IMAX 2000

Voor al je vragen over antenne's

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

IMAX 2000

Berichtdoor ts50 » 12 aug 2014, 00:27

Wat zegt de Imax 2000 als DX antenne ? gebruik nu de Serio GPA 5/8 zou er veel verschil opzitten kwa prestaties ? tussen beide antennes .En heb je echt de groundplane radialen nodig bij de Imax 2000 ?
73,
Mvg.
ts50
 

Re: IMAX 2000

Berichtdoor Ouderot » 12 aug 2014, 11:12

ts50 schreef:Wat zegt de Imax 2000 als DX antenne ? gebruik nu de Serio GPA 5/8 zou er veel verschil opzitten kwa prestaties ? tussen beide antennes .En heb je echt de groundplane radialen nodig bij de Imax 2000 ?
73,
Mvg.

Nee hoor, heb een kennis amateur van mij die heeft ze er af gehaald en draait de hele wereld rond, en swr is ook goed zonder.
Hij kan het niet merken met of zonder, alleen wind gevoelig als je ze er aan heeft.
Ouderot
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 213
Geregistreerd: 18 sep 2011, 15:01

Re: IMAX 2000

Berichtdoor desperado » 12 aug 2014, 12:38

ts50 schreef:Wat zegt de Imax 2000 als DX antenne ? gebruik nu de Serio GPA 5/8 zou er veel verschil opzitten kwa prestaties ? tussen beide antennes .En heb je echt de groundplane radialen nodig bij de Imax 2000 ?
73,
Mvg.

Elektrisch gezien een topper deze Imax, maar had erg veel vocht problemen met deze antenne. Misschien een maandagmorgen exemplaar, maar heb hem wel verwijderd. Ook had ik erg veel last van static! De radialen hielpen bij het verminderen van HF inslag, maar kon dat niet volledig oplossen (ook een reden van wegdoen). Kon er met de verbindingen niets van merken of er wel of geen radialen onder zaten. Ben zelf weer terug naar een alu 5/8 antenne. Deze is merkbaar minder (scheelt een ruime S-punt), maar heb mijn buik even vol van de I-Max. Ik vond de afwerking typisch Amerikaans grof en weinig doordacht. Maar dat is mijn persoonlijke beleving en hopelijk is dat exemplarisch geweest en niet generiek.
Avatar gebruiker
desperado
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 271
Geregistreerd: 07 nov 2007, 14:44
Woonplaats: Randstad

Re: IMAX 2000

Berichtdoor panda58 » 12 aug 2014, 12:53

Hier ook altijd een imax gehad zonder radialen.
Daarvoor een antron 99.
Beide antennes zijn mij wel goed bevallen.
Geen last van ruis bij regen of zoiets.
Momenteel op onze nieuwe lokatie nog geen mast aan de schuur.
Als dat zover is komt er weer een A 99 in.

Gr Jan
panda58
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 340
Geregistreerd: 25 aug 2013, 09:02
Woonplaats: Vjenne City

Re: IMAX 2000

Berichtdoor peter stardust » 13 aug 2014, 12:52

Ik werk met een opgeleukte antron a99. Of dat opleuken werkt heb ik nog niet kunnen waarnemen. dit ten opzichte van de Imax 2000 wat mijn vorige antenne was.
ander topdeel erop gezet een 5/8 top helical gewonden met een draaitopje om hem af te stellen. Top is 140 mm lang. Gekocht bij radio abe in Rotterdam.
3 stuks radialen van 180 cm. Ook radio Abe gekocht
alle delen zijn waterdicht gemaakt met vulcaniserende tape.
antenne staat overal perfect op de swr meter.
staat op een mast van 42 mm, ik heb er wel andere verlengde uitlaatbeugels voor moeten aanschaffen om te passen op de 42mm.
mast staat op 2 standaard muurbeugels, met de bouten verlijmd in de muur. mast is 6mtr 42mm aluminium steigerbuis.
Antenne staat aan de kust in Zeeuws Vlaanderen en weerstaat alle stormen tot nu toe.
Het is een simpeler fijne antenne, al is hij wat dover in ontvangst als de Imax 2000.
Antron zwiept beduidend minder in de wind als de Imax, dus minder kans op breuk of materiaal moeheid.
Altijd wel de antenne delen aftapen tegen vocht , zowel de Imax en de antron. [alle antennes trouwens]
Ben er tevreden over. van de USA tot Zuid Afrika mee gewerkt.
Avatar gebruiker
peter stardust
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 824
Geregistreerd: 02 apr 2010, 18:02

Re: IMAX 2000

Berichtdoor ts50 » 21 aug 2014, 09:47

Bedankt iedereen ,prijs hier in Belgie 159 Euro ,wat niet weining is .Met de Alu. 5/8 toch ook al mooie verbindingen mee gemaakt .Bedankt en groeten
73,
ts50
 


Keer terug naar Antennes

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten