glasfiber antenne

Voor al je vragen over antenne's

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

glasfiber antenne

Berichtdoor dennisvktm » 30 dec 2006, 16:30

hoi

een shakespeare glasfiber antenne hoe lang blijven die goed ? heb de mijne eindelijk van de muur gehaald om hem bij me eigen thuis te plaatsen. zag dat ie groen was geworden en een soort aangetast door de invloeden zoals regen en zon.

hoe is zo`n antenne eigenlijk opgebouwd ? iemand daar nog docu over ?

groeten Dennis
dennisvktm
 

Berichtdoor Arthur » 30 dec 2006, 17:17

hoe lang ze goed blijven hmm zolang je swr goed blijft...
of als je hem beetpakt en het fiberglas gaat lekker in je porien zitten, dan zou ik hem wegdoen, ook kan het scheuren, kleine haarscheuren trof ik ook in een oude antron van mij aan.

enige docu erover, dacht dat er laatst hier op t forum een heel topic over gaande was, met links en tekeningen (dacht van de antron) dus effe de zoek functie misbruiken!!
Arthur
 

Berichtdoor dennisvktm » 30 dec 2006, 20:13

beinvloed het dan op het zenden als hij niet glad meer is zo`n antenne. dacht dat het niks uit zou maken of de swr goed is weet ik nog niet hoop het wel want afstellen kan toch niet

heb ook niet veel zin om een andere te kopen en dan erachter te komen dat er toch niks te beleven is. maar ook niet natuurlijk een antenne laatsten die het niet meer zou doen
dennisvktm
 

Berichtdoor dennisvktm » 01 jan 2007, 19:34

is het trouwens verstandig om zo`n antenne te aarden met een eigen aardpen.

heb er nu verschillende dingen over gelezen maar krijg je geen problemen als je dat zelf aanlegd (met wel goeie aardpennen natuurlijk)

dacht hem eerst vanuit de zolder naar buiten te leggen en door het dak heen maar dan heb je als de bliksem inslaat meteen de elende binnen of zou een dikke aardleiding voldoen als je deze buitenom legt
dennisvktm
 

Berichtdoor Arthur » 01 jan 2007, 22:49

als het glasfiber poreus gaat worden gaat het je antenne beinvloeden wanneer er vocht in gaat komen, maar dat zie je snel genoeg op de swr meter wel.

en aarden, ach heb het nog nooit gedaan, en al eens bliksem erin gehad, gelukkig geen voole laag
Bij een 100% bliksem treffer kan je aarden wat je wil, maar zulke voltages kan je antenne en coax toch niet aan en kan je ze hoogstwaarschijnlijk gewoon vervangen.
Arthur
 

Berichtdoor dennisvktm » 06 jan 2007, 11:08

zo de antenne is geplaatst nu nog kijken hoe het allemaal werkt
dennisvktm
 

shakespeare

Berichtdoor uniden2830 » 24 aug 2007, 14:19

antenne is geplaatst en hoe bevalt ie
uniden2830
 

Berichtdoor Wintertje » 24 aug 2007, 15:15

Ben ook wel benieuwd.

Tips om hem op de 1 of andere manier af te stellen zijn ook nog steeds welkom.

Die van mij loopt nog steeds vanaf kanaal 40 pas 1:1.

Laag op de MARC kanalen (26.965 mhz) loopt ie nog steeds niet echt lekker. 1:1,8 ofzo.
Wintertje
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 944
Geregistreerd: 23 feb 2007, 20:22
Woonplaats: Zuid-Holland


Keer terug naar Antennes

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 161 gasten