Antenne plaatsen op Mercedes Vito

Voor al je vragen over antenne's

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Antenne plaatsen op Mercedes Vito

Berichtdoor sfinx » 05 maart 2007, 10:08

Hallo, ik heb vorig jaar een nieuwe Vito gekocht, en wil hierin mijn zend/ontvanger plaatsen. Mijn vraag is: heeft iemand een idee hoe ik mijn antenne het beste kan plaatsen zonder een gat te hoeven boren, er zijn wel kleefantenne's maar die komen vrij hoog te zitten en geeft misschien problemen in parkeergarages.Misschien weet iemand hier een antwoord op. met vr. gr. Michiel
sfinx
 

Vito (antenne) Tuning

Berichtdoor RamsesIV » 05 maart 2007, 11:26

Tja, voor parkeergarages is het sowieso een probleem, ik durf met een busje niet meer erin rijden. Ik heb zo eens onder een knik-slagboom vastgezeten met een Transporter.
Bestaat hier eigenlijk een goed antwoord op? Het zal nooit ideaal zijn...
Wij hebben een Vito met vooraan een unit bovenop, waardoor gewoon midden op het dak zonder problemen gsm antenne kon en een flexibele korte antenne vanachter met een beweegbare veer/spoel achteraan op het dak. Maar door die extra hoogte van de unit riskeer ik het al niet in een parkeergarage te rijden.
Je hebt natuurlijk kleef-raamantennes of raamklem antennesteuntjes en van die antennes die je als een sticker tegen de binnenkant van je ruit kleeft (kleef je tegen voor- of achterruit, antenne geïntegreerd in de langwerpige sticker zelf). Maar naar het schijnt is het uitgestraald vermogen dan minder? Als je echt met je materiaal dat je al hebt voort wil: magneetvoet op de motorkap vooraan aan de passagierskant. Een goede magneetvoet valt er niet af, ook niet op de autostrade. Zet er dan een niet al te grote antenne op. Ik weet niet of je met zo een oplossing lang blijft rondrijden...
RamsesIV
 

Vito

Berichtdoor sfinx » 05 maart 2007, 13:49

Bedankt voor je reactie, ik denk dat ik aan een kleefvoet gebonden zit, dit is denk ik de makkelijkste oplossing. groetjes Michiel
sfinx
 

Berichtdoor Thijs » 05 maart 2007, 14:45

Ík denk dat je niet heel veel keus hebt. neem er 1tje die je makelijk kunt om knikken. En vergeet hem gewoon niet bij de parkeer garage. :D
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4477
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Kleefantenne

Berichtdoor sfinx » 05 maart 2007, 15:19

Ja, zeker oppassen geblazen, maar gelukkig hoef ik niet zo vaak in een parkeergarage te parkeren.
sfinx
 

Plaatsing in de laadruimte

Berichtdoor sfinx » 05 maart 2007, 16:13

Is het ook mogelijk om een antenne in de laadruimte te plaatsen?
sfinx
 

Re: Plaatsing in de laadruimte

Berichtdoor NL1ZZE » 05 maart 2007, 18:58

sfinx schreef:Is het ook mogelijk om een antenne in de laadruimte te plaatsen?


Nou dat zou ik niet doen, die antenne staat dan in een kooi van Faraday dus dat schiet niet op.
NL1ZZE
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 351
Geregistreerd: 07 mei 2006, 16:03
Woonplaats: Zierikzee

Berichtdoor Arthur » 05 maart 2007, 19:34

gewoon magneetvoet nemen, met een dv voet, dan kan je de antenne platleggen als je een garage in moet.
Arthur
 

Berichtdoor Remco S » 05 maart 2007, 20:52

ik heb op mijn bus een wilson 1000 zitten, mocht ik ergens in moeten dat lager is dan 3,8 meter, dan moeten degene achter mij even wachten want dan gaat eerat de spriet er af :lol:

en het voor deel van een bus is dat je de magneet voet dan aan de binnenkant van de aschterdeuren kunt bevestigen
Remco S
 

DV voet

Berichtdoor sfinx » 06 maart 2007, 14:34

Ja, is een goed idee zo'n dv voet, en als de antenne omlaag moet wachten ze maar even :D
sfinx
 

Berichtdoor uniden2830 » 14 maart 2007, 00:23

nog even over de antenne in de laadruimte.echt niet doen want
dan kan je bak zijn vermogen niet kwijt en blaas je hem op.
als je gaat zenden met een antenne in de laadruimte zal je zien
dat je powermeter niet ver uitslaat
uniden2830
 

antenne in laadruimte

Berichtdoor sfinx » 14 maart 2007, 09:54

Bedankt voor de tip René, ik heb inmiddels een kleefvoet is van een 2 meter antenne geweest, maar kan er zo een dv27 op zetten.Groetjes Michiel
sfinx
 


Keer terug naar Antennes

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 165 gasten