Basisantenne in Amerika besteld

Voor al je vragen over antenne's

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re:

Berichtdoor Papa Alpha » 11 mei 2007, 08:44

Wintertje schreef:Hee heb je die Interceptor al ontvangen?


Helaas nog niet, maar Jay had al laten weten dat er een fikse wachtijd opzat, omdat hij net weer materialen ging halen om een serie van 100 antennes te fabriceren.

Ik hou jullie op de hoogte :)
Avatar gebruiker
Papa Alpha
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 661
Geregistreerd: 24 feb 2007, 19:46
Woonplaats: Regio Deventer

Re:

Berichtdoor Papa Alpha » 11 mei 2007, 08:54

Thijs schreef:Volgens mij zijn de levertijden van de Intercepter heeeeeeeeeeeeel lang. Maar dan heb je ook wat :!:


En wachten duurt altijd al zolang :(

Maar ik had mijn terugkeer op de 27 Mc ergens in de zomermaanden gepland, dus er is nog geen man overboord :wink:
Avatar gebruiker
Papa Alpha
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 661
Geregistreerd: 24 feb 2007, 19:46
Woonplaats: Regio Deventer

Basisantenne in Amerika besteld

Berichtdoor Papa Alpha » 24 jun 2007, 17:54

Aangezien ik verder geen reactie meer op mijn I-10K Interceptor 10 antennebestelling in Amerika heb gekregen, ben ik maar eens uit gaan kijken naar een andere antenne.
Toevalligerwijs stuitte ik op weer een Amerikaanse antenne en wel de legendarische Avanti Sigma IV. (Model AV 174)
Tot mijn grote vreugde nog geheel onaangeroerd in gesloten verpakking.
Binnenkort even coaxkabel halen en een buisje tegen de muur en dan de Avanti bevrijden uit de doos waar hij al zo'n 25 jaar heeft ingezeten :D
Sirtel 2000 Silver basisantenne + President Jackson II Euro + Turner Plus 3B
Op zolder ligt nog een Avanti Sigma IV, een Avanti Astro-Beam AV-150, Avanti AV-101 Astroplane en een Mantova Turbo 8.
Instructiefilmpje van Avanti Sigma IV antenne/How to assembly an Avanti Sigma IV: http://www.mijnalbum.nl/Album-MVHRLAKY-
EEN INNIGE BAND MET DE 11 METER BAND SINDS 1974.
Avatar gebruiker
Papa Alpha
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 661
Geregistreerd: 24 feb 2007, 19:46
Woonplaats: Regio Deventer

Re: Basisantenne in Amerika besteld

Berichtdoor Wintertje » 24 jun 2007, 18:22

Papa Alpha schreef:Aangezien ik verder geen reactie meer op mijn I-10K Interceptor 10 antennebestelling in Amerika heb gekregen, ben ik maar eens uit gaan kijken naar een andere antenne.
Toevalligerwijs stuitte ik op weer een Amerikaanse antenne en wel de legendarische Avanti Sigma IV. (Model AV 174)
Tot mijn grote vreugde nog geheel onaangeroerd in gesloten verpakking.
Binnenkort even coaxkabel halen en een buisje tegen de muur en dan de Avanti bevrijden uit de doos waar hij al zo'n 25 jaar heeft ingezeten :D


Wat voor antenne is dat, die AV 174? Ik ken wel de AV 170, als je die nog ergens weet te liggen, ben ik geïnteresseerd!
Wintertje
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 944
Geregistreerd: 23 feb 2007, 20:22
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Basisantenne in Amerika besteld

Berichtdoor Papa Alpha » 24 jun 2007, 18:44

Wintertje schreef:Wat voor antenne is dat, die AV 174? Ik ken wel de AV 170, als je die nog ergens weet te liggen, ben ik geïnteresseerd!


Die AV 174 (Sigma IV) heeft als bijnaam "Patatzak",vermoedelijk ken je hem nu wel.

Nieuw kom je zowel deze als de door jou genoemde AV 170 (Sigma 2) antenne nauwelijks meer tegen.
Mocht je een echte Avanti 2 of 4 (nieuw of 2de hands) kunnen bemachtigen, dan zou ik geen moment twijfelen, want het blijven machtige antennes om mee te werken.
Sirtel 2000 Silver basisantenne + President Jackson II Euro + Turner Plus 3B
Op zolder ligt nog een Avanti Sigma IV, een Avanti Astro-Beam AV-150, Avanti AV-101 Astroplane en een Mantova Turbo 8.
Instructiefilmpje van Avanti Sigma IV antenne/How to assembly an Avanti Sigma IV: http://www.mijnalbum.nl/Album-MVHRLAKY-
EEN INNIGE BAND MET DE 11 METER BAND SINDS 1974.
Avatar gebruiker
Papa Alpha
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 661
Geregistreerd: 24 feb 2007, 19:46
Woonplaats: Regio Deventer

Re: Basisantenne in Amerika besteld

Berichtdoor Wintertje » 25 jun 2007, 12:02

Papa Alpha schreef:
Wintertje schreef:Wat voor antenne is dat, die AV 174? Ik ken wel de AV 170, als je die nog ergens weet te liggen, ben ik geïnteresseerd!


Die AV 174 (Sigma IV) heeft als bijnaam "Patatzak",vermoedelijk ken je hem nu wel.

Nieuw kom je zowel deze als de door jou genoemde AV 170 (Sigma 2) antenne nauwelijks meer tegen.
Mocht je een echte Avanti 2 of 4 (nieuw of 2de hands) kunnen bemachtigen, dan zou ik geen moment twijfelen, want het blijven machtige antennes om mee te werken.


Maak even een foto van de antenne als hij op het dak staat.
Wintertje
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 944
Geregistreerd: 23 feb 2007, 20:22
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Basisantenne in Amerika besteld

Berichtdoor Papa Alpha » 25 jun 2007, 16:47

Wintertje schreef:Maak even een foto van de antenne als hij op het dak staat.


Ik maak een fotoreportage van het moment dat ik de doos van de antenne open totdat hij op dak staat en van het aansluiten van de bak e.d.
T.z.t. natuurlijk op dit forum te bewonderen :!:
Sirtel 2000 Silver basisantenne + President Jackson II Euro + Turner Plus 3B
Op zolder ligt nog een Avanti Sigma IV, een Avanti Astro-Beam AV-150, Avanti AV-101 Astroplane en een Mantova Turbo 8.
Instructiefilmpje van Avanti Sigma IV antenne/How to assembly an Avanti Sigma IV: http://www.mijnalbum.nl/Album-MVHRLAKY-
EEN INNIGE BAND MET DE 11 METER BAND SINDS 1974.
Avatar gebruiker
Papa Alpha
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 661
Geregistreerd: 24 feb 2007, 19:46
Woonplaats: Regio Deventer

Berichtdoor satcom » 25 jun 2007, 16:58

mooi ik wil wel eens een fototje zien van de antenne

maar als ik het goed begruip komt er geen interceptor antenne
satcom
 

Re:

Berichtdoor Papa Alpha » 25 jun 2007, 17:34

satcom schreef:maar als ik het goed begruip komt er geen interceptor antenne


Nee, daar zie ik vanaf: ik zou vanuit Amerika op de hoogte gehouden worden hoe het zat met die wachtlijst en wanneer de antenne ongeveer opgestuurd zou worden, maar heb er niks van weergehoord, ondanks enkele mailtjes.
Ik vind het wel jammer, want ik had graag zo'n antenne willen uitproberen, maar ben ook zeer in mijn nopjes met deze Avanti.
Sirtel 2000 Silver basisantenne + President Jackson II Euro + Turner Plus 3B
Op zolder ligt nog een Avanti Sigma IV, een Avanti Astro-Beam AV-150, Avanti AV-101 Astroplane en een Mantova Turbo 8.
Instructiefilmpje van Avanti Sigma IV antenne/How to assembly an Avanti Sigma IV: http://www.mijnalbum.nl/Album-MVHRLAKY-
EEN INNIGE BAND MET DE 11 METER BAND SINDS 1974.
Avatar gebruiker
Papa Alpha
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 661
Geregistreerd: 24 feb 2007, 19:46
Woonplaats: Regio Deventer

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 14 okt 2007, 11:26

En heb je de antenne al ?
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Berichtdoor Papa Alpha » 14 okt 2007, 17:22

Nee, nooit meer wat van weer gehoord, heb er nog weer eens een mailtje aan gewaagd, maar geen antwoord :cry:
Tsja, het houdt een keertje op en de Avanti Sigma IV die ik nu heb doet het ook prima.
Hoewel hij nu i.v.m. met schilder/opknapwerkzaamheden van mijn huis tijdelijk in 3 delen in de schuur ligt in afwachting van het moment dat hij op de schuifmast gezet wordt.
Maar ik heb hem al uit kunnen proberen en ondanks de geringe hoogte waar ik hem op had staan, deed hij het bijzonder goed, met een perfecte staande golf.
Maar ergens blijf je je afvragen....hoe zou die Interceptor het gedaan hebben :?: :?:
Sirtel 2000 Silver basisantenne + President Jackson II Euro + Turner Plus 3B
Op zolder ligt nog een Avanti Sigma IV, een Avanti Astro-Beam AV-150, Avanti AV-101 Astroplane en een Mantova Turbo 8.
Instructiefilmpje van Avanti Sigma IV antenne/How to assembly an Avanti Sigma IV: http://www.mijnalbum.nl/Album-MVHRLAKY-
EEN INNIGE BAND MET DE 11 METER BAND SINDS 1974.
Avatar gebruiker
Papa Alpha
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 661
Geregistreerd: 24 feb 2007, 19:46
Woonplaats: Regio Deventer

Re: Basisantenne in Amerika besteld

Berichtdoor 19JP072 » 18 okt 2007, 21:09

19-AT-068 Frank schreef:
Papa Alpha schreef:
Wintertje schreef: Deventer - Alphen aan den Rijn; lukt dat op de SSB?


Heb ik de jaren 80 wel eens met Alphen aan den Rijn gewerkt, maar dat zal geen dagelijkse routine worden vrees ik :wink:
Destijds met een Universe 5500, GPA 27 1/2 en ik meen me te herinneren een BV 131 van Zetagi.



S'Morgens op staan dan lukt het wel, ik hoor hier in Enschede bijna elke morgen stations uit drente en friesland op fm, ik kan er alleen niet mee werken omdat mijn vertical ant. erg laag staat . Dus op tijd op staan 5.30/6.00 uur voor een ver qso :wink:


Vraag me af of Deventer <-> Alphen niet recht over de Veluwe is? Dan zal het moeilijk zijn om onder normale omstandigheden over die bult heen te komen. Maar met rustig voor- en najaarsweer zoals komende dagen kan het best eens lukken.

73 Jean-Paul
Avatar gebruiker
19JP072
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 24 sep 2007, 21:21

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 14 dec 2007, 09:18

Een kennis van mij heeft er één besteld (nog geen 2 maand hoeven wachten) en deze is onderweg .
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re:

Berichtdoor Wintertje » 14 dec 2007, 12:11

19-AT-068 Frank schreef:Een kennis van mij heeft er één besteld (nog geen 2 maand hoeven wachten) en deze is onderweg .


Houd ons op de hoogte als hij hem heeft ontvangen.

Misschien kunnen we collectief als forum er ook een paar bestellen?
Wintertje
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 944
Geregistreerd: 23 feb 2007, 20:22
Woonplaats: Zuid-Holland

Re:

Berichtdoor Papa Alpha » 14 dec 2007, 16:50

19-AT-068 Frank schreef:Een kennis van mij heeft er één besteld (nog geen 2 maand hoeven wachten) en deze is onderweg .

Heeft hij een Interceptor weten te bemachtigen :shock: :shock:
Gaaf!!!
Mij is het niet gelukt, niks van weer gehoord :evil:
Hou ons op de hoogte :!: :!:

Goed idee Wintertje, er zullen vast nog wel meer mensen belangstelling hebben voor deze antenne; t.z.t. misschien maar eens de koppen bij elkaar steken om collectief wat te bestellen: ik weet dat je dan ook korting krijgt :D :D

Maar eerst maar eens afwachten wat de ervaringen zijn van de kennis van Frank.

Groeten, Harry.
Sirtel 2000 Silver basisantenne + President Jackson II Euro + Turner Plus 3B
Op zolder ligt nog een Avanti Sigma IV, een Avanti Astro-Beam AV-150, Avanti AV-101 Astroplane en een Mantova Turbo 8.
Instructiefilmpje van Avanti Sigma IV antenne/How to assembly an Avanti Sigma IV: http://www.mijnalbum.nl/Album-MVHRLAKY-
EEN INNIGE BAND MET DE 11 METER BAND SINDS 1974.
Avatar gebruiker
Papa Alpha
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 661
Geregistreerd: 24 feb 2007, 19:46
Woonplaats: Regio Deventer

VorigeVolgende

Keer terug naar Antennes

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 145 gasten