Nostalgie en anekdotes

Plaats hier al je berichten die niet met de hobby te maken hebben.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor Kratjuh » 12 sep 2012, 11:49

Oh aan weekend invulling geen gebrek hoor, met schoonouders aan de andere kant van het land heb je altijd wat te doen :mrgreen:
Avatar gebruiker
Kratjuh
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 213
Geregistreerd: 27 feb 2012, 13:27
Woonplaats: Nieuwkoop

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor plientjebr » 12 sep 2012, 13:45

O,o.....krijgen we nu de anekdotes over schoonouders en dan vooral schoonmoeders? :lol:

Zo zat er in Alkmaar een vrouw op het bakkie die mij nog nooit gezien had, maar mij wel aan haar zoon wilde koppelen.
Zoonlief kon ik ook niet, maar vooruit, ik wilde hem wel leren kennen.
Kom ik bij hun thuis, zat moeders met koffie en gebak in de kamer en de zoon zat op zolder.
Ik denk, hij is verlegen, want hij kwam maar niet naar beneden en ik moest van moeders maar aanhoren hoe lief en aardig hij wel niet was.....
Na zeker een uur vroeg ik waar hij nou bleef, want anders ging ik wel even naar zolder als dat mocht.
Ik met zijn gebakje 2 trappen op, doe zijn kamerdeur open......wat een stank kwam daaruit zeg!!!!!!

Zit daar werkelijk een levend lijk op zijn bed.
Een zwaar verslaafd persoon waar geen zinnig woord mee te spreken was.
Ik weet niet wat de bedoeling was van zijn moeder, maar mij zou ze zeker niet als schoondochter krijgen :lol:
Ik heb ze beiden veel sterkte gewenst en ben vertrokken.
Later vertelde ze mij dat ze had gehoopt dat ik hem op andere gedachtes kon brengen en van de zooi af kon helpen, omdat ik altijd zo vrolijk en spontaan over kwam op de bak,
ik zou hem dus wel uit de put kunnen trekken...nou sorry, maar ik heb het ze zelf uit laten zoeken hoor.

Wat een verhalen allemaal, maar ja, dat krijg je als je zo vaak verhuist bent als ik, je leert dan ook vele mensen kennen.
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor Remco Rozenburg » 12 sep 2012, 13:59

Toen ik net begon met 27Mc zat ik met een mobielspriet, DV27, welke mijn vader met een klem op de dakgoot had vastgezet. Zo zat ik op mijn zolderkamertje en kwam de stad amper uit.
Al snel kwam er een GPA welke aan de zijkant van het huis werd gemonteerd door mijn pa, dat gaf resultaat.
Een klein jaar later, ik denk dat het '92 is geweest, kon ik een Antron 99 overnemen, maar dan niet de gewone Antron, maar de zwarte uitvoering, met goudkleurige koppelingen, kent iemand die nog? Ik meen dat 'ie destijds iets van 250 gulden kostte. Op de dag dat de GPA werd vervangen door de Antron maakte ik mijn eerste buitenlandse verbinding op FM met Riga, Letland...het zal wel toeval zijn geweest maar is me altijd bijgebleven.

Die Antron 99 is later van het dak gehaald om plaats te maken voor een Televes rondstraler voor 3 meter. Bij het uit elkaar draaien van de Antron is er in het middelste deel een las afgebroken op de koppeling, helaas niets meer aan te repareren. Het topdeel is naar een bevriende amateur gegaan die wilde experimenteren met de antenne zodat hij een beetje kon knippen.
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor Kratjuh » 12 sep 2012, 14:33

Wat mij het meest is bijgebleven dat waren de condities uit de jaren '90. Ik was ooit begonnen met de Conrad C-mobil en een goedkope GPA. Alleen dat is al nostalgie :mrgreen:
Toen deze 2 inmiddels waren vervangen voor een mooie Midland Alan 48plus en een Antron 99, was het duidelijk erg druk op de 27mc bij mij in het dorp (rond 1994 schat ik). Een vriend van me had volgens mij een Danita 640 thuis staan met een mobiele spriet in zijn dakgoot, vlak buiten het raam van zijn kamer. Hemelsbreed was de afstand ongeveer 1 kilometer dat ik van hem verwijderd zat. Door zijn mobiele spriet kwam hij bij mij ongeveer S6 binnen, niet best, maar ruisvrij en prima te verstaan. Voldoende voor de dagelijkse tokkel.

Ja, zo vlakbij elkaar zitten en dan kon ik hem soms niet eens verstaan, omdat er een Italiaan met een dikke S9 doorheen zat te roepen ! :lol:
Dit soort herinneringen komen regelmatig nog in mijn gedachten voorbij, en dat werkt enorm op de nostalgische gevoelens... ;)

Overigens, S9+30 ging op die Midland nooit branden, dat kon alleen als ik 'm met vossen mee in de auto had en ik maximaal 25 meter van de zender verwijderd was. Ideaal wel ;)

Hij schijnt toen wel e.e.a. van de CV-installatie te hebben 'opgeblazen' met zijn 27mc, want de thermostaat was overleden en er moest nog wat aan de CV gerepareerd. Sindsdien mocht hij niet meer on-air van zijn moeder... :(
Avatar gebruiker
Kratjuh
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 213
Geregistreerd: 27 feb 2012, 13:27
Woonplaats: Nieuwkoop

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor plientjebr » 12 sep 2012, 15:52

Zo ben ik nog echt begonnen met 2 blikjes en een touwtje en dat ging van mijn kamertje naar het kamertje van een jongetje aan de overkant.
We waren toen iets van 5 jaar en hadden reuze lol om zo met elkaar te babbelen.
We schreeuwden zo hard door die blikjes, dat we elkaar zo eigenlijk ook wel konden verstaan.....

Later kregen we beiden een walkie talkie en een buurmeisje met nog een buurjongetje kregen er ook 1 en zo waren we met z'n vieren.
Ik ben als eerste van ons 4 begonnen met het 27MC bakkie en nog 1 van ons vriendenclubje kreeg ook een bakkie.
Zo hadden we dan gesprekken tot diep in de nacht......
Totdat ik weer eens ging verhuizen en niet in hetzelfde dorp maar vele kilometers verder :(
We zouden contact houden via 27MC, maar aangezien zijn schoolcijfers heel wat slechter werden, werd zijn bakkie afgepakt.
Nu is hij verhuist naar Nieuw Zeeland en heb ik hem 2 jaar geleden weer een keer ontmoet toen hij op vakantie in Nederland was.
Hij wilde zijn buurmeisje en 27MC vriendinnetje toch wel weer eens zien na al die jaren.
Was echt heel leuk en hij stond versteld dat ik nog steeds met het 27MC gebeuren bezig ben.
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor 19AT593 » 12 sep 2012, 22:05

Zo zat er in Alkmaar een vrouw op het bakkie die mij nog nooit gezien had, maar mij wel aan haar zoon wilde koppelen.
Zoonlief kon ik ook niet, maar vooruit, ik wilde hem wel leren kennen.


Fantastische verhalen, jullie komen nu echt los haha.
Pauline heeft ook heel wat beleefd zeg. Volgens mij ben je nog lang niet dor je verhalen heen.

Over koppelen weet ik ook nog wel een leuk verhaal. Eind jaren 80 begin jaren 90 zat ik ook vaak te luisteren op de 27.805. Zoals velen weten het nederlandse internationale oproepkanaal. 's Avonds laat waren de condities meestal weer gezakt en dan kwamen de lokale gesprekken wat op gang. Nou ja lokaal, een reikwijdte van 50-80 km is op SSB heel normaal. Zo had ik samen met wat andere stations vaak contact met een station uit Drachten. De beste man had ook een dochter, iets jonger dan mij. Heb haar ook wel eens gesproken via de radio maar dat was vaak maar kort want de radio interesse was er niet echt bij haar. Op een zondagmiddag stond ineens die beste man samen met zijn vrouw en dochters bij ons voor de deur voor een kopje koffie geheel onaangekondigd. Tja, mijn ouders zijn niet beroerd, dus de mensen werden vriendelijk ontvangen. Het was al gauw duidelijk dat hij 1 van z'n dochters, degene die ik gesproken had voor de radio wel wou koppelen aan mij. De dochter was ook wel geïnteresseerd, alleen ik niet echt. Die mensen waren echt in hun netste zondagse kleren op bezoek gekomen, maar hadden de tijd van hun leven. Wij hadden nl. net kuikens laten uitkomen en die liepen toevallig net allemaal los in de keuken inclusief de bende die ze maken. Je had ze moeten zien kijken, zoiets hadden ze nog nooit meegemaakt. Tja, dat krijg je als je zomaar op bezoek gaat bij iemand. We hebben er achteraf smakelijk om moeten lachen. Heb de beste man nog wel een aantal keren daarna gesproken, hij heeft het verder nooit weer gehad over het bezoekje. En van zijn dochter heb ik gelukkig nooit wat vernomen... :lol:
19AT593 Sebastiaan
Avatar gebruiker
19AT593
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 286
Geregistreerd: 01 jan 2011, 22:12
Woonplaats: Noord-Groningen

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor plientjebr » 13 sep 2012, 11:23

Geheel onaangekondigd voor de deur komen te staan en dan ook nog met vrouw en dochters.....ha,ha, dat is lachen,
ik weet niet hoeveel dochters het waren, maar zat er niet 1 leuke bij? :lol:

En dan in je zondagse pak tussen de kuikens, ik had het wel eens willen zien.
Bij mij kan iedereen altijd op bezoek komen trouwens hoor, ze moeten dan alleen niet op de bende letten en doen ze dat wel en ze hebben commentaar,
ruimen ze de boel zelf maar op of blijven ze maar weg, zo makkelijk is dat!

Zo ben ik ook eens bij iemand van 27MC geweest, nou toen keek ik zelfs mijn ogen even uit :shock:
Bij binnenkomst werd je vriendelijk begroet door een stuk of 4 bouviers en tussendoor moest je goed opletten of je in de gang niet in de hondenpoep trapte.
Zitten op de bank ging ook niet, want die lag vol met katten en haren en jawel, weer stront.......
Ze ging koffie zetten in een keuken, nou, als Rob Geus ( of hoe heet die man van tv ) langs was gekomen, was ie gillend weg gerend.
Ze liet me ook nog trots een pannetje zien waar gehaktballen in zaten van zeker een week oud ( lekker hoor, zegt ze nog ), en werkelijk waar, er liep een kakkerlak in.
Maar ze was zo hartelijk en lief en dat vind ik belangrijker dan wat dan ook.
Ook dit persoon leeft niet meer, dus ik kan haar niet krenken met dit verhaal en ik mag mijn mond ook wel houden hoor.........
In mijn vorige woonplaats heeft een vriendin ( nu exvriendin ) ook eens "hoe schoon is jou huis of zoiets " gebeld om mijn propere woninkje eens te reinigen.
Dat was het einde van de vriendschap, want ik was laaiend, blijf dan weg vind ik dan!
Nu ben ik netjes hoor en je kan hier van de vloer eten......er ligt genoeg :lol: :lol: :lol: ....grapje hoor!!!!!!!!!!
Ik ben nu heel netjes :)
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor 19AT593 » 13 sep 2012, 22:22

Haha Pauline, wat maakt ons dat nu uit of je netjes bent of niet :lol:
Die man had 2 dochters en aan de oudste die toch zo een 5 jaar jonger was dan mij wou hij mij koppelen.
Daar had ik absoluut geen oren naar, zo knap waren die dochters niet :oops:

Zo erg als wat jij meegemaakt hebt heb ik het nog niet. Maar ben wel eens op bezoek geweest bij mensen waar het ook gigantisch naar kattenpis stonk. Logisch met 7 katten....houd het allemaal maar eens in de gaten. Op 27MC kon ik prima met ze praten hoor. Maar ben er nooit meer geweest.

Over bezoek gesproken, daar gaan we weer....
Ik deed midden jaren 80 veel aan fietsmobielen. Bakkie op de fiets, accu achterop met als antenne een boomerang balkonantenne. Werkte als een speer. Samen met wat kameraden alle dorpen in de buurt verkennen. En hier en daar een kopje koffie pakken bij gezellige 27MCers. Leuke tijden, komt nooit meer terug vrees ik.
19AT593 Sebastiaan
Avatar gebruiker
19AT593
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 286
Geregistreerd: 01 jan 2011, 22:12
Woonplaats: Noord-Groningen

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor plientjebr » 14 sep 2012, 08:50

Fietsmobielen. ja heb ik ook nog gedaan en inderdaad dan de dorpen langs, enig was dat!
Ik heb nog nooit zoveel koffie gedronken als in die tijd, want je mocht dan altijd bij iedereen even naar binnen.

Later had mijn pa ook nog een bak in zijn auto, mijn naam was toen een hele tijd Lady Fiesta, want je raad het al, zo'n auto hadden we toen. ( een Ford ofzo toch? )
Op een gegeven moment zat ik meer in de auto als in huis, want daar kon ik kwebbelen zonder dat mijn ouders mee konden luisteren.
Niet al mijn gesprekken waren voor hun oren bestemd :lol:
Afijn, in de auto is het moeilijk huiswerk maken ( en dat deed ik dan ook niet ) dus hup, bak uit de auto.....

Heeft niks geholpen hoor, want het huiswerk maakte ik nog steeds niet.

Het zou wel leuk zijn als die tijden terug zouden komen, maar ja, of dat gebeurd?
Vroeger was het natuurlijk ook veel drukker op de 27MC, al heb ik wel het idee dat er weer al meer mensen bij komen :D

Misschien een idee, zet jij je bakkie weer op de fiets en kom je hier koffie drinken :lol:
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor Kratjuh » 14 sep 2012, 10:32

Ik heb tussen '92 en '95 ook met een bakkie op de fiets gezeten.. Accu op de bagagedrager en Santiago 1200 erachter.. :mrgreen:
Mede door drempels en stoeprandjes (in combinatie met een 'natte' accu) nog een paar truien mogen weggooien, omdat er 'spontaan' gaten in vielen.. :lol:
Avatar gebruiker
Kratjuh
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 213
Geregistreerd: 27 feb 2012, 13:27
Woonplaats: Nieuwkoop

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor Remco Rozenburg » 14 sep 2012, 11:59

:D Ook allemaal heel bekend ja, ik had mij bakkie eens meegenomen op de brommer, zelf een accupack in elkaar geflanst van een paar 6V accu's en een berg tape. DV antenne op de bagagedrager en de Skiptech Skipper op het voetenplankje. Helaas stoorde het nogal tijdens het rijden, maar goed, ik was mobiel :)

Ook heb ik het bakkie eens meegenomen naar de camping waar ik logeerde bij mijn opa en oma. Ik zat in een klein tentje, caravanaccu van opa geleend en wederom de DV op de tentstok gemonteerd. Nu ik dit typ realiseer ik me pas hoelang dat is geleden, waarschijnlijk ergens in '90 of '91. Er zijn toen een paar lokale verbindingen gemaakt, dat was in Schaijk (Noord Brabant). Op de een of andere manier was de accu destijds op z'n kant beland en dat kostte me een een stuk tentzeil, slaapzak en een broek.
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor Kratjuh » 14 sep 2012, 12:05

Een accu maakt meer kapot dan je lief is.. :mrgreen:

Je hebt het over vakantie, schiet het mij ook te binnen. We zijn ergens in de jaren '90 ook op vakantie gegaan met de caravan naar Luxemburg in de herfst. Ik in de auto met bakkie op schoot en de Santiago 1200 op de auto, een Peugeot 405. Door die sleurhut deed de antenne het wel een beetje vreemd, maar geen slechte SWR in ieder geval. Veel zitten luisteren tijdens de vakantie, maar verstond dat Letzebuergs niet.. :lol:
Met een FM-bakkie viel er verder weinig te babbelen, maar alleen al het geruis van 't ding gaf mij een heerlijk 'op-vakantie-zijn' gevoel. :D
Avatar gebruiker
Kratjuh
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 213
Geregistreerd: 27 feb 2012, 13:27
Woonplaats: Nieuwkoop

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor plientjebr » 14 sep 2012, 12:24

Prachtig, al die verhalen.....

Komt er nog 1 van mijn kant....ik heb al eens eerder verteld dat ik naast een hoerentent heb gewoond,
dit zat in een flat met een galerij ( zo noem je dat toch ? ) waar iedereen overheen liep om bij zijn of haar voordeur te komen.
Wij woonde in het eerste huis, dus iedereen, ook de mannen die de dames bezochten moesten eerst langs onze deur.
Zomers zat ik altijd lekker op die galerij en had dan ook het bakkie buiten staan.

Kwam er dan weer een man langs, besprak in zijn uiterlijk en kleding en dat soort dingen op het bakkie en eindigde met de vraag of iemand dit persoon herkende.
Je begrijpt, er kwam al minder mannelijk volk bij de dames, want stel je voor dat ze herkend zouden worden :oops:

Ik was een kreng, ik weet het, maar het was zo leuk om te pesten en wie begint nou zo'n tent in een flatgebouw.
Helaas was dit ook nog 3 hoog en waren er alleen trappen, dus geen lift en kwam ik regelmatig 1 van de dames tegen op de trap.
Zo ben ik er door 1 hardhandig van boven tot bijna beneden van de trap geduwd , zo kwaad was ze op mij...logisch natuurlijk.
Ik ben ook nooit meer buiten met het bakkie gaan zitten, maar toen maar met een stopwatch om te kijken hoe lang de heren binnen bleven....
oooooooo, ik was echt een kreng :lol:
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor plientjebr » 17 sep 2012, 10:26

Schiet me nog een verhaal te binnen van zeker 20 jaar geleden........

Ik sta met mijn fiets voor een stoplicht te wachten en er stopt een gozer naast mij.
Totaal onbekend persoon die plots in mijn billen knijpt :shock:
Moet je bij mij niet doen, dus ik geef hem een mep in zijn gezicht, echt, de tranen schoten in zijn ogen.

'S avonds hoor ik op het bakkie het verhaal van iemand dat hij bij een stoplicht geslagen was door een meisje
en hij hoopte haar nog eens tegen te komen, want dat was een pittige tante en daar hield hij wel van.
Volgende keer zou hij harder knijpen en dan mocht ze hem wel weer een mep verkopen hoor, want zo hard had ze niet geslagen....
Ik vraag meteen waarom hij dan stond te janken als het geen zeer deed.....
Hij wilde net vragen hoe ik dit nu wist, toen het lampje bij hem ging branden :lol:
Er kwam nog sorry uit zijn mond en daarna waren zijn woorden een beetje op geloof ik.
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor 8klepper » 17 sep 2012, 18:39

vooral blijven posten die verhalen, schitterend om te horen
8klepper
 

VorigeVolgende

Keer terug naar Diversen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten