Wie werkt er met deze antenne ???

Voor al je vragen over antenne's

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Wie werkt er met deze antenne ???

Berichtdoor Papa Alpha » 02 maart 2007, 21:11

Iemand van ons die een Maco V58 of een Interceptor10k achter zijn set heeft hangen :?:
Beide zijn 5/8 basisantennes en hier in Nederland heb ik nog geen adres gevonden waar ik ze kan krijgen of iemand gesproken die er eentje op dak heeft staan.
In Amerika worden deze aluminium antennes onder CB'ers vaak beschouwd als één van de beste (niet kunststof!!) rondstralers.
Avatar gebruiker
Papa Alpha
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 661
Geregistreerd: 24 feb 2007, 19:46
Woonplaats: Regio Deventer

Berichtdoor Thijs » 02 maart 2007, 22:04

De Maco ken ik niet de Interceptor 10K is inderdaad helemaal HOT in de US. Ik heb jaren terug toen ik bij paps en mams vertrok heb ik contact gehad met Jay omdat ik toen wel woonruimte dacht te vinden waar ik z'n ding kwijt kon.
Hij had er toen geen probleem mee om z'n antenne te verschepen deze kant op. Hij vefrtelde dat hij er een paar klaar had liggen voor transport naar duitsland naar een aantal militairen daar.
Zover ik weet verkoopt of verkocht hij die antennes alleen zelf dus een dealer in europa vinden zal niet gaan.

Voor meer info over de Interceptor 10K moet je eens hier kijken:
http://www.a1antennas.com/
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4477
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Re:

Berichtdoor erik_ark » 03 maart 2007, 12:52

Thijs schreef:De Maco ken ik niet......


Linkje

The MACO V58

Alpha V 5/8 - A highly efficient 5/8 wave commercial antenna. It offers
outstanding base station performance. Field tunable to over from
26-33 Mhz in 1 of 9 settings.
1500 watts ( V5/8 ) & 5000 watts ( V5000 )

V58 = $79.95
V5000 = $115.95

Lijkt mij ook nog wel wat zo'n Maco of 10K :P
19DD012
Avatar gebruiker
erik_ark
Moderator
Moderator
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 27 jan 2005, 16:57
Woonplaats: Deventer

Maco

Berichtdoor Henry hpsd » 03 maart 2007, 20:41

Hallo,

Beide antennes zijn inderdaad veel in gebruik in de US.
Beide antennes zijn ook ongeveer even \"goed\"

Een normale Nederlandse 5/8 golf zal hetzelfde doen.

Je kan kunnen zeggen dat als een antenne meer vermogen kan hebben, hij minder verlies heeft tov een qua model zelfde soort antenne.

De hoeveelheid vermogen een antenne kan hebben word vaak bepaald in het aanpas gedeelte van de antenne (vaak spoel) hier is de antenne vaak het dunst en door een smal slootje kan minder water als een groot kanaal.

Maar je moet al profesioneel meetapparatuur hebben om dit te meten en dat is zeker niet zoals de site van de interceptor doet vermelden.
met hun 3 a 4 dB ten opzichte van \"fiberglass\" antennes. Dat is je reinste oplichting. (je hebt namelijk ook 5/8 fiberglass antennes)

Een ander belangrijk punt is de radialen..
Een studie heeft uitgewezen dat als je 120 radialen van ongeveer 2,5 meter lang zou hebben dat je dan een ideale omstandigheid creeert.
Beide antennes hebben 4 radialen, het is zelfs zo dat bij een reletief klein aantal radialen de lengte hiervan ook beperkt kan zijn..het heeft dus geen zin om die radialen zo lang te maken.

Ik ben ervan overtuigd dat als je een antenne om de hoek koopt met zoveel mogelijk radialen en eentje die een zo hoog mogelijk vermogen kan hebben je minimaal het zelfde resultaat bereikt zoal niet beter.

vr gr
Henry
http://www.19sd348.nl
Henry hpsd
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1448
Geregistreerd: 18 feb 2007, 15:39
Woonplaats: Opende

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 03 maart 2007, 22:04

:wink: De maco lijkt wel erg veel op de oude sigma 2 ! En de Interceptor 10K ziet er zeer goed uit goede constructie ect. ben wel benieuwd of iemand hier in 19 div. er mee werkt en wat zijn/haar bevindingen er van zijn :!: :!: 73's Frank :wink:
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF


Keer terug naar Antennes

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 165 gasten