Het kwebbelhoekje

Plaats hier al je berichten die niet met de hobby te maken hebben.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor Zap666 » 21 apr 2015, 00:21

Inderdaad werken die filters niet tegen PLC, daar was Pauline al een tijdje achter, maar je moet èrgens beginnen het probleem op te lossen :wink: .

Korte theorie uitleg ala Jip en Janneke.
De QRM-Eliminator werkt met een hulpantenne (stukje draad, porto antenne of een mobielsprietje kan vaak al voldoende zijn) die het stoorsignaal opvangt en in tegenfase (zeg maar precies omgekeerd) mengt met het signaal van de grote antenne.
Het stoorsignaal en het omgekeerde stoorsignaal doven elkaar uit en wat je overhoudt is een schoon signaal van de grote antenne.
Hoe effectief dit werkt hangt af van de plaatselijke situatie, de gebruikte hulpantenne, de plaats van de hulpantenne en uiteraard de instellingen, er zal dus even geëxperimenteerd moeten worden.

Nog een kanttekening: ik lees net in de gebruiksaanwijzing dat er geen HF-VOX in zit, er zal dus een kleine hulpschakeling tussen de bak en microfoon moeten komen om tussen zenden en ontvangen te schakelen, de meeste amateursets hebben dit standaard, maar op 27MC apparaten ontbreekt deze voorziening (want lineairs zijn verboden :mrgreen: ).

Groetjes JW.
Groetjes JW
Zap666
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 80
Geregistreerd: 14 nov 2008, 19:10
Woonplaats: Rotterdam

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor coszmo » 21 apr 2015, 21:26

Die ontstoor filters die Pauline heeft zijn tegen de storing van de zonnepanelen.
Die helpen daar goed tegen maar niet tegen de PLC storing.
Als ik het me goed herinner dan heeft ze deze: een Magnum XLF-20C Filter Cord.
Maar die is inderdaad tegen storingen van het lichtnet niet tegen PLC dat via de antenne komt.
Die QRM eliminator van Wimo moet erg goed zijn .Heb er al meer over gehoord . Niet de Ezitune
want die is ,zoals de naam zegt , voor het tunen van je antenne. Ook erg goed.
En natuurlijk het gemak van het uitproberen :idea:
'Het werkelijk kenmerk van intelligentie is niet kennis, maar verbeeldingskracht'


Groeten Anton
Avatar gebruiker
coszmo
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 378
Geregistreerd: 11 maart 2010, 14:16
Woonplaats: JO33RD - Noord-Duitsland

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor plientjebr » 21 apr 2015, 21:49

Ik heb die ontstoor filters inderdaad voor de storing van de panelen.
Daar heb ik dan gelukkig ook geen last meer van.

Van die QRM eliminator had ik nog nooit gehoord, ik wacht het deze week nog even af.
Buren hebben namelijk weer beloofd iets te zullen doen, al heb ik er een hard hoofd in....
Liever dat zij wat doen dan dat ik weer van alles moet ondernemen.
Maar heb ik volgende week maandag nog storing ga ik zeker achter dat QRM geval aan :D
Uitproberen kan natuurlijk nooit geen kwaad.

Heb alles over voor de hobby en ben ook blij dat er dan toch misschien iets aan te doen is :D
Wat een gedoe toch eigenlijk allemaal en dat door die rot kastjes :evil:
Wat volgt??????
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor coszmo » 21 apr 2015, 22:00

Wat zij ook kunnen doen is een PLC kopen uit de betere klasse . Die gaan namelijk op IDLE .
Dat is een stand waarin ze geen data verwerken en dus eigenlijk op uit staan .
Zodra er dan iemand data via de PLC verstuurd gaat hij weer aan .
Dus als hij op IDLE staat geeft hij geen storing.Ik ga er van uit dat ze niet altijd een
internet verbinding aan hebben staan .+-
'Het werkelijk kenmerk van intelligentie is niet kennis, maar verbeeldingskracht'


Groeten Anton
Avatar gebruiker
coszmo
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 378
Geregistreerd: 11 maart 2010, 14:16
Woonplaats: JO33RD - Noord-Duitsland

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor plientjebr » 22 apr 2015, 08:27

Het zal niet veel schelen Anton....
Het staat als ze thuis zijn bijna altijd aan, zeker met mooi weer zitten ze te computeren in het tuinhuis.
De mensen zitten in het onderwijs en ze gebruiken het ook als een soort kantoor.
En mensen die in het onderwijs zitten hebben zomers lekker zomervakantie en ja, dan staat de boel hiernaast de gehele dag en avond aan,
want gecomputerd moet er worden, ook door de kinderen....

Zomers ( en alle vakantie tijden ) heb ik dus pech, tuinhuis in gebruik betekend internet verbinding.
PLC uit de betere klasse kopen schijnt een oplossing te zijn, maar zij hebben geen last van de storing ( tis ikke,ikke,ikke ),
dus ze hebben niet veel haast om ook maar iets te doen, of sowieso iets te doen.

Ik kan er lang over door blijven gaan, maar het helpt allemaal niets.
Ik zal zelf een oplossing moeten vinden......
Ik schrijf wel al jullie oplossingen wat eventueel zou kunnen helpen op, zal ik ze eens onder de neus douwen, want ze blijven vol houden
dat het niet kan storen en zowel dat het dan door mijn antenne komt, maar niet door hun PLC kastje.

Ze willen er nu wel naar gaan kijken ( zoethoudertje ) dus ik wacht af.....
Als ze alleen maar blijven kijken wat ze al maanden en maanden doen, helpt het ook niet veel.

Wat moet je ook met zo'n antieke hobby is ook een regelmatige uitspraak van de mensen :lol:

Wel moet ik toegeven dat als ze nu naar hun werk gaan ze de boel netjes uit doen, ik zie ze dus graag naar hun werk vertrekken....
Auto voor de deur weg is kwebbelen voor mij :lol:
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor 19-DT-170 » 22 apr 2015, 09:33

Het ligt niet aan je buren hoor Pauline dat ze niet willen meewerken.
Het ligt aan de mens in het algemeen.
"Ik heb nergens last van, dus waarom zou ik iets moeten veranderen"
is een veelgehoorde kreet.
Vaak is het gewoon onwetendheid, en ze denken dat de klager net zo veel verstand
er van heeft als hun zelf (niks dus).
Het is niet de eerste keer dat een zendamateur een klacht moet indienen
omdat de buren een storend apparaat hebben,
om naderhand met het schaamrood op de kaken te moeten toegeven dat als
ze direct hadden meegewerkt ze het Agentschap Telecom niet over de vloer hadden gehad.
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1984
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor plientjebr » 22 apr 2015, 10:35

Je hebt gelijk Pascal, het is alleen jammer dat het er tegenwoordig zo aan toe gaat.
Helaas ga je er later zelf ook aan mee werken, aan het niet meer aan een ander denken.
Vroeger hielt ik altijd in de gaten of de buren geen visite hadden als ik gras ging maaien.
Een elektrische maaier maakt best herrie en als er dan mensen in de tuin zitten met visite is het niet
echt leuk om een anderhalf uur te gaan maaien.
De buren houden ook totaal geen rekening met ons, dus nu maai ik wanneer ik wil, je krijgt er lak aan.

Jammer, zo ben ik niet opgevoed, op een kamp deed je alles samen met elkaar en hielt je rekening met elkaar.
Zonder ruzie te krijgen kon je elkaar wat vragen of opmerkingen maken.

Van de week kwam mijn andere buurman aan de deur ( hebben we niet veel contact mee ) met de vraag of mijn muziek wat
zachter kon, want zijn vrouw lag met hoofdpijn in bed....
Tuurlijk, hoofdpijn is niet leuk, dus zachter de boel.
Een dag later kwam er toch een teringherrie bij de buren vandaan....
En niet om te zeiken, maar ik had ook echt hoofdpijn en vroeg of het wat zachter kon.....niet dus, ze hadden een feestje.
Kijk, de volgende keer doe ik dus ook niet zo aardig meer.....dat krijg je ervan , helaas.

Vriendelijkheid en verdraagzaamheid is zo een mooi iets in het leven, maar straks als een speld in een hooiberg te zoeken denk ik. :(

Ruzie krijgen om een PLC kastje, het moet ook niet gekker worden :roll:
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor coszmo » 22 apr 2015, 11:06

Eigenlijk is dit gedrag inherent aan de tegenwoordige mens.
Respect en verdraagzaamheid zijn waarden die niet zoveel meer bestaan.
Het egoïsme viert hoogtij .
Toch weiger ik om daarin mee te gaan en gedraag me zoals ik vroeger
ben opgevoed .
Laat me dan maar misschien ouderwets zijn maar ik voel me daar goed bij .
'Het werkelijk kenmerk van intelligentie is niet kennis, maar verbeeldingskracht'


Groeten Anton
Avatar gebruiker
coszmo
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 378
Geregistreerd: 11 maart 2010, 14:16
Woonplaats: JO33RD - Noord-Duitsland

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor 19-DT-170 » 22 apr 2015, 11:14

Ik moest even denken aan een paar jaar geleden. Wij waren op vakantie en een clubje schorrie morrie heeft de hele nacht feest gevierd.
Harde muziek, keihard schreeuwen, en als mensen gingen vragen of het wat zachter mocht gingen ze nog harder tekeer..
De campingbaas was niet aanwezig (en die zei er trouwens ook niks van, al was hij aanwezig), dus het hek was van de dam.
Rond drie uur werd het dan eindelijk rustig.. 's Morgens met een vriend op de camping gesproken over het voorval.
Kwam iemand langs lopen, en die zei dat wij tenminste nog iets van nachtrust hadden gehad.
De dames waren ladderzat naar hun caravan gegaan (die stond naast hem), en hebben daar nog een hele tijd kabaal gemaakt..
Toen wij het gesprek voerden was het 10.00u in de ochtend.. Ik die meneer gezegd dat het eigenlijk een mooie tijd is om het gras te maaien..
Die meneer liep door, en een paar minuten later liep hij met een grote bosmaaier op benzine de randjes van zijn tuintje bij te knippen..
Dat op dat randje ook ijzeren paaltjes staan waar hij met zijn bosmaaier tegen komt.. Euh.. Tsjah...
Die dames kwamen met een zwaar hoofd de caravan uit, en de nacht erna zijn ze toch een stukje rustiger geweest.. :-P
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1984
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor plientjebr » 22 apr 2015, 12:10

:lol: , Dat ga je dus krijgen....zo'n bosmaaier klinkt lekker als je een kater hebt.

Maar je hebt er vervelen tussen zitten hoor.
Zo heb ik hier een overbuurman die zich mateloos ergert aan mijn antennes en het asociaal vind staan.
Hij schreeuwde een keer vanaf de overkant dat hij visite kreeg en of ik de antenne even plat wilde
gooien, want als hij met de visite buiten ging zitten was dat toch geen gezicht hier in deze buurt :roll:

Ik heb de antenne lekker laten staan en nu gaat ie terug pesten....
Sta of zit ik met de visite in de tuin komt meneer meteen naar buiten met zijn bladblazer en gaat er mee aan de gang.
Loop ik met de visite naar binnen stopt hij met de bladblazer en kom ik weer naar buiten gaat de fijne man weer blaadjes blazen.

Volgens mij is hij ook een beetje bang van mij, want ik merk dat als ik richting zijn huis loop hij heel snel naar binnen loopt.
Ben ik zijn huis voorbij komt hij weer naar buiten.....
Enig om zo af en toe eens langs de vriendelijke man te lopen, ik moet er toevallig ook vaak langs :lol:

Het is eigenlijk gewoon een kinderachtig spelletje, maar ja, je moet toch wat....

We wonen al 7 jaar tegenover elkaar en volgens die man is mijn naam nog steeds " hee jij daar"
Hee jij daar, gooi die antenne eens plat, ik krijg visite, zo staat hij werkelijk tegenover het water te gillen.
Hee jij daar, zet de muziek eens zachter...
Hee jij daar, vaar eens niet zo hard...Niks Pauline dus, tis Hee jij daar :lol:
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor coszmo » 22 apr 2015, 16:09

Je moet een keer voor zijn huis gaan staan als hij dat weer gezegd heeft en dan
doe je net of je een heks bent die een bezwering uitroept over dat huis en zijn bewoners .
Je weet wel een paar vage gebaren . Misschien wordt hij dan helemaal bang voor je .
'Het werkelijk kenmerk van intelligentie is niet kennis, maar verbeeldingskracht'


Groeten Anton
Avatar gebruiker
coszmo
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 378
Geregistreerd: 11 maart 2010, 14:16
Woonplaats: JO33RD - Noord-Duitsland

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor plientjebr » 22 apr 2015, 16:28

Ik zie me al staan voor zijn huis....
Vlieg ik wel eerst even met de bezem over het water naar zijn huis, maakt het nog echter :lol:

Ach,ach,ach, en de beste man mag me al voor geen meter en daarbij vinden ze me hier al een heks,
dus daar zit ik al goed mee :D
Ik vind het wel lachen dat hij naar binnen loopt als ik aan kom lopen.
Zwarte kleding, hoed op mijn kop maakt het al eng genoeg geloof ik :lol:
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor Zap666 » 22 apr 2015, 18:34

[quote="coszmo"] Niet de Ezitune want die is ,zoals de naam zegt , voor het tunen van je antenne. [/quote]

Klopt Anton, maar de fout zit op hun pagina, ze hebben de verkeerde naam gebruikt :roll: .
De link die ik gaf verwijst wel degelijk naar de QRM-Eliminator.

Groetjes JW.
Groetjes JW
Zap666
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 80
Geregistreerd: 14 nov 2008, 19:10
Woonplaats: Rotterdam

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor coszmo » 22 apr 2015, 21:36

Je hebt helemaal gelijk . Op die pagina staan de QRM eliminator en de Ezitune.
Jammer dat het videootje het niet doet . Maar er is genoeg over te vinden op Youtube
'Het werkelijk kenmerk van intelligentie is niet kennis, maar verbeeldingskracht'


Groeten Anton
Avatar gebruiker
coszmo
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 378
Geregistreerd: 11 maart 2010, 14:16
Woonplaats: JO33RD - Noord-Duitsland

Re: Het kwebbelhoekje

Berichtdoor plientjebr » 25 apr 2015, 21:12

Kenwood heeft het begeven.....
Toeval of niet, maar ik had hem aan, alles werkte goed, kreeg een enorme storing, kijk naar buiten,
buren hebben de boel aan in tuinhuis en stuk is de boel.
Alles brand en doet het, behalve het geluid van de Kenwood.
Alsof je een box hebt opgeblazen, zo ging het ook langzaam uit.
Piep,kraak, rochel en over is de boel.

Is dit nu toeval?????

Dinsdag toch weer contact opnemen met het AT, ik vind dit gewoon niet normaal.
Ze komen maar eens kijken of ik gek ben of niet, maar dit vind ik niet normaal meer.
Stel dat ik mijn mike inknijp en bij de buren gaat de stereo-installatie aan gort, dat is
toch ook niet goed????

Ohhhhh, ik ben zo pissig!!!!!!
Sorry, moest er even uit.
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

VorigeVolgende

Keer terug naar Diversen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten