Het kwebbelhoekje

Plaats hier al je berichten die niet met de hobby te maken hebben.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor plientjebr » 05 feb 2016, 08:36

Nee Robber57, je bent niet de enigste die zoiets heeft meegemaakt hoor.
Als je al een tijd contact met iemand hebt ga je je toch een beeld vormen bij degene.
Kom je het persoon in het echt tegen ziet hij of zij er wel eens heel anders uit dan je in gedachten had.
Zo heb ik wel eens moeten horen dat ze mij als een gezellig dikkerdje in gedachten hadden, want dat zijn
altijd van die gezellige babbelaars, ook weer zo'n vooroordeel dus.

Nou ja, dit gezellige dunnetje heeft wel weer eens zin in een radiomarkt, kijken wie er allemaal achter de
stemmen of het schrijven zitten.

Voorlopig is mijn stem even niet meer te horen op de bak :(
Gisteren deed de boel wel heel raar toen ik het spul aanzette.
Na even goed kijken ontdekte we een plasje water op het bureau en zijn erachter gekomen dat er
water uit de plug kwam.....kortom, water in de kabel :evil:
Dat word nieuwe kabel en als het tegenzit ook een nieuwe antenne en dat gaat allemaal wel even duren.
De mast moet naar beneden om bij de antenne te komen en in de mast hangen nog meerdere antennes,
dus dat word even een hele klus.
Zoiets moet in het weekend gebeuren en hebben er ook hulp bij nodig.
Dit weekend gaat het al weer waaien hoorden we net, dus dat word al niks.
Het is even een grote tegenvaller.
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor 19-DT-170 » 05 feb 2016, 09:14

Robber57 schreef:Primitieve mensen hadden deze "eigenschap" nodig om in 1 oogopslag een ander zijn bedoelingen in te schatten en daarop actie te ondernemen; wat is het? vriendelijk? Ja/nee?, geschikt voor voortplanting? Ja/nee? Moet ik zorgzaam zijn? Ja/nee? , ga ik in oorlog-stand? Ja/nee?
Na een tijdje leerde die vroege mensen vanzelf dat bij een bepaald uiterlijk een bepaalde strategie hoorde en tot voor vrij kort geleden werkte ook onze maatschapij nog geheel zo en nu zelfs nog is het in kleine mate aanwezig, je kunt niet met drie stokjes door je neus en een hanekam achter de kassa bij de albert heijn staan, dat zegt niets over hoe zo iemand is maar dat baantje bij de ah kan hij wel vergeten het is jammer dat de wereld zo in elkaar zit maar wel begrijpelijk.

Wij weten wel beter, dat je niet op uiterlijk kan (voor)oordelen.
Wilt dat dus zeggen dat onze voorouders (ik noem het liever niet primitieve mensen, ze waren net zo slim als ons,
alleen hadden ze nog niet de middelen zoals wij ze nu kennen) het met hun 'instinct' dus ook vaak bij het verkeerde eind hadden?
Want hoe vaak vorm je geen vooroordeel, waarvan je na een tijdje denkt.. He!?? Wat raar... Dat ik zo dacht..
Het klopt helemaal niet.
Robber57 schreef:Zo maak je vaak toch onbewust een voorstelling van hoe iemand er ruwweg uitziet als je wat langer met zo iemand op een forum of bakkie zit te babbelen, en als je dan zo iemand veeeel later eens een keer in het echt ontmoet op een meeting ofzo dan denk je toch wel eens (iedereen heeft het wel eens meegemaakt): He? Ik dacht dat die persoon er heel anders uit zou zien :oops:
Ook dat zijn vooroordelen.
Of ben ik de enige die zoiets wel eens heeft meegemaakt? :P

[cynisme mode on]
Nee hoor.. Alle mensen zien er exact zo uit als dat ik ze mij voorstel.
[cynisme mode off]
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1984
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor plientjebr » 05 feb 2016, 12:37

Met een hanenkam en 3 stokjes door je neus achter de kassa van een supermarkt,
waarschijnlijk heb je weinig kans om dat baantje te krijgen wat ik persoonlijk schandalig vind.
Dat degene zijn werk goed doet lijkt mij belangrijker en vriendelijkheid is ook een fijn iets.

Er werken wel veel meisjes en vrouwen met hoofddoekjes achter de kassa, oké, dat is vanwegen hun geloof,
ik vind het ook prima.
Ik heb ook een bepaald geloof waardoor ik dingen draag, maar dat zou dan niet geaccepteerd worden omdat
het niet helemaal in het plaatje past, maar waar ik me goed bij voel.
Deze dingen kan ik nog onder mijn kleding verbergen, niemand die het dan ziet, maar toch word je er als
eerste op aangekeken.
Een mens kan of mag zichzelf niet meer zijn en dat is jammer.

Zo heb ik eens gesolliciteerd bij de ziekenomroep in een ziekenhuis.
Ik werd door mijn uiterlijk niet aangenomen......
Mijn hemel, wie ziet me zitten achter een microfoon :roll:
Ik moest hun verplichte blauwe jurkje met blauwe dikke wollen kousen aan als ik de baan wilde, maar toen vielen ze
over mijn sieraden, die moesten uit en af.
Toen ik vertelde dat absoluut niet te doen, kon ik de baan vergeten.

Misschien denk ik te makkelijk, maar piercings, stokjes door de neus, hanenkam, hoofddoekjes of wat dan ook,
het interesseert me niets, zolang degene mij met respect behandeld en andersom, is het mij goed.
Van de week gingen we ergens een kop koffie drinken.....
Meisje achter de balie keurig in haar werkkleding, haar in een knotje, maar de vriendelijkheid was ver te zoeken.
Of we de koffie snel op wilden drinken, want de tent ging snel sluiten werd ons medegedeeld met een gezicht
als een oorwurm.
Waarom ze dat pas vertelde na ingeschonken te hebben en te hebben betaald was mijn vraag, welkom voelden we
ons al niet meer.
Iedereen weet dat we om 5 uur sluiten kwam er sikkeneurig uit.
Ik ben niet iedereen en na haar bedankt te hebben voor haar vriendelijkheid en de koffie en met de mededeling
voor haar de volgende dag eens met het goede poot uit bed te stappen hebben we de tent verlaten.
Ik had liever een vriendelijk persoon achter de balie gezien, van mijn part met hanekam en
stokjes door de neus :lol:
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor Robber57 » 05 feb 2016, 16:19

.
Laatst bijgewerkt door Robber57 op 03 aug 2018, 00:22, in totaal 1 keer bewerkt.
Robber57
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 330
Geregistreerd: 10 sep 2015, 23:48

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor Rene » 06 feb 2016, 12:04

Volgende week donderdag ga ik een auto ophalen : een subaru impreza ;) uit 1999
Kan m'n oldtimer weer in de oldtimerverzekering met winterclausule :mrgreen:
Als je je eigen beperkingen kent , kun je daarbinnen onbeperkt je gang gaan!!
Jules Deelder
Avatar gebruiker
Rene
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 411
Geregistreerd: 11 okt 2012, 21:07
Woonplaats: Onder de dakpannen

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor 19-DT-170 » 06 feb 2016, 15:02

Ik zat nog eens te denken over de uitdrukking 'primitieve mens'.
Eigenlijk klopt het wel. Die mensen waren primitief. Maar we zitten nog steeds in het primitieve tijdperk.
Men beweert wel dat we nu zoveel 'slimmer' zijn dan toen, maar zolang de mens een voet op de aarde heeft gezet
bestaat er rotzooi op de wereld. Altijd is er wel ergens een oorlog uit te vechten.
Dat zie ik in het dierenrijk niet terug. Je hebt wel dierensoorten die in rangen leven,
waarvan er altijd eentje moet laten zien dat hij/zij de baas is,
maar complete soorten die elkaar bestrijden ken ik nog niet.
Ik ben van mening dat zolang de mens niet verdraagzaam kan zijn, en er oorlogen uitgevecht moeten worden omwille
van wraak, geloofsovertuiging, of welke onzin dan ook, wij het stempel 'primitief' niet voor onze soortnaam mogen weghalen.
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1984
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor haab » 06 feb 2016, 18:41

19-DT-170 schreef:Ik ben van mening dat zolang de mens niet verdraagzaam kan zijn, en er oorlogen uitgevecht moeten worden omwille van wraak, geloofsovertuiging, of welke onzin dan ook, wij het stempel 'primitief' niet voor onze soortnaam mogen weghalen.


M.i. Zijn er twee "soorten" mensen.

1. Mensen die ten dienste van zichzelf leven. De wereld moet van hun zijn.
2. Mensen die ten dienste van ALLE andere mensen leven. Zij zijn er voor de wereld.

Soort 1 is de primitieve variant, zo gauw we van die primitieve zielen verlost zijn zal het hier een paradijs op aarde worden. Er zijn dus niet alleen primitieve mensen.
Groet,
John

Skipnaam: HaaB
DX-call: 19DW321
Avatar gebruiker
haab
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 308
Geregistreerd: 26 feb 2015, 19:41
Woonplaats: Kerkrade (zuid-Limburg)

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor plientjebr » 06 feb 2016, 22:56

Rene schreef:Volgende week donderdag ga ik een auto ophalen : een subaru impreza ;) uit 1999
Kan m'n oldtimer weer in de oldtimerverzekering met winterclausule :mrgreen:


Veel plezier straks van je Subaru René.
Ook ik vind het prachtige auto's :D
Vooral de Forrester.

Hier volgende week een nieuwe antenne ophalen.
De Imax heeft het toch wel begeven en deze keer hebben we gekozen voor een Sirio SD27 Dipole, als
ik het goed schrijf.
Ben benieuwd.......
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor Rene » 08 feb 2016, 15:45

Zal het best goed doen , ik heb ook eens met een dipool gewerkt op de 11m band..dat was trouwens een zelf gebouwde..

En wat de subaru aangaat : het kan weer na 2 lastige jaren , het word mijn eerste met AWD , al mijn vorige subaru's hadden ( net als m'n huidige subaru uit 1984 ) allemaal voorwielaandrijving.
Als je je eigen beperkingen kent , kun je daarbinnen onbeperkt je gang gaan!!
Jules Deelder
Avatar gebruiker
Rene
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 411
Geregistreerd: 11 okt 2012, 21:07
Woonplaats: Onder de dakpannen

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor Kratjuh » 12 feb 2016, 08:34

Goedemorgen :)
Ik ben niet gewend dat dit draadje zo lang stil is. Of is iedereen op vakantie? :mrgreen:
Avatar gebruiker
Kratjuh
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 213
Geregistreerd: 27 feb 2012, 13:27
Woonplaats: Nieuwkoop

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor plientjebr » 12 feb 2016, 08:41

Goedemorgen Kratjuh.

Hier niet op vakantie hoor, maar lekker thuis aan het knutselen en frutselen.
We zitten met smart te wachten op de nieuwe antenne, als het goed is moet hij vandaag
binnen zijn.
Dan hopen op mooi weer, zodat we hem kunnen plaatsen.
Hebben we het weekend ook weer wat te doen :D
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor Charles » 12 feb 2016, 11:08

Wachten op antenne...
Wachten op mooi weer...

Dat doen de mannen van de GSM-masten niet hoor, die plaatsen ook gewoon masten en antenne's als het regent.
Ik heb ze dat ook zien doen tijdens vorst en een snijdend koude wind daarbij.

En hoe staat het met die buizenbakken plientjebr?? Heb je al mooie kasten gemaakt daarvoor?
Charles
 

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor plientjebr » 12 feb 2016, 11:27

Mijn vriend staat ook met slecht weer op daken van flatgebouwen en weet ik veel
wat meer, maar dat is voor het werk.
In het weekend gaat hij dan toch liever met wat beter weer aan de slag.
En degene die komt helpen doet dat ook liever.
Aangezien je mij niet eens op een keukentrapje krijgt, zal ik zeker niet helpen, je krijgt mij
geen ladder op tegen een gevel.

Met de buizenbakken gaat het goed, al staan ze nog niet in onze hobbykamer.
Wel al dingen in huis om kasten van te maken, maar nu de tijd om er mee aan de slag te gaan nog.
Tijd is er alleen in het weekend en dan zijn er vaak ook nog andere dingen te doen.
Vakantie zou hier dus wel welkom zijn :D

Wel beneden in de huiskamer weer wat bakken erbij gezet, nog even en de hobbykamer is niet meer nodig,
dan staat alles beneden.
Jammer dat die buizenradios van die grote grove dingen zijn, anders had het van mij gemogen hoor.
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor Kratjuh » 12 feb 2016, 14:10

Hmm ik maak me daar ook schuldig aan, wachten op mooi weer. Maar ik heb dan het excuus dat ik het niet in mijn eentje kan doen en dat al dat aluminium wel erg koud aan je klauwen voelt :mrgreen:
De antenne heb ik al een tijdje binnen, het is dus allang tijd geweest om dat ding op het dak te zetten. Ohja, de geboorte van m'n zoon, dat is natuurlijk ook een goed excuus. ;)
Ik zou wel iets willen verzinnen om een setje in de woonkamer te kunnen gebruiken, dat is eigenlijk best een goed idee. :)
Avatar gebruiker
Kratjuh
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 213
Geregistreerd: 27 feb 2012, 13:27
Woonplaats: Nieuwkoop

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor plientjebr » 12 feb 2016, 15:08

De geboorte van je zoon is zeker een goed excuus hoor Kratjuh, maar koude handen heb je toch
wel voor je hobby over?

Ik heb net de zaak waar we de antenne besteld hebben gebeld en als het goed is komt hij vanmiddag binnen :D
Even afwachten dus.

Een bak in de huiskamer kun je toch gewoon neer zetten?
Ik vind het wel gezellig, zo zitten we niet apart in een andere kamer.
We hebben een groot bureau staan met planken tegen de muur en daar staat de hele hut op.
2 lekkere luie stoelen erbij en wij genieten.

Boven heb ik dan de verzameling bakken staan, anders word het hier in de kamer wel heel vol.
Gelukkig zijn we hier beiden gek op de hobby, anders zou het een ander verhaal zijn natuurlijk.
Ik hoor hier regelmatig vrouwen op de achtergrond gillen dat manlief de bak uit moet zetten,
omdat ze de tv niet kunnen verstaan, daar hebben we hier geen last van.
Liever een bak aan dan een tv, daar hebben we niet veel mee.
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

VorigeVolgende

Keer terug naar Diversen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten