1kw+ vos door de vvb vos

Voor al je vragen over 27mc vossenjacht.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: 1kw+ vos door de vvb vos

Berichtdoor jupiler » 19 maart 2013, 18:12

Peter-dx schreef:Als ik er last van heb in Brabant peil ik ze uit .... :D


hehe zou leuk zijn als je er met de eerste plaats mee vandoor gaat :mrgreen:
jupiler
 

Re: 1kw+ vos door de vvb vos

Berichtdoor vincenttor » 19 maart 2013, 21:45

jupiler schreef:Er zijn weer twee gasten met echte lineairs zoals jij ze noemt gepakt.
en maar goed ook. te gek voor woorden als er een bij je in de wijk zit met een kilowatt te toeteren.
of de veiligheid van andere in gevaar brengt.

bij sommige is het gewoon een verlengstuk van hun mannelijkheid.
want iedereen weet dat de beste lineair een goede antenne is :mrgreen:

:hard wegrent :lol:



Hele andere band waar je het over hebt.
En als deze "gasten" gebruiker met die spuuglelijke muziek er niet waren was het zeker op de 11m nog minder druk want dan stonden lijkt mij alle pijlen daarop gericht.
Geld moet toch ergens vandaan komen.
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: 1kw+ vos door de vvb vos

Berichtdoor jupiler » 19 maart 2013, 21:50

is het niet zo dat van een kip niet veel te plukken valt?
meestal kosten de Boa,s en hun uitrusting meer dan dat de piraten busten in het laatje brengen.
en mochten ze betalen is het doormiddel van een regeling bv 100 euro per maand
geen idee wat de banden waren kan 11 meter zijn ,3 meter of kan zelfs 45 meter band zijn ;)
das irrelevant ze veroorzaken storing en nu kunnen ze gebakken peren opdienen..
jupiler
 

Re: 1kw+ vos door de vvb vos

Berichtdoor vincenttor » 19 maart 2013, 22:10

Ik denk dat het toch echt niet zoveel kost om iemand even aan t houden
Wat zijn de bekeuringen ook al weer tegenwoordig? Loopt dat niet in de 10 duizenden euros per keer!
Lijkt me sterk dan jan telecom en zn blauwe maten dat per dag verdienen voor die paar uurtjes dat ze ECHT werk leveren.
En als jij refereerde aan die 2 piraten die opgepakt waren dat op t nieuws was vanmiddag dan is het de 3m band hoogstwaarschijnlijk en er was nooit over linear gebruik gesproken.

Dat gemekker altijd over mensen die meer vermogen gebruiken als toegestaan en daarna de moraal ridder uithangen.
Ik heb vaak een vermoeden dat het meer jaloezie is als iemand zo tekeer gaat maar ik zal de plank volledig mis slaan.
Je weet waar je aan begint en wat eventueel de gevolgen zouden kunnen zijn dus om telkens het te herhalen is net als tegen de muur praten want als ze het willen doen zebhet toch wel.
Zeg niet dat jij bijvoorbeeld nooit eens wat doet dat in strijd is met de wet.
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: 1kw+ vos door de vvb vos

Berichtdoor jupiler » 20 maart 2013, 20:58

vincenttor schreef:Ik denk dat het toch echt niet zoveel kost om iemand even aan t houden
Wat zijn de bekeuringen ook al weer tegenwoordig? Loopt dat niet in de 10 duizenden euros per keer!
Lijkt me sterk dan jan telecom en zn blauwe maten dat per dag verdienen voor die paar uurtjes dat ze ECHT werk leveren.
En als jij refereerde aan die 2 piraten die opgepakt waren dat op t nieuws was vanmiddag dan is het de 3m band hoogstwaarschijnlijk en er was nooit over linear gebruik gesproken.

Dat gemekker altijd over mensen die meer vermogen gebruiken als toegestaan en daarna de moraal ridder uithangen.
Ik heb vaak een vermoeden dat het meer jaloezie is als iemand zo tekeer gaat maar ik zal de plank volledig mis slaan.
Je weet waar je aan begint en wat eventueel de gevolgen zouden kunnen zijn dus om telkens het te herhalen is net als tegen de muur praten want als ze het willen doen zebhet toch wel.
Zeg niet dat jij bijvoorbeeld nooit eens wat doet dat in strijd is met de wet.





:roll: Nieuwe peil netwerk van Agentschap Telecom netwerk kost maar 1.2 miljoen tel daarbij op de samenhangende mobiele apparatuur, plus het feit dat de telecom Boa zelf niks doet behalve peilen ,maar ook die moet betaald worden ,en dan nog ben je er niet,want voor het oppakken daar komen de (blauwe maten?) voor ,die ook betaald mogen worden. dan krijg je de formaliteiten er ook nog bij papierwerk etc etc .
al met al een behoorlijk kostenplaatje. zeker boetes kunnen oplopen tot 45.000,-. maar dat zegt dus niet dat dit betaald moet worden ,bij veelplegers kan dit voorkomen .
een station wat inderdaad in het nieuws was waar jij over sprak krijgt een waarschuwing die komt er dus al zo van af ,de ander een boete en inbeslagname.
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=160675

maar dan nog zal dit niet meteen betekenen dat dit meteen 45.000,-. euro is.
heb ook niks tegen mensen die muziek willen draaien ,moeten ze zelf weten ,maar hier kwam de veiligheid kennelijk in het geding dus goed gehandeld.
Maar als iemand gaat praten over jan telecom en de woorden moraalridder en jaloers gaat gebruiken. dan weet ik hoe laat het is,en wat voor kat er onder de boom zit.
het is dan tijd om het gelijk te geven en wederom een slok van me heerlijke kop koffie te nemen. :lol:
jupiler
 

Re: 1kw+ vos door de vvb vos

Berichtdoor vincenttor » 20 maart 2013, 23:26

Ik doel erop dat altijd maar mensen zitten te klagen als iemand wat meer vermogen dan 4 watt gebruikt en vaak zelf zitten ze met een mobiel sprietje of iets dergelijks te zenden en bij meer dan 4Watt gedoe hebben met de buren,
dan zie je aardig vaak reacties zoals jij uit hoe gevaarlijk het wel niet is, wat in dit geval bij storen van vliegtuigen ook wel zo is natuurlijk.
Maar zoals je misschien al had begrepen doe ik ook wel eens wat "stouts" maar jij bent zoals ik hierboven al schreef natuurlijk heilige de Maria en hebt nog nooooit iets gedaan wat niet volgens de regels is.

Zo een kinderachtig zie je nou wel zegje als het kwaad al geschied is heeft totaal geen zin, want de gene die de overtreding maakt wist al van te voren waar die aan begon en wat de risico's er van zijn.
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: 1kw+ vos door de vvb vos

Berichtdoor peter stardust » 21 maart 2013, 11:17

is er iemand op dit forum die nooit iets stouts heeft gedaan of nog doet ? Als ik op mijn hobby kamertje zit, is het soms wel verleidelijk om toch maar even wat extra,s erbij te zetten als ik er niet tussen kan komen als er condities zijn. het staat er tenslotte niet voor niets. maar toch doe ik het niet meer. Nu met een mooi antennepark ter beschikking merk ik dat het zo ook gaat, simpel met 25w max. natuurlijk ben ik stout bezig , maar met goede filters en een mooie antenne gaat het meer dan uitstekend en doe ik niemand kwaad. Verstand komt met de jaren, ik laat de jeugd maar gaan, ze zullen er achter komen dat als ze je pakken je gewassen en geschoren word. ik heb dat zelf in 1975 mee gemaakt dat ik bij de rechter 1200 gulden mocht aftikken, dat was toch een maandloon. Maar met 1 kw gaan vossen nee dat is van de zotte, maar ik laat het maar gaan. voor dat geld kocht ik liever een mooie antenne en mast en degelijke en goede filters dat is een betere investering als investeren in het aantal watts.
zomaar een voorbeeld van de afgelopen week: ik hoorde een belg op 555 met een imax en 400w volgens zijn zeggen en die redde het niet naar de usa, ik probeerde het 1 keer met 25 w en de quad en in een keer raak, de belg vond dat maar raar en geloofde mij niet. Voor mij is dat genoeg, dat een goede antenne meer betekend dan een groot vermogen. Ik weet drommels goed dat ik in overtreding ben met 25w en op een frequentie waar ik niet op mag uitkomen, en accepteer ook de eventuele gevolgen, en die zijn minimaal op de manier zoals ik het doet. .
Avatar gebruiker
peter stardust
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 824
Geregistreerd: 02 apr 2010, 18:02

Re: 1kw+ vos door de vvb vos

Berichtdoor jupiler » 21 maart 2013, 14:08

vincenttor schreef:Ik doel erop dat altijd maar mensen zitten te klagen als iemand wat meer vermogen dan 4 watt gebruikt en vaak zelf zitten ze met een mobiel sprietje of iets dergelijks te zenden en bij meer dan 4Watt gedoe hebben met de buren,
dan zie je aardig vaak reacties zoals jij uit hoe gevaarlijk het wel niet is, wat in dit geval bij storen van vliegtuigen ook wel zo is natuurlijk.
Maar zoals je misschien al had begrepen doe ik ook wel eens wat "stouts" maar jij bent zoals ik hierboven al schreef natuurlijk heilige de Maria en hebt nog nooooit iets gedaan wat niet volgens de regels is.

Zo een kinderachtig zie je nou wel zegje als het kwaad al geschied is heeft totaal geen zin, want de gene die de overtreding maakt wist al van te voren waar die aan begon en wat de risico's er van zijn.


ben verre van heilig hoor,flauwe opmerking daar als je goed zoekt kom je daar op dit forum ook wel tussen de regels wat van tegen.
dat jij wat stouts doet moet je zelf weten ,zal me een biet zijn geloof ook niet dat dit het onderwerp was.
maar dit slaat nu geheel door als onderwerp ,ging over een kilowatt aan vossen ,erg overkill en geheel nutteloos imho
dus laten we dat (mekkeren) :mrgreen: maar stoppen.
jupiler
 

Re: 1kw+ vos door de vvb vos

Berichtdoor Remco Rozenburg » 21 maart 2013, 14:18

S.v.p. een beetje on-topic blijven heren, het is een bericht over de aankondiging van een vossenjacht op 6 april a.s., thanks :)
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Re: 1kw+ vos door de vvb vos

Berichtdoor vincenttor » 21 maart 2013, 14:34

klopt, verwijder de berichten maar die er niet mee te maken hebben.
Hoort overigens weinig van de topic starter nog.
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: 1kw+ vos door de vvb vos

Berichtdoor Zock » 21 maart 2013, 14:54

@ iedereen

Dat noemen we nou een ZEE MEEUW
K33p @ r0ling till y0ure w33ls fall 0ff

Si vis pacem, para bellum
Zock
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 432
Geregistreerd: 22 feb 2011, 20:18
Woonplaats: Grunn

Re: 1kw+ vos door de vvb vos

Berichtdoor totaaltje » 21 maart 2013, 19:40

We hebben eigenlijk een beetje verwonderd zitten lezen naar hoe het verliep met de diverse berichtje's.
We weten van diverse "collega" vos team's dat ze heel erg hun best doen om maar in de buurt te komen van de "1kw" grens.
Wij doen dit ook niet zomaar , er zit bijna een half jaar van testen en voorbereiding aan vooraf .
Een van de kleine dingen die we ondermeer gedaan hebben in de zwaai en piep aangepast .
Het een en ander wordt realtime gemonitort door een wavenode met 2 censors een van 2 kw een van 8 kw en een promax spectum analyzer.
Antenne is een beetje veranderd en heeft aan de sitemaster gehangen.
Custom made lowpass filter.
Volgens mijn collega die veel meer van coax weet van mijn hoeve we niet met celflexx te gaan zitten maar waarschijnlijk gaan we dat wel gebruiken .
En geen pl maar n
Weet je niet wat een sitemaster ,celflexx ,wavenode is of nog nooit van een spectum analyzer hebt gehoord dan niet zomaar commentaar geven .


btw op ander banden is vermogen van 1kw niet eens veel hoor , op de hf banden 160 tot met 40 daar wordt met veel meer vermogen gewerkt .

maarrrrrrr

Wil je mee starten met onze avond competitie zorg dan dat je voor half 8 ingeschreven bent bij "de ketting" in Boxtel.
Aanstaande zaterdag is btw ook een gewone vos avond van de vvb .....
Laatst bijgewerkt door totaaltje op 21 maart 2013, 20:07, in totaal 1 keer bewerkt.
totaaltje
 

Re: 1kw+ vos door de vvb vos

Berichtdoor vincenttor » 21 maart 2013, 19:55

hop hop, gas er op :)
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: 1kw+ vos door de vvb vos

Berichtdoor Wintertje » 21 maart 2013, 20:10

Mooi man!
ik hoop dat jullie veel rijders zullen hebben :wink:
Wintertje
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 944
Geregistreerd: 23 feb 2007, 20:22
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: 1kw+ vos door de vvb vos

Berichtdoor Peter-dx » 21 maart 2013, 20:24

Wat wil je bereiken met 1KW ...... jekunt beter je mast omhoog zetten ..... jou signaal gaat toch niet verder dan de horizon .....
Peter-dx
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15 jul 2011, 17:44

VorigeVolgende

Keer terug naar Vossenjacht

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten