[Wilson 5000] straler wordt warm

Voor al je vragen over antenne's

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

[Wilson 5000] straler wordt warm

Berichtdoor Bimmer » 28 maart 2007, 22:07

Na een avondje wat gebabbeld te hebben vanuit de auto met de KL500 uiteraard aan, viel mij op dat mijn straler (de spriet en niet de spoel) warm wordt ergens halverwege... De rest van de straler voelde gewoon koud aan....

Een normaal verschijnsel of heb ik weer iets vreemds?

Alvast bedankt voor de reacties :D
Bimmer
 

Berichtdoor Remco Rozenburg » 28 maart 2007, 23:27

Ik hoorde afgelopen zaterdag een gerucht dat je die KL500 had moeten inleveren??? 't Klonk al ongeloofwaardig maar je hebt 'm dus nog gewoon? :D :D

'k Vermoed dat het een heel normaal verschijnsel is, misschien een rare vraag, maar voelde je TIJDENS het zenden? Of gewoon met de bak uit / op ontvangst? RF-straling kan namelijk ook \"heet\" aanvoelen terwijl het gewoon straling is die je voelt, 'k heb wel eens een hele rooie kop gekregen toen ik te dicht boven een FM-eindtrapje hing :oops:
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Berichtdoor Bimmer » 28 maart 2007, 23:53

Wat gaan geruchten toch snel he :lol: als er maar wat te \"lullen\" valt...

Nee, KL heb ik nog steeds... evenals al mijn andere spulletjes, is een puur uit de duim gezogen verhaaltje door mij maar op dat moment even noodzakelijk (a little white lie).

Maar b.o.t. Toen ik de antenne eraf draaide om hem op te bergen merkte ik het. Was dus niet aan het zenden op het moment dat ik het merkte. En ja, ik ben ook bekend met het fenomeen RF straling, kan soms een hele vreemde uitwerking hebben...
Bimmer
 


Keer terug naar Antennes

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 148 gasten