Info gevraagt over Imax 2000 antenne

Voor al je vragen over antenne's

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Info gevraagt over Imax 2000 antenne

Berichtdoor leon » 15 feb 2007, 15:38

Hoii

Heeft er iemand hier de Imax 2000 en kan/wil mij daar info over geven ?

Ben namelijk op zoek naar een andere antenne.
Mijn sigma avantie 4 is met de storm van het dak gewaaid. (supperrr antenne om mee te werken maar door zijn lengte zeer stormgevoelig)

Heb nu mijn oog laten vallen op de Imax 2000.

Mijn vragen zijn :

Geeft die goede ondfangst?(berijk)
Is die een beetje storm bestendigd?
Knalt dat er op de 27mc (fm)er een beetje uit?(zend Berijk)
En wat doet ie op andere banden? (ondvangen /zenden)

Alle andere info (ervaringen) ook welkom.

Dus wie o wie heeft er ervaring mee ,of kent iemand die er mee werkt.

Groeten
Leon
leon
 

Berichtdoor erik_ark » 15 feb 2007, 17:32

Zoek/kijk eens verder in dit gedeelte van het forum, daar staan wel een paar topics over gebruikerservaring en informatie over de Imax 2000 8)
19DD012
Avatar gebruiker
erik_ark
Moderator
Moderator
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 27 jan 2005, 16:57
Woonplaats: Deventer

Re:

Berichtdoor leon » 15 feb 2007, 17:40

erik_ark schreef:Zoek/kijk eens verder in dit gedeelte van het forum, daar staan wel een paar topics over gebruikerservaring en informatie over de Imax 2000 8)


Hoii

Ik heb hier op het forum al het een en ander gelezen
Maar wil iets meer info

Groeten
Leon
leon
 

Berichtdoor erik_ark » 15 feb 2007, 18:20

19DD012
Avatar gebruiker
erik_ark
Moderator
Moderator
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 27 jan 2005, 16:57
Woonplaats: Deventer

Re:

Berichtdoor leon » 15 feb 2007, 18:29




Hoii
Dank je voor de info
Had zelf ook al het een en ander gevonden

Maar ik zoek dus meer de ervaring van gebruikers van de Imax 2000


Groeten
Leon
leon
 

Berichtdoor Bimmer » 15 feb 2007, 19:31

Mijn ervaring met de Imax is dat deze slechter presteert dan een Mantova 5... Heb heel wat antennes op het dak gehad...
gpa's gpe's, Antron 99, A-9met zijradialen, en met 5/8 top, Spectrum 1600, Imax, een of andere zwarte flasfiber antenne (ook met radialen) en uit dit alles is voor mij de Mantova 5 het beste eruit gekomen...

Betere s raportjes en ontvangst is zeker beter en geen last van statische ladingen (enigszins af te vangen door een aardpen de grond in te werken en deze op je mast aan te sluiten)

\"just my 2 cents\"
Bimmer
 

Berichtdoor leon » 15 feb 2007, 21:37

Hoii bimmer

De gpa vond ik vroeger al niks en heb ik nu voor nood op een paaltje staan achter het huis hahaha en vind het nog niks.
Die Mantova 5 heb zij radialen en die kan ik niet plaatsen waar ik nu zit .(vervelende buuren die bang zijn voor een vogelpoepje als er een vogeltje op gaat zitten)

Dus had een beetje gesurfd op het net en de imax 2000 leek me wel wat.

Berijk 26-31 MHz.
Kan ook een beetje vermogen aan 5000w .(niet dat ik zo zwaar ga Zitten. Maar een beetje pouwer af en toe moet tog kunnen)hihihihii
Lengte 7.30mtr.
Tog iets langer dan een atron 99 want daar heb ik ook na zitten kijken . Enz Enz

Vandaar dat ik een beetje info zoek.


Nog meer mensen met ervaringen ?


Groeten
Leon
leon
 

Berichtdoor Arthur » 15 feb 2007, 22:14

ik heb na zoeken naar adviesen etc de a99 gekoct, deze was mij al bekend en de imax niet, maar van gebruikers it mijn oude omgevinh vernam ik dat het niet een grotere meerwaarde tenopzichte van de antron is, zeker niet nu de antron maar €55 is!!!

Een alu. antenne is wel wat beter, maar zo slecht als men meestal de antron afkraakt is ie niet, voor de prijs/prestatie is het een goede antenne, en qua wind overleven ze zowat alles!
Arthur
 

Berichtdoor Bimmer » 15 feb 2007, 22:49

Inderdaad, ze kunnen behoorlijk wat wind hebben de glasfibers. De aluminium antennes hebben dan ook de eigenschap wat uit te lubberen na een tijdje. Dat tijdje was bij mij na iets meer dan een jaar. Maar de glasfibers hebben als nadeel dat zodra ze een tijdje op het dak hebben ze beginnen te scheuren (in de lengte) hierbij komen de glasvezels los en is het geen pretje de antenne aan te moeten raken. Dit zowel bij de A99's als bij de Imax meegemaakt.

Vermogen is ook geen probleem heb met een KLV1000/P op de Imax gezeten en ook op SSB en is totaal geen probleem geweest.

Ergste vond ik altijd die statische ruis. Wel een leuke manier om het weer te voorspellen: nadert er een regenbui dan begint je bak te ruissen... :(
Bimmer
 

Berichtdoor leon » 17 feb 2007, 14:17

Hoiii

Nog een vraagje

Heeft iemand een foto van de radialen kit die leverbaar is voor de imax 2000.
Zijn trouwens 2 soorten radiale kits een voor onder het spoel gedeelte en een voor boven het spoel gedeelte zo ik op somige sits zie. (zijn tekeningen)
Het gaat mij om de radialen kit die boven op het spoel komt.
De radialen staan schuin naar beneden.
Nu is mijn vraag wat is de werkbrete van die radialen .
Heb al op het net gekeken maar kan geen foto of iets vinden.
Ik kan namelijk niet te breed gaan .

Groeten
Leon
leon
 

Berichtdoor Arthur » 17 feb 2007, 14:21

zou t zo snel ook niet weten, maar vanuitgaande dat ze 1.80 lang zijn en onder een hoek van zo'n 70/80 graden staan....do the math
Arthur
 


Keer terug naar Antennes

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 161 gasten