vraagje over wilson little will

Voor al je vragen over antenne's

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

vraagje over wilson little will

Berichtdoor bluestar » 12 maart 2007, 21:14

Hallo allemaal ik zou graag een little will op mijn vrachtwagen zetten maar ik zit met de hoogte nu las ik hier in het forum dat ze hem ook achter de cabine zetten maar nu mijn vraag als ik hem plat tegen de achterkant zet kan en mag je hem dan haaks buigen of is dat slecht voor de straler of voor de kwaliteit van de antenne alvast bedankt voor de reactie

Gr Wim
bluestar
 

Berichtdoor NL1ZZE » 12 maart 2007, 21:40

Das een goeie vraag.. zou ik geen antwoord op durven geven, maar wat ik best vaak zie bij vrachwagens is dat ze een haaks plaatje aan de achterkant van de cabine hebben gemonteerd met daar de voet van de Wilson op.. heb ook al een aantal keer een Wilson 1000 aan de achterkant van een cabine gezien.

Misschien is dat ook een idee..
NL1ZZE
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 351
Geregistreerd: 07 mei 2006, 16:03
Woonplaats: Zierikzee

Berichtdoor Arthur » 12 maart 2007, 21:52

als je aan de achterkant gaat plaatsen met een haakse plaat gewoon de grote nemen, heb je een platte cabine net als ik heb, kan ie op het dak en ben je net geen 3,75 hoog (merced axor)
Arthur
 

Bedankt

Berichtdoor bluestar » 12 maart 2007, 22:38

Maar een plaat achterop dat is geen optie moet ik toch weer boren en op dak gaat niet dan ben ik te hoog met mijn actros dat geeft geen fijn gevoel bij de tunnel's als ik daar die draad raak kost het heeeeeeeel veel geld maar hoe kom ik er nu achter of het kan gewoon doen of even wachten of iemand het weet of ooit gedaan heeft

gr wim
bluestar
 

Re: vraagje over wilson little will

Berichtdoor RamsesIV » 13 maart 2007, 14:29

bluestar schreef:Hallo allemaal ik zou graag een little will op mijn vrachtwagen zetten maar ik zit met de hoogte nu las ik hier in het forum dat ze hem ook achter de cabine zetten maar nu mijn vraag als ik hem plat tegen de achterkant zet kan en mag je hem dan haaks buigen of is dat slecht voor de straler of voor de kwaliteit van de antenne alvast bedankt voor de reactie

Gr Wim

Hey bluestar,
Sowieso: nooit de straler zelf buigen. Bij het afstellen van een antenne tellen er een aantal componenten waaronder belangrijkste: de spoel, eventueel de condensator en de straler. Van zodra je hem buigt of schuin zet verandert je swr.
Wat bedoel je eigenlijk: wil je een magneetvoet gebruiken tegen de achterkant cabine en de antenne dan zo op de voet zetten zodat deze verticaal staat? Dat gaat als je gebruik maakt van een (DV?) oog, of een PL voet in combinatie met een Sirio turbo (deze is onder de spoel scharnierend). Heb ik je op deze manier goed geïnterpreteerd?
Arthur heeft dit geschreven in > Antenne's > Wat is de beste mobiele antenne??? Misschien ook goeie info
Geplaatst: Di Jan 02, 2007 6:48 pm
Arthur schreef: "Als je de antenne, de bovenkant van de straler evt vast kan zetten (met rubbertje oid, geen metaal) zou je de grote kunnen nemen, en die voor je toren zetten en de bovenkant vastzetten zodat ie niet zwiept, dat werkt dan als een huis.
Dit had ik vroeger (werkte ik in garage transport bedrijf) meermaals met de K40 ook gedaan, plaatsing achter tegen de cabine en dan bovenaan met rubberen stripje vast aan het dak (space cab), dan heb je stabiele signalen. "

Grtz!
RamsesIV
 

reactie

Berichtdoor bluestar » 13 maart 2007, 21:13

Arthur bedankt voor jou reactie ik was er al bang voor dat het niet goed was maar wat jij zegt met een dv voetje dat wist ik wel maar dan kan ik geen little will plaatsen dat vind ik wel jammer ik had hem graag geprobeerd en er zijn nog meer mogelijk heden dat weet ik maar ik was benieuwt of je hem kon buigen ik loop met nog een plan maar daar kom ik nog op terug in een ander onderwerp

gr wim
bluestar
 


Keer terug naar Antennes

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 153 gasten