën.
Dit was midden in de zomer en toen ik de mike in kneep en riep dat de mensen minstens gedacht
moesten hebben aan een plaatselijke sneeuwbui ( er liep een weg langs, dus bekijks genoeg )
wegens zijn spierwitte kont, schrok meneer zich lam met zijn stoere verhaal.

Na nog even geroepen te hebben dat hij hopelijk ook nog in de brandnetels heeft gelegen was
de verkering voorbij.

Nog geen week later ontmoette ik weer een jongen van de bak en was mijn liefdesverdriet snel voorbij :lol:
Ohhhh, was ik nog maar 15, wat een zalige leeftijd :D
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor 19AT593 » 11 sep 2015, 21:59

Prachtige verhalen die je eigenlijk nooit moet vergeten...Van die F16 kan ik me nog heel vaag herinneren uit het nieuws. Af en toe komt er bij mij weer wat naar boven.

Rond 1985/86 luisterde ik altijd veel naar een paar stations op Schiermonnikoog. Die zaten altijd op kanaal 22. 1 zat op een boot en de ander zat op het eiland. Heb degene van die boot ook wel eens vanuit de vuurtoren gehoord. Hoe dat allemaal gedaan werd weet ik niet. Die kerels kenden elkaar goed want ze spraken over van alles maar uiteindelijk werd je er als buitenstaander geen wijs uit. Dat gaf wel wat intrige natuurlijk. Mocht er altijd graag naar luisteren. Zelf ben ook een aantal malen op Schiermonnikoog aktief geweest waarvan de eerste keer ook op 11m. Dat was rond 1990 denk ik. Ik werkte toen met een Lafayette 1200FM 10W en een boomerang antenne op het dak van het zomerhuisje. Condities waren goed en heb veel verbindingen gemaakt via ES. Op het eiland waren toen nog een aantal stations redelijk aktief. Ergens moet ik nog foto's hebben van dat avontuur.

Afbeelding

1 van de stations is nu zendamateur. Al heeft hij nog geen zendontvanger. Ik ben zo een 2 jaar geleden bij hem op bezoek geweest om wat oude herinneringen op te halen. Hij is op dit moment de enige zendamateur op Schiermonnikoog. Bovenstaande kaart is van rond die tijd maar is van een ander station. Ook daar heb ik nog regelmatig contact mee al woon hij in een heel ander deel van Nederland.
19AT593 Sebastiaan
Avatar gebruiker
19AT593
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 286
Geregistreerd: 01 jan 2011, 22:12
Woonplaats: Noord-Groningen

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor plientjebr » 12 sep 2015, 15:40

Leuk toch die QSL kaarten :D

Ik heb dankzij de QSL kaarten van Karel QSL vanmiddag contact gehad
met een 27 mc'er uit de oude tijd.
Telefoonnummer gevonden en brutaal gebeld.
Zijn ouders woonde gelukkig nog op het oude adres en ik kreeg zijn telefoonnummer.

Na even gebabbeld te hebben kreeg ik een email met foto's van vroeger en nu.
Tjonge, als ik geweten had dat hij zo goed zou opdrogen, had ik vroeger nooit nee gezegt
toen hij verkering vroeg....hij ziet er een stuk knapper uit dan vroeger :lol:

Nou ja, toen de tijd was ik ook niet moeders mooiste, beugelbekkie, lang haar vol klitten
en dan ook nog blauw geverfd, zo mager als een lat, eigenlijk paste we toen wel bij elkaar.

Hij kon zich nog goed herinneren wat mijn antwoord was toen hij verkering vroeg.
Ik schijn nee gezegt te hebben en ook nog met de woorden " je bent lelijk " ooooo gemeen van mij :oops:

Ach, we zijn nu beiden gelukkig getrouwd, maar wel leuk om weer contact te hebben.
Zelf zit hij al jaaaaaren niet meer te kleppen op het bakkie en hij stond versteld dat ik het
nog steeds doe.
Leuk, we houden zeker contact....en dit allemaal door de QSL kaarten, prachtig :D
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor 19AT593 » 16 dec 2015, 23:19

Hee Pauline, ben al een tijdje niet meer op het forum geweest en zat de verhalen nog eens door te lezen. Af en toe schiet me dan weer eens wat te binnen. Zie dat je opeens van lokatie bent veranderd? Eenrum? Dat is een bekende plaats voor mij. Dan heb je heel wat radio liefhebbers om je heen. De bekendste is wel de plaatselijke klompenmaker....of eigenlijk z'n vader. Want dat winkeltje gaat van vader op zoon. Volgens mijn gegevens zitten er ook 2 nieuwe zendamateurs, weet niet of deze van de 27MC af komen? Ik heb 18 jaar in de buurt van Pieterburen gewoond en ken de meeste stations daar wel. Alle 27MCers die er destijds waren zijn er of mee gestopt of hebben hun licentie gehaald. Het meeste wat ik op 27MC heb beleefd was toch wel daar in de buurt. Misschien horen we elkaar nog eens. Zit niet zo heel gek ver van Eenrum af.

Nou nog een anekdote dan:

Zo begin jaren 90 waren er best wel goede condities op 11m weet ik nog. Het is mij een keer gelukt om op 1 dag een station te werken waar het nog de dag ervoor was en een station waar het een dag erna was. M.a.w. ik werkte op 1 dag een station in het verleden en in de toekomst. Hiervoor werkte ik een station uit Amerika om 01:00 uur in de nacht, het was daar 9 uur vroeger, dus de vorige dag. Om 13:00 uur sprak ik een station uit Nieuw Zeeland, het was daar 12 uur later, de volgende dag dus. Vond dat wel vrij bijzonder en het is me daarna ook nooit meer gelukt dit te evenaren.
19AT593 Sebastiaan
Avatar gebruiker
19AT593
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 286
Geregistreerd: 01 jan 2011, 22:12
Woonplaats: Noord-Groningen

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor plientjebr » 17 dec 2015, 08:39

Hoi Sebastiaan.....

Ik heb je even een PB gestuurd.
Het verhaal wat daar staat is misschien ooit eens een anekdote en over een aantal jaar nostalgie,
maar nu is het nog niet de tijd om het leuke er van in te zien, vandaar een PB.

Leuk is wel dat ik vroeger enorm kon genieten van een bakkie in de auto.
Een stukje rijden en babbelen onderweg en uitgenodigd worden door de mensen die je dan sprak.
Nu zijn we weer mobiel, maar het is anders dan vroeger hoor.
Heel af en toe ben je nog welkom voor een bak koffie bij mensen die je dan spreekt.
Men is tegenwoordig een stuk voorzichtiger geworden met uitnodigen.
Daarbij rijden we soms uren om helemaal niets anders te horen dan ruis.

Van de plaatselijke klompenmaker heb ik wel van anderen gehoord, maar heb hem nog nooit gesproken.
Het is hier op de 27 MC vrij rustig in de omgeving.
Wij zouden elkaar toch hopelijk eens te spreken krijgen, kunnen we daar ooit eens een anekdote of later
een nostalgisch verhaal over schrijven :wink:
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor Remco Rozenburg » 17 dec 2015, 17:01

Nog maar eens een 11m anekdote van nog niet zo heel lang geleden, toen ik nog regelmatig de Rotterdamse vos (RDV) reed.
Deze vos zette zijn antenne altijd op zo'n stapelmastje, vaak tegen een boom aan o.i.d. Ik meen dat die buisjes 1.5m per stuk zijn, dus je kunt al gauw een leuke hoogte maken.
Zo startten wij dus op ons vaste draaipunt, de vos kwam erin en had een zacht signaal maar was verstaanbaar; de vos meldde dat de antenne op maar liefst 20 buisjes stond! Even snel rekenen, daarbij opgeteld het vermogen dat de vos bijna altijd gebruikte: conclusie: DIE STAAT VER! Zonder verder na te denken zijn we de snelweg opgedoken en van Rotterdam richting Amsterdam geknald omdat onze eerste peiling die kant op wees, maar zo ter hoogte van Zoeterwoude begon het signaal wel heel erg zacht te worden. We zijn van de snelweg af gegaan en hebben een nieuwe peiling uitgevoerd: terug naar Rotterdam, hmmm... uiteindelijk bleek dat we hemelsbreed op 5km van de vos hebben staan draaien, de vos stond juist heel laag met zijn antenne, de mededeling "de antenne staat op 20 buisjes" was echter geen leugen want de zak met buizen lag onder de antenne :)
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor schoeffel » 14 mei 2016, 22:31

Nostalgie,.. een mooi iets.
Nu moet ik een eind terug in de tijd.
Mijn eerste kennismaking met radio was een kleine walky talky, zo'n ding uit de speelgoedwinkel.
Ik was een jaar of twaalf.
Een paar vriendje's van me hadden er ook eentje en we konden tot wel 100 meter van elkaar contact maken.
Maar je word ouder en het wt'tje verdween.
Toen ik een jaar of 15 was had ik wel nog steeds interesse in radio.
In het blad Elektuur stond een schema van een fm-zendertje,... :)
Dat was een simpel dingetje, dus snel te bouwen op experimenteerprint.
En ja,... het dorpje Geldrop had er een piraat bij op de 3 meter.
Een cassetterecorder voor de opgenomen muziek van de arbeidsvitaminen en een luidsprekertje diende als microfoon.
Dan zat ik op mijn zoldertje, de antenne was een ding wat van een gesloopte draagbare radio af kwam.
Een bereik had ik van een km of 3, dat had ik uitgetest op de fiets met een kleine transistorradio.
Mooie tijd, ik denk er nog vaak aan terug.
Later kocht ik in een pandjeshuis mijn echte bakkie, een Belcom, 23 kanalen en 5 watt op de antenne.
Heb ik mooie tijden mee beleefd.
In 1978 haalde ik mijn licentie, ik was radioamateur geworden.
In 1979 moest ik in dienst, werd opgeleid en in Ermelo geplaatst bij de 11 de pantsergenie.
Ik was chauffeur op een M 113.
Nou had ik al wel mijn 2 metersetje meegenomen naar de kazerne, maar op oefening,... was ik aangewezen op de boordradio.
Snel had ik al door dat dat ding een paar frequenties op de 11 meter aan kon.
Dus,... U begrijpt, op oefening liep er nogal eens wat mis, ik kreeg geen instructies door omdat ik weer op de 11 zat.
Mooie tijd,.. als ik eerlijk ben,.. heb er heimwee naar, radio is verdrongen door sms, whatsapp, Skype,..
Maar ik zit weer geruime tijd op de 11 meter, er gaat niks boven het geruis uit de luidspreker, het luisteren naar een station dat cq roept.
Het liefste op de am of ssb, dat is toch echte nostalgie.
zonder antenne,... zul je niet veel kenne.
schoeffel
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 119
Geregistreerd: 27 sep 2015, 20:57
Woonplaats: Nuenen

VorigeVolgende

Keer terug naar Diversen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten