Nostalgie en anekdotes

Plaats hier al je berichten die niet met de hobby te maken hebben.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor Zock » 17 sep 2012, 19:59

Nu het toch over nostalgi hebben heb ik ook wat

Ik heb een swr/watt meter een oudje

2 schermpjes 1 watt 1 swr
Met in het midden een pop meter draai knop als ik hem aan sluit
Dan werkt hij gewoon als ik aan de pop meter draai gaat het wattage om hoog of beneden
En de swr ook

Hoe werkt nou zon ding ?

Er staat geen merk en type meer op
K33p @ r0ling till y0ure w33ls fall 0ff

Si vis pacem, para bellum
Zock
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 432
Geregistreerd: 22 feb 2011, 20:18
Woonplaats: Grunn

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor kol53 » 17 sep 2012, 20:06

Ik denk dat het 1 uitlezing is, de linker meter volle schaal instellen, dan
zie je op de rechter meter je SWR. Voor de poweruitlezing moet je knop
in een bepaalde stand staan.
kol53
 

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor Kratjuh » 18 sep 2012, 14:22

Ik herinner me een keer begin jaren '90 dat we zelfs onzinnige activiteiten als 'marathonuitzendingen' deden.. :lol: 24 uur lang proberen kanaal 18 op een of andere manier te gebruiken. Ik weet nog dat ik midden in de nacht, met het bakkie naast m'n bed, uit een of ander boekje aan het voorlezen was. :mrgreen:
Sommigen babbelden gewoon zoals altijd met anderen, maar dat was op de rustige momenten diep in de nacht best lastig.. Elk uur was er iemand anders aan de beurt, toen eigenlijk allemaal uit het dorp, omdat de meesten geen GPA mochten plaatsen en dus amper het dorp uit kwamen... :mrgreen: Maar het was nog geslaagd ook. :D

Het vossen destijds staat me ook goed bij. Halverwege jaren '90 kon ik regelmatig met 2 jongens mee die meestal zelf vos gingen staan. Vaste prik: Eerst langs de McDrek voor de vette bek :roll: , daarna naar de vosplek, GPA uit de kofferbak in elkaar met een klein stukkie pijp eronder en wachten maar.. Vaak kwamen er maar een paar (de vaste rijders), soms zeker 10 auto's. Geweldige tijd.. 8)
Avatar gebruiker
Kratjuh
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 213
Geregistreerd: 27 feb 2012, 13:27
Woonplaats: Nieuwkoop

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor plientjebr » 18 sep 2012, 14:50

Leuk, die marathonuitzendingen deden wij vroeger ook inderdaad.
Op het laatst kwam er geen zinnig gesprek meer uit, want of je was uitgekletst, of de wat oudere personen waren op een gegeven moment dronken.

Zo waren we met zo'n marathonuitzending ( een vriendin en ik ) urenlang met een gozer aan het babbelen.
Doordat hij door zijn gewone onderwerpen heen was, kwam de smerige praat en dan wordt het al wat minder leuk.

Deze knul woonde schuin bij ons aan de overkant, dus we konden bij hem de keuken in kijken.
Hij woonde daar pas en kon ons dus nog niet en we vertelden ook niet waar wij zaten, en ik wist van iemand anders wie hij was en dat hij 27 MC had.
Wel had hij door dat we in de buurt moesten zitten, vanwege de goede ontvangst, maar gelukkig stonden er toen nog meerdere antennes, dus waar we precies zaten wist hij niet.

Om een uur of 4 's nachts hadden we wel genoeg van zijn praat en zeiden te gaan stoppen...
Of hij misschien de volgende ochtend koffie voor ons had om een uur of 9, dan zouden we wel even bij hem langs komen.
Hij geeft zijn adres ( wat we natuurlijk al wisten ) en we waren welkom en toen kwam er nog wat smerig gebabbel uit.
Wij de wekker gezet om een uur of half 9 en vanuit mijn slaapkamer keken we dus in zijn keuken....
Was hij daar nog koffie aan het zetten ook, dus wij de slappe lach en zijn nog even gaan slapen tot een uur of 11 :lol:
Kon hij even goed wakker worden van die grote pot koffie, want we zijn niet langs gegaan hoor, hij had veel te veel rare praatjes.
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor Kratjuh » 18 sep 2012, 15:11

Iedereen die bij ons aan de marathon mee deed, was nog lang geen 18. Betekent niet dat er nooit eentje dronken was.. Dat hadden er meestal meer in de gaten, dus dan werd ie even mooi in de maling genomen uiteraard.. :mrgreen:

Overigens 0 vrouwen bij ons op de bak dus dat probleem hebben wij nooit gehad plientje ;)
Avatar gebruiker
Kratjuh
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 213
Geregistreerd: 27 feb 2012, 13:27
Woonplaats: Nieuwkoop

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor plientjebr » 18 sep 2012, 15:49

Hier zitten er ook niet zoveel vrouwen op, vroeger eigenlijk ook niet echt, althans bij ons in de omgeving niet.
Des te leuker voor het manvolk natuurlijk als ze dan eens met een vrouw kunnen babbelen ( nou ja, meisje toen nog ),
maar het leek er altijd op dat de jongens bang waren ofzo en uit angst rare taal gingen gebruiken.
Stoer doen denk ik....
Toch was het wel zielig voor deze jongen, want dit was de tweede keer dat ik hem voor niks koffie liet zetten, we hadden het geintje al een keer meer met hem uitgehaald.
Weet je wat eigenlijk wel het grappige is?
Ik heb een jaar of 2 later toch nog zeker een half jaar verkering met hem gehad en na dat half jaar heeft hij mij hard gedumpt.
Ik had hem het koffieverhaal al eerder opgebiecht hoor, maar hij pakte mij dubbel en dwars terug......
We zouden gezellig ergens gaan eten en hij zou mij op komen halen...
Ik netjes aangekleed, lekker luchtje op en wachten maar.....
Ik wacht nu nog op hem, hij is me nooit komen halen :lol:
Ja, nu lach ik erom, toen niet hoor!
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor Remco Rozenburg » 18 sep 2012, 16:03

Er zat bij ons in de buurt een kerel die wel van een potje bier hield, die was eens in slaap gevallen op zijn tafelmicrofoon (of had de tafelmike gelocked), in ieder geval is urenlang een luid gesnurk hoorbaar geweest :)
Een vriend van ons heeft het gesnurk van zijn (inmiddels ex) vrouw eens in de ether geslingerd, dat werd hem ook niet in dank afgenomen maar er wordt nog steeds om gelachen.
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor 19-DT-170 » 18 sep 2012, 18:06

Ha ja, in Maastricht was ook eens iemand met zijn hoofd op de microfoon in slaap gevallen..
En snurken dat die man deed.. Daarnaast brabbelde die ook nog vanalles (onverstaanbar) in zijn slaap. :-)
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1985
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor plientjebr » 18 sep 2012, 20:10

O, prachtig...en het zal dan zo zijn dat je inderdaad praat in je slaap :lol:
Gevaarlijk hoor, zo'n tafelmicrofoon....

En dan het gesnurk van je vrouw laten horen, is toch lachen?
Ik zou daar wel tegen kunnen hoor en gelukkig praat ik niet in mijn slaap.

Wel heb ik een keer een echtelijke zeer erge ruzie gehoord op kanaal 14...dat persoon had express de mike aangezet, zodat we konden meeluisteren
en konden horen hoe erg zijn vrouw was.
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor 19AT593 » 22 sep 2012, 23:31

Nog wat nostalgie....ergens in de jaren 90 was er een aktie voor een Ronald McDonald huis. Er zat een station volgens mij wel een week of misschien wel een maand (?) met een antenne heel hoog op een gebouw in volgens mij Ermelo. Ze hadden een flink bereik want half Nederland kon met ze praten. Gewoon op FM. Ik kan me het maar vaag herinneren, wel dat ik ze een keer 's morgens heel vroeg heb kunnen werken. Kan iemand dit herinneren? En er wat meer over vertellen?
19AT593 Sebastiaan
Avatar gebruiker
19AT593
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 286
Geregistreerd: 01 jan 2011, 22:12
Woonplaats: Noord-Groningen

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor plientjebr » 24 sep 2012, 09:51

Ik heb een kennis in de buurt van Ermelo, in het bezit van een bakkie,
ik heb hem even gebeld, maar hij kan zich er helemaal niks van herinneren....helaas.

Mijn zus kwam nog wel met een verhaal van jaaaaaaaren geleden.
Zij zat een keer op mijn bak te kletsen met een man die in de auto zat.
Ja, hij had een mooie kop met haar, een baard en snor, had een goed figuur enzovoort.
Het type man voor mijn zus, dus hups een afspraakje maken in een restaurantje aan zee ( hoe romantisch ), maar ik moest wel mee.
Zij snel naar haar kamer en komt terug met een kort rokje, hoge hakken en een laag make up op haar gezicht.
Mooie man verdiend een mooie vrouw, zal ze gedacht hebben......
Of ik me ook even ging verkleden, want ik zag er niet uit volgens haar...ja daaaaaaaaaag, dacht het dus niet en zo gingen wij op pad.
We komen het restaurant binnen, zat er een wel heel mooie man aan een tafeltje en aan een ander tafeltje een soort Bud Spencer ( dat is toch die dikke uit die films? ), zonder tanden.
Met welke man had mijn zus nu een afspraakje.......juist de laatst genoemde :shock:

Goed, niet lullig doen, we drinken wel even wat met die man, want hij was wel heel aardig, maar mijn zus ging niet voor aardig, die ging voor knap.
Komen er ook nog eens 2 vriendinnen van haar binnen die ogen als schoteltjes kregen en alleen nog maar verderop aan een tafel zaten te giechelen.
Ze is op haar werk nog heel lang door die meiden gepest met haar mooie man :lol:
Gelukkig vond hij haar niet zo aardig in het echt, dus voor beide partijen was het een afknapper en voor mij was hij veel te oud :)
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor 19AT593 » 25 sep 2012, 22:58

Haha, mooi verhaal hoor. Zo zie je maar weer schijn bedriegt!
19AT593 Sebastiaan
Avatar gebruiker
19AT593
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 286
Geregistreerd: 01 jan 2011, 22:12
Woonplaats: Noord-Groningen

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor plientjebr » 26 sep 2012, 07:35

Ach ja, maar het kan ook andersom natuurlijk.....
Zo was ik een keer op vakantie in Brabant en had het bakkie mee.
Ik sprak daar bijna 2 weken lang dagelijks met een aardige jongen en hij vroeg op een gegeven moment hoe ik eruit zag.
Ik had mezelf een beetje mooier beschreven dan in werkelijkheid ( beetje veel mooier ), ik dacht...ik kom hem toch nooit te zien.

Ik ging na 2 weken weer terug naar huis, maar had hem wel mijn telefoonnummer gegeven en zo belde we dan heel vaak samen.
Ik was op een keer niet thuis toen hij belde en mijn moeder nam toen op....en laat die hem nu ook ons adres geven....

Gaat op een zaterdagmiddag de deurbel en ik doe open in pyjama ( lekkere niks doen dag ), mijn haar vol met klitten, kortom ik zag er niet uit!
Waarschijnlijk had hij onze eerste kennismaking ook iets anders voorgesteld, want na een uur vertrok hij en heb ik niks meer van hem gehoord.

Kwam hij helemaal uit Brabant naar Schagen om een meisje in haar veel te grote, oude nachtkleding te zien.
Erger was nog wel dat dat joch me toch een stuk was zeg, ik wist niet wat ik zag! :lol:
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor Hét Drentse Station » 30 sep 2012, 08:08

19AT593 schreef:Nog wat nostalgie....ergens in de jaren 90 was er een aktie voor een Ronald McDonald huis. Er zat een station volgens mij wel een week of misschien wel een maand (?) met een antenne heel hoog op een gebouw in volgens mij Ermelo. Ze hadden een flink bereik want half Nederland kon met ze praten. Gewoon op FM. Ik kan me het maar vaag herinneren, wel dat ik ze een keer 's morgens heel vroeg heb kunnen werken. Kan iemand dit herinneren? En er wat meer over vertellen?



Dit zegt me niets... en wat er in die periode in die regio gebeurde zou ik toch aardig moeten weten :mrgreen:
Hét Drentse Station alias Dé Croky 19 IR 081 On air ! Inmiddels 142 via qsl bevestigde divisions:
1,2,3,4,5,6,7,9,10,11,12,13,14,15,16,18,19,20,21,22,23,25,26,27,28,29,30,31,32,34,35,36,37,38,40,
43,44,45,47,49,50,51,52,54,55,56,59,61,64,66,67,68,69,72,73,74,75,76,79,80,81,84,85,88,90,91,93,
97,102,103,104,105,106,108,109,110,111,112,114,115,116,119,120,121,122,123,125,126,128,133,
136,141,146,152,153,158,161,163,165,166,167,169,173,178,181,185,186,189,190,195,196,199,205,
206,207,212,214,216,218,219,233,251,301,302,303,304,306,307,308,309,310,311,312,314,315,317,
327,328,329,330,331,340
klik hier voor qsl kaarten !

Mijn shack : Daiwa CN-410 - Astatic 636 L - Astatic d-104 tafelmike - Turner Plus Three
Mobiel: Wilson 500 - President Taylor

Use your brains, invest in a good antenna, not in power!
Avatar gebruiker
Hét Drentse Station
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 3785
Geregistreerd: 22 sep 2007, 19:29
Woonplaats: JO32KR

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor 19AT593 » 06 okt 2012, 10:19

k heb een kennis in de buurt van Ermelo, in het bezit van een bakkie,
ik heb hem even gebeld, maar hij kan zich er helemaal niks van herinneren....helaas.


Ik heb nog eens even mijn oude logboeken erbij gehaald en gezocht. Het desbetreffende station zat niet in Ermelo maar iets noordelijker in Vollenhove.

Dit speelde zich af in December 1993. Marathon Ronald Mc Donald vanuit Vollenhove, ik heb gesproken met Guus en Alwie op 25-12-1993. Volgens mij werkten ze met een PAN Multitop en gewoon 4W, alleen de antenne stond op iets van 60m hoog. Dat bracht bij mij toen S7 aan op mijn QTH destijds vlakbij Pieterburen.

Ben benieuwd of iemand daar dan wat meer over kan vertellen?
19AT593 Sebastiaan
Avatar gebruiker
19AT593
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 286
Geregistreerd: 01 jan 2011, 22:12
Woonplaats: Noord-Groningen

VorigeVolgende

Keer terug naar Diversen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten