Digitaal of Analoog

Voor al je vragen over 27mc vossenjacht.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Remco Rozenburg, erik_ark

Digitaal of Analoog?

Digitaal
10
32%
Analoog
18
58%
Anders: (Multi-Meter, Doppler, Funkpeiler) verklaar nader SVP.
3
10%
 
Totaal aantal stemmen : 31

Digitaal of Analoog

Berichtdoor Thijs » 29 aug 2007, 17:39

In een ander post stelde ik dat de meeste vossende forumleden met een digitale meter rijden maar is dat ook zo?
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4477
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor Remco Rozenburg » 29 aug 2007, 17:50

Sinds een jaar of 4 vos ik met een analoge externe meter, daarvoor altijd gewoon met de bak zelf gewerkt. Een digitale externe meter heb ik nooit gebruikt, het lijkt mij erg druk om al die cijfers heen en weer te zien springen, toch gebruiken enkele zeer goede vossers die ik ken zo'n ding, 'k heb me altijd wel afgevraagd of het nou echt zo goed werkt :)

Bimmer gebruikt zo'n ding als ik me niet vergis? :roll:
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Berichtdoor Thijs » 29 aug 2007, 18:33

Bimmer gebuikte beide met de voorkeur voor digitaal volgens mij :?:
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4477
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor duckmen » 29 aug 2007, 18:46

ik heb in de begin jaren alleen gebruik gemaakt van de blokjes op de midland 48+.
iedereen verklaarde me voor gek maar ik kwam binnen.

ik gebruik nu een multimeter van 30 euro bij de gamma vandaan
en ik moet zeggen het werk perfect als de meter 4.50 volt aangeeft dan sta ik bij de vos op zijn staart

dus voor de mensen die eigenlijk een digitale meter willen (zijn niet of heel moeilijk te krijgen) rij naar de bouwmarkt in de buurt en koop een multimeter(met back licht handig voor in het donker) maak een snoertje met een plugetje er aan voor in je bak en maak dit vast aan de multimeter

het is even wennen maar dat is alles wat nieuw is
duckmen
 

Digitaal of Analoog: digitaal dus

Berichtdoor RamsesIV » 03 jan 2008, 14:30

Ik heb kennis gemaakt via de analoge manier. Maar als ik eenzaam en alleen ga vossenjagen dan ben ik écht beter met een digitale. Een kleine verschuiving op de analoge heb ik al peilend/rijdend niet gezien. Bij een digitale meter veranderd het cijfer op een duidelijke en grote aflezing. Maar mijn vossenjachtmeter gaat van 0,0 t.e.m. 99,9 Ik heb hem nagenoeg ook zo afgeregeld zodat ik nooit de gevoeligheid moet gaan dichtdraaien.
Ik zoek nog altijd een goede manier om beiden digitaal & analoog aan te sluiten op eenzelfde bak. Als je een bijrijder hebt kan hij beter kijken op de analoge. Ik heb ze beiden gemonteerd in mijn wagen dus zou ik ze ook beiden willen kunnen gebruiken zonder kabeltjes om te steken...
RamsesIV
 

Berichtdoor duckmen » 03 jan 2008, 15:28

hallo RamsesIV

zelf rij ik met een multimeter en een igitale s-meter .
gewoon heel simpel aan gesloten op 1 pluggetje voor in de bak en het werkt super

alleen even uitproberen of je smetr wel uitslaat die zijn namelijk polariteit gevoelig (+ en -).

probeer het maar eens en je zal zien dat het werkt
duckmen
 

Berichtdoor Johanh2o » 03 jan 2008, 19:38

ik begon met analoog ben daarna over gestapt naar digitaal.

die overstap is gekomen omdat ik vrij vaak alleen vos .
ik vind dat je met digitaal het makkelijker ziet als je alleen rijd en ook op de weg let.
Johanh2o
 

Berichtdoor Bimmer » 03 jan 2008, 20:21

ik wil analoog leren rijden, is wel zo makkelijk als de zon schijnt...want digitale meters en zonlicht gaan niet samen...
Bimmer
 

Berichtdoor beemer320i » 03 jan 2008, 21:58

ik ben nu ook weer analoog aan het rijden maar geef me toch maar digitaal.
Vooral als je soms dubbel peilt is dat klein getal achter de komma net genoeg wat je met een naald echt niet goed ziet,
Komt ook nog bij dat ik alleen rijd dus om een naald of een cijfer in de gaten te houden is veel simpeler/veiliger
Albrecht AE-6890/ sirio turbo-5000
Avatar gebruiker
beemer320i
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 309
Geregistreerd: 10 jul 2007, 01:49

Berichtdoor Bimmer » 04 jan 2008, 02:32

Ik rij ook meestal alleen en dan is inderdaad een digitale meter makkelijker. Maar overdags vossen met een digitale meter is een crime en aangezien de dagen langerr gaan worden... zal ik het toch moeten gaan leren... :cry:
Laatst bijgewerkt door Bimmer op 04 jan 2008, 12:57, in totaal 1 keer bewerkt.
Bimmer
 

Re:

Berichtdoor Johanh2o » 04 jan 2008, 12:25

Bimmer schreef:Ik rij ook meestal alleen en dan is inderdaad een digitale meter makkelijker. Maar overdags vossen met een digitale meter is een crime en aangezien de dagen korter gaan worden... zal ik het toch moeten gaan leren... :cry:


het schijnt dat je er raam blinderingsfolie over heen kan doen dan zie je het wel overdag.


hier kom ik nog op terug !
Johanh2o
 

Berichtdoor groene seat » 04 jan 2008, 19:42

ik heb eindelijk me digitale maas meter binnen en der mee gevost, maar ik geef toe dat als je alleen bent het handiger is dan een aneloge, maar een anologe is veel zuiverder met een goeie bak der voor bv een hycom 3000 met exstra rf gain
groene seat
 

Re: Digitaal of Analoog

Berichtdoor Marco_RotterdamseVos » 12 nov 2009, 10:50

**Even een schopje omhoog ivm vraag**

Wordt de digitale S-meter nog wel gemaakt eigenlijk want ik kom 'm nergens nieuw tegen...
Zou ook graag zowel analoog als digitaal willen gaan vossen.

Dus als iemand weet waar ze te koop zijn,
Dank U 8)
Marco_RotterdamseVos
 

Re: Digitaal of Analoog

Berichtdoor Remco Rozenburg » 12 nov 2009, 10:53

Ik kan me herinneren dat ze niet meer gemaakt worden, volgens mij was er iemand die er vorig jaar nog 2 uit Duitsland had meegenomen. Je zou Dilé even kunnen bellen, die heeft ze altijd wel verkocht dus die kan je ongetwijfeld verder helpen.
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Re: Digitaal of Analoog

Berichtdoor Marco_RotterdamseVos » 12 nov 2009, 10:55

Dile verkoopt ze helaas ook niet meer..
die heeft alleen de KSM 9 liggen.

Zal het ook via marktplaats eens gaan proberen.
Marco_RotterdamseVos
 

Volgende

Keer terug naar Vossenjacht

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 112 gasten