Mantova Turbo / 8

Voor al je vragen over antenne's

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Mantova Turbo / 8

Berichtdoor erik_ark » 21 maart 2007, 13:30

Heeft er iemand nog ervaringen met de Mantova Turbo / 8?
Ik kan namelijk wel ervaringen vinden van de Mantova 5, maar niet van de Mantova Turbo. Ik heb ook al op http://www.eham.net gekeken voor revieuws, maar daar staat ook niet al te veel op.

Laat de reacties maar komen :wink:
19DD012
Avatar gebruiker
erik_ark
Moderator
Moderator
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 27 jan 2005, 16:57
Woonplaats: Deventer

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 21 maart 2007, 22:51

Ik zelf heb er geen ervaring mee maar iemand hier in de qth werkt er mee en is er heel tevreden mee hij heeft alleen de spoel aangepast waarschijnlijk voor de hi-pwr :lol: .Meer info kan ik je niet geven .
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re:

Berichtdoor erik_ark » 22 maart 2007, 11:20

19-AT-068 Frank schreef:Ik zelf heb er geen ervaring mee maar iemand hier in de qth werkt er mee en is er heel tevreden mee hij heeft alleen de spoel aangepast waarschijnlijk voor de hi-pwr :lol: .Meer info kan ik je niet geven .


Oké dank je :D . Nog meer mensen met ervaringen?
19DD012
Avatar gebruiker
erik_ark
Moderator
Moderator
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 27 jan 2005, 16:57
Woonplaats: Deventer

Berichtdoor Tincu » 09 mei 2007, 00:20

Persoonlijk ben ik een enorme fan van de Montova Turbo 8, helaas heeft Wibo besloten dat deze niet meer in de mast komt.

Nadeel van de antenne is dat het wel een windvanger is en de zijradialen zijn uitstekende zitstokken voor vogels.
Voor de rest alleen maar lof (van mijn kant), geen tot weinig storing (met de oude Imax (zonder zijradialen) + vermogen slaat de verwarming van mijn waterbed op hol :? ), prima ontvangst en verzending van signalen.

Mocht je er een aan gaan schaffen vervang dan wel het draadje bij de spoel, dit brand wel eens door (bij ons zit na zo'n 4 jaar nog steeds het originele draadje erin btw).
Miss Mini achter de knopjes!

Elke laatste zaterdag van de maand: vossenjacht van de Noordse Vos

Kijk, gewone (draadgebonden) telegrafie kun je beschouwen als een heel lange kat. Je trekt aan z'n staart in New York en ze gaat miauwen in Los Angeles. Begrijp je dit? Welnu, radio werkt net zo; je verzendt signalen hier, en ze ontvangen ze verderop. Het enige verschil is dat er geen kat is.

Albert Einstein
Avatar gebruiker
Tincu
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 724
Geregistreerd: 12 jan 2005, 10:45
Woonplaats: Zuid Friesland

Re:

Berichtdoor erik_ark » 09 mei 2007, 12:51

Tincu schreef:Persoonlijk ben ik een enorme fan van de Montova Turbo 8, helaas heeft Wibo besloten dat deze niet meer in de mast komt.

Nadeel van de antenne is dat het wel een windvanger is en de zijradialen zijn uitstekende zitstokken voor vogels.
Voor de rest alleen maar lof (van mijn kant), geen tot weinig storing (met de oude Imax (zonder zijradialen) + vermogen slaat de verwarming van mijn waterbed op hol :? ), prima ontvangst en verzending van signalen.

Mocht je er een aan gaan schaffen vervang dan wel het draadje bij de spoel, dit brand wel eens door (bij ons zit na zo'n 4 jaar nog steeds het originele draadje erin btw).


Dat klinkt iniedergeval goed :D . Ik ben nog wel van plan er eentje aan te schaffen, alleen is even kijken of er wel ruimte is voor de radialen want er staan hier vrij veel bomen rond het huis :? . Maar dat komt wel goed denk ik :P .
19DD012
Avatar gebruiker
erik_ark
Moderator
Moderator
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 27 jan 2005, 16:57
Woonplaats: Deventer

Berichtdoor Tincu » 09 mei 2007, 16:46

De 'spanwijdte' is zo'n 3 meter, dat kan inderdaad wel voor problemen zorgen. Erg licht (handig) is de Montova daardoor ook niet.
Miss Mini achter de knopjes!

Elke laatste zaterdag van de maand: vossenjacht van de Noordse Vos

Kijk, gewone (draadgebonden) telegrafie kun je beschouwen als een heel lange kat. Je trekt aan z'n staart in New York en ze gaat miauwen in Los Angeles. Begrijp je dit? Welnu, radio werkt net zo; je verzendt signalen hier, en ze ontvangen ze verderop. Het enige verschil is dat er geen kat is.

Albert Einstein
Avatar gebruiker
Tincu
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 724
Geregistreerd: 12 jan 2005, 10:45
Woonplaats: Zuid Friesland

Re:

Berichtdoor erik_ark » 09 mei 2007, 21:49

Tincu schreef:De 'spanwijdte' is zo'n 3 meter, dat kan inderdaad wel voor problemen zorgen. Erg licht (handig) is de Montova daardoor ook niet.


Weet je zo hoeveel hij ongeveer weegt?

//edit

Heb net effen gezocht, bij verschillende internetshops staat dat ie 4,5 kg weegt.

Klopt dat ongeveer?
Laatst bijgewerkt door erik_ark op 09 mei 2007, 21:59, in totaal 1 keer bewerkt.
19DD012
Avatar gebruiker
erik_ark
Moderator
Moderator
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 27 jan 2005, 16:57
Woonplaats: Deventer

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 09 mei 2007, 21:56

Sigma Mantova Turbo

De topper van de Sigma Mantova serie is de TURBO met 8 radialen om nog grotere afstanden te kunnen overbruggen.

Specificaties:

Frequentie:26-28MHz
Type antenne: 5/8 golf
Gewicht: 4,5kg
Versterking: 8db
Vermogen: 2000watt PEP
Lengte: ongeveer 7.00mtr.
Connector: PL-259 met rubber hoes voor bescherming tegen water
Aluminium radialen lengte: ongeveer 1.50mtr.
Bestelcode: SIG209

Sigma Mantova 5

De Mantova 5 beschikt over 5 glas fiber radialen met een lengte van ca. 1.60mtr.

Specificaties:

Frequentie:26-28MHz
Vermogen: 2000watt PEP
Type antenne: 5/8 golf
Gewicht: 4,6kg
Versterking:7,5db
Lengte: ongeveer 7.00mtr.
Connector: PL-259 met rubber hoes voor bescherming tegen water
Bestelcode: SIG133
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF


Keer terug naar Antennes

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 19DT2120 en 159 gasten