auto antenne sirio taifun

Voor al je vragen over antenne's

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

auto antenne sirio taifun

Berichtdoor Bubbe » 16 jan 2015, 19:58

Hallo

Ik wil graag een bak weer in de auto. Maar nu wil ik mijn auto antenne er afhalen en een 27mc 16v antenne er op zetten lijkt op de originele auto antenne .
en zag ook dat je er een splitser voor hebt die je 27mc antenne dan ook voor de autoradio gebruikt . Heeft iemand hier ervaring mee zou het wel mooier vinden dan zo'n grote spriet . Anders heb ik ook zo'n gevoel dat ik bij die polen hoor die hier in de buurt op de campings zitten
Bubbe
 

Re: auto antenne

Berichtdoor Thijs » 16 jan 2015, 20:22

Reslutaten zijn minimaal van z'n kleine antenne.
Het is niet voor niks dat al die polen met joekels van antennes rond rijden.
Wil je beetje bereik hebben heb je echt 1 van de grotere antennes richting de 2 meter nodig wilson 1000, Santiago 1200 of turbo 5000.
Vind je dit te lang zou je naar de Wilson little Wil (98 cm) of de Sirio ML145 1,45 korter zou ik niet gaan.
Zoek eens rond op het forum dit onderwerp is al een aantal keer besproken
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Re: auto antenne

Berichtdoor Wimpie » 16 jan 2015, 21:52

Hallo Bubbe, Ik ben het eens met Thijs. Vergeet een 16V antenne voor 27 MHz, tenzij je uit de voeten kunt met een goede antenne, met 20..50mW effectief zendvermogen. Met andere worden na aanpassing (die je zelf moet maken) is het rendement laag. Je vermogen raak je in warmte kwijt. Dat kun je niet compenseren met meer vermogen, tenzij je van rookeffecten houdt.
Wimpie
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 758
Geregistreerd: 28 nov 2014, 23:00
Woonplaats: Maarssen

Re: auto antenne

Berichtdoor Bubbe » 16 jan 2015, 23:47

Ik heb het wel over de sirio taifun cb antenne . Deze http://www.mega-com.nl/contents/nl/p233.html Ik heb ook een Superstar Micro-30 magneetvoet antenne die is ook niet zo groot maar die deed het altijd wel goed .
Bubbe
 

Re: auto antenne sirio taifun

Berichtdoor Henry hpsd » 17 jan 2015, 00:36

Tja, wat voor jouw "goed" of slecht is kan ik of de anderen niet beoordelen.
vanuit een "antenne oogpunt" zal er niemand van enthousiasme overlopen. (sorry)
Doe jezelf een plezier en kies toch alsjeblieft voor iets met meer lengte.

Zie het maar dat je nu probeert 100 Pk over te brengen op een band van zo'n maxicosi kindergeval (hoe dat maar heet)...
Het is vragen om problemen. En ja, je zal "vooruitkomen" ...maar het rendement is heel klein.
Henry hpsd
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1448
Geregistreerd: 18 feb 2007, 15:39
Woonplaats: Opende



Keer terug naar Antennes

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten