FireStick, EuroStick. . . . Iemand ervaring hiermee???

Voor al je vragen over antenne's

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

FireStick, EuroStick. . . . Iemand ervaring hiermee???

Berichtdoor PUMA » 20 feb 2007, 23:55

Heb sinds enkele dagen een EuroStick op mijn bus staan van mijn zwager. Komt nog uit de tijd van de 22kan/0,5Watt-periode.

Weet eigenlijk niet precies hoe je ze noemt. Heb bij mijn leverancier al wel losse STICKS gezien met het label FIRE STICK.

Is eigenlijk niks meer dan een stok met een bepaalde lengte kabel erop gewonden (zal wel ongeveer 11 meter kabel zijn??).
Deze is met een magneetvoet weer op het plafond (dak) van mijn bus geplaatst.

Zijn deze antenne's eigenlijk al vanuit de fabriek zo goed mogelijk afgesteld. Ik kan namelijk ook verder niks vinden om af te stellen.

Nu is eigenlijk mijn vraag. . . . Heeft er eigenlijk iemand ervaring met zo'n antenne. Ben wat aan het zoeken geweest maar kan eigenlijk zo 1-2-3 niks terug vinden hier op dit forum.

Vandaar dat ik er maar over begin. . . . . :?
HomePage ; Foto-Albums
Mobiel : DANITA 440 , MIDLAND CTE-747 , SIRTEL S9+ (Dagelijks door Zeeland - CH 24)
Avatar gebruiker
PUMA
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 513
Geregistreerd: 02 maart 2006, 22:41
Woonplaats: Hulst - Zeeuws Vlaanderen

Berichtdoor Thijs » 21 feb 2007, 01:09

Hoi roland ik gebruik een firestick om mee te vossen. Ik vind het een fijne antenne die ik opvallend goed vond ontvangen toen ik hem voor het eerst gebruikte.

Na deel is dat die van mij op de veer na een maand al begon te roesten.

Een ander nadeel is de montage je moet de antenne vast draaien met een mee geleverd sleuteltje. Met dat sleuteltje kun je absoluut geen kracht zetten. Waardoor mijn antenne steeds achter overzakt tijdens het vossen.
Maar dit was simpel op te lossen door de klassieke montage van een DV'tje te gebruiken (bout en vleugelmoer)

Wat betreft de swr. onder die grote rubber dop op de top zit een stelschroef. volgens de gebruiksaanwijsing moet de dop er op zitten als je de swr meet. Waarom? geen idee!
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4477
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor PUMA » 22 feb 2007, 22:06

Rij er nu enkele dagen mee rond, en qua ontvangst doet hij het best goed hoor.
Nadeel is wel dat ze vrij stug zijn. Heb de mijne mbv. een kleefvoet op het dak gezet en die kleefvoet met een twee-tal grote ty-raps vast gezet tegen een dak-drager (als steuntje in de rug zeg maar).

Heb de lease-maatschappij toch maar een mail-tje gestuurd met de vraag of ik een DV-voetje in mijn dak mag zetten. Ben ik tenminste van die kleef-magneten af.

Hopend op een gunstig berichtje. :roll:
HomePage ; Foto-Albums
Mobiel : DANITA 440 , MIDLAND CTE-747 , SIRTEL S9+ (Dagelijks door Zeeland - CH 24)
Avatar gebruiker
PUMA
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 513
Geregistreerd: 02 maart 2006, 22:41
Woonplaats: Hulst - Zeeuws Vlaanderen

Berichtdoor Arthur » 22 feb 2007, 22:31

een oude vriend van me zat vroeger basis met een firestick (van mij geleend) eentje van zo'n 1 meter (zijn er nl in verschillende lengtes) en die werkte buitengewoon goed, beter nog dan z'n boomerang basis antenne!
Arthur
 


Keer terug naar Antennes

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 159 gasten