TOPPERTJE gekocht

Voor al je vragen over antenne's

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

TOPPERTJE gekocht

Berichtdoor 8arbaross@ » 22 nov 2014, 17:19

Lang lang lang geleden zag ik eens in een winkel een fiberglas antenne, daar waren er toen niet veel van en de antenne fascineerde mij.
Nu 20 jaar later heb ik zojuist een imax 2000 gekocht, ik las veel goede berichten op het forum en heb het maar gewoon gedaan :D Een kinderdroom die uitkomt :D

Het is de bedoeling dat hij bevestigd wordt aan een paal (48,5mm) die ik aan ons (houten) puntdak zet.... Niet de ideale situatie... het wandje waar die aankomt is maar 20cm dik incl de isolatie.
Het idee is een balk (70x100) tegen de gevel aanschroeven, waarbij ook enkele fretbouten van 30cm doorheen gaan om vervolgens aan de binnenwand ook nog wat versteviging te maken. Aan de balk komt dan de paal met 4 hele kapbeugels. De paal is een oude gasleiding en dus een wanddikte van bijna 4mm, een zware paal met weinig flexibiliteit.. Imax 2000 kan bevestigd worden aan een pijp van 38mm

Dus nu maar de vraag of ik nog een extra pijp aan de paal vast las of het gewoon passend maak voor de 48,5mm paal. TIPS? Meningen??

ik kon vroeger niet eens dikke coax betalen, maar die heb ik nu lekker ook :D :D tja wat kan je nu eigenlijk met 12 gulden zakgeld met week :p
8arbaross@
 

Re: TOPPERTJE gekocht

Berichtdoor 8arbaross@ » 22 nov 2014, 18:15

Haal de antenne net uit de doos, maar helaas is de aluminium cilinder van het onderste deel verbogen en het middelste deel zit los materiaal in wat je van boven naar beneden hoort vallen als je hem beweegt. Moet hem dus maar even ruilen, die Amerikanen krijgen niets kadoo van mij :p
8arbaross@
 

Re: TOPPERTJE gekocht

Berichtdoor tjebbe » 22 nov 2014, 18:52

er zit een koperen draad in, die slaat tegen zijkant van het glasfiber aan. dat is normaal..
geen idee wat je precies met het onderste alu bedoelt. maar als hij maar werkt....
swr checken.

zijn top antennes.
De beste versterker is een goede (richt)Antenne ! /-[]-/--/----/-----/ LFA
als de buren nog met je spreken, is je antenne te klein !
Avatar gebruiker
tjebbe
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1552
Geregistreerd: 05 dec 2007, 23:03
Woonplaats: Fryslan

Re: TOPPERTJE gekocht

Berichtdoor 19jz387 » 22 nov 2014, 18:59

Ik heb zelf een paar beugels gemaakt om hem op een grotere buis te monteren.

Ben ook van mening dat je de draad in de antenne hoort.
Hoor hem hier als de antenne heen en weer zwiept ook tikken.

Had je een foto van het alu deel wat beschadigd is?
19jz387
 

Re: TOPPERTJE gekocht

Berichtdoor 8arbaross@ » 22 nov 2014, 21:05

19jz387 schreef:Ik heb zelf een paar beugels gemaakt om hem op een grotere buis te monteren.

Ben ook van mening dat je de draad in de antenne hoort.
Hoor hem hier als de antenne heen en weer zwiept ook tikken.

Had je een foto van het alu deel wat beschadigd is?



Het is niet de draad die ik hoor(hoewel ik die ook wel hoor) maar echt gruis dat zich in de lengte verplaatst, niet in de breedte zoals de draad.

Ik heb een foto, maar als ik die wil plaatsen moet die online staan...

Heb jij een foto van de beugels die jij gemaakt hebt?

Bedankt voor beide jullie reacties
8arbaross@
 

Re: TOPPERTJE gekocht

Berichtdoor 8arbaross@ » 02 dec 2014, 21:42

Wilde nog even melden dat ik de Antenne zonder problemen kon ruilen en blijkt dat alle modellen zo verbogen zijn. Wellicht heeft het te maken met een windtest die gedaan wordt na productie ofzo, maar dat betwijfel ik.. De antenne hangt en ik ben blij.. bedankt Truckerswereld.nl (SPAM)
8arbaross@
 


Keer terug naar Antennes

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten