zijn er nog dxers actief op 26285 usb

Plaats hier al je berichten die niet met de hobby te maken hebben.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

zijn er nog dxers actief op 26285 usb

Berichtdoor 153ir012 » 08 sep 2022, 10:58

goede herineringen aan met draad antenne op texel contact ps 01 parimaribo en reggie daar waren er veel actief.hoor er weinig over dat er dx is rustig toen om qso te maken
153ir012
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 800
Geregistreerd: 08 maart 2010, 05:34
Woonplaats: Thailand

Re: zijn er nog dxers actief op 26285 usb

Berichtdoor 19AT593 » 12 sep 2022, 11:50

Jouw berichtje brengt weer allerlei herinneringen boven. Terug in de jaren 90 vond ik het op gegeven moment veel te druk rond 27.555 en was ik eigenlijk meer te vinden op de kelderkanalen. 26.285 was geloof ik daar het oproepkanaal. Je kon daar tenminste rustig met 10W of minder de hele wereld werken. Zo heb ik daar voor het eerst Hawaii gewerkt en Alaska en ook veel QSO's met Nieuw Zeeland die de 40 kanaaltjes iets hoger in de 26 MHz hadden zitten. Reggie en Desi heb ik regelmatig gewerkt. Wel vreemde dingen daar meegemaakt. Zo vroeg Reggie me een keer naar een nummer in Amsterdam te bellen met de mededeling dat de bananenpluggen goed waren aangekomen. Op zich een onschuldig telefoontje maar achteraf heb ik wel eens gedacht dat het met hele andere zaken te maken had....Verder vertelden ze me vaak dat ze weer naar de schietbaan moesten want hun grote hobby was schieten en vuurwapens. Ja apart volk! Allerlei complot theorieën komen dan in je hoofd...ik moet er nog vaak aan terugdenken.

Geen idee of 26.285MHz nog veel gebruikt wordt? Wie weet meer? Zo ie zo zijn er al een stuk minder DX stations op 11m denk ik. Is niet meer te vergelijken met de negentiger jaren.
19AT593 Sebastiaan
Avatar gebruiker
19AT593
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 286
Geregistreerd: 01 jan 2011, 22:12
Woonplaats: Noord-Groningen

Re: zijn er nog dxers actief op 26285 usb

Berichtdoor Rene » 13 sep 2022, 20:53

Ik luister daar heel veel en soms als 555 een grote bende is roep ik daar wel eens CQ.
Niet zoveel activiteit als toen maar er word nog wel geluisterd down-under!
Als je je eigen beperkingen kent , kun je daarbinnen onbeperkt je gang gaan!!
Jules Deelder
Avatar gebruiker
Rene
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 411
Geregistreerd: 11 okt 2012, 21:07
Woonplaats: Onder de dakpannen


Keer terug naar Diversen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten

cron