Fiberglass antenne 'cutten'

Voor al je vragen over antenne's

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Fiberglass antenne 'cutten'

Berichtdoor kol53 » 13 jul 2014, 22:28

Dat durf ik niet te zeggen, onder invloed van die muur wordt alles anders. Ik zou
hem toch niet inkorten. Maar heb je al gemeten op kanaal 1, 20 en 40?
kol53
 

Re: Fiberglass antenne 'cutten'

Berichtdoor #Eric# » 13 jul 2014, 23:38

Da's vrijwel hetzelfde op alle 3 kanalen, antenne zit niet pal tegen de muur.. zit er 30cm vanaf.
- Albrecht AE5890EU
- Sirio Boomerang
#Eric#
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 16 jun 2014, 12:47

Re: Fiberglass antenne 'cutten'

Berichtdoor kol53 » 14 jul 2014, 00:16

Dan heb je toch veel invloed van de muur. Dat is de reden van die SWR. Maar als
je ruim binnen de 1:3 blijft, kun je er wel mee werken. Uitdippen lijkt mij door
die muur een moeilijk verhaal.
kol53
 

Re: Fiberglass antenne 'cutten'

Berichtdoor #Eric# » 14 jul 2014, 00:37

Het is nu eerder ruim 1:3 dus mag er nog wel iets aan gebeuren, groot gat in de muur is wel lekker met dit weer maar 't staat zo slordig.. Kijk wel even wat ik nog kan doen.
- Albrecht AE5890EU
- Sirio Boomerang
#Eric#
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 16 jun 2014, 12:47

Re: Fiberglass antenne 'cutten'

Berichtdoor 19AC393 gebakje » 14 jul 2014, 09:21

#Eric# schreef:Zou je ook kunnen stellen dat wanneer ik de ground-radial horizontaler zet en de SWR dan beter is dan wanneer die loodrecht naar beneden staat dat die ground-radial dan ook korter kan? Het is maar een vraag voordat ik evt. ga 'cutten'.


klopt als je de hoek van de radiaal kunt stellen , zou ik dat eens proberen , standaard staat hij in een hoek van 120 graden .
denk wel dat de boemerang moeilijk of niet goed is af te stellen en erg gevoelig is voor de omgeving waar hij staat .
b.v. zit je op een flat dan heb je al snel last van het beton ijzer ect. in de flat .
ik heb zelf zo`n ding gehad op een flat en dat was geen succes , bovendien is het ontvangst van zo`n antenne nu ook niet echt geweldig , dus als je de mogelijkheid hebt voor iets anders dan zou ik daar voor gaan , misschien een goede mobiele antenne .

trouwens voor de gene die het niet weten , de boemerang is gewoon een eind gevoede draad antenne die om een stuk fiber is gerold , in de voet van de antenne is de kern van de coax rechtstreeks aan de straler verbonden zonde enige form van aanpassing
19AC393 gebakje
 

Re: Fiberglass antenne 'cutten'

Berichtdoor #Eric# » 14 jul 2014, 12:06

Die hoek hangt van 't model af, voor de 27W is dat 170 graden maar ik heb 'm nu wel rond de 120 aangezien de SWR dan wat beter is. Ik heb nu deze antenne omdat de vorige, een mobiele spriet, niet echt geweldig was.. de SWR was goed maar de ontvangst merkbaar minder.

Bij sommige antennes zie je die gewonden draad lopen, bij deze totaal niet.. het zou zo voor een vishengel door kunnen gaan. Misschien hangt dat ook van 't model af.
- Albrecht AE5890EU
- Sirio Boomerang
#Eric#
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 16 jun 2014, 12:47

Vorige

Keer terug naar Antennes

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten

cron