Wat is de beste mobiele antenne???

Voor al je vragen over antenne's

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Berichtdoor Antoin » 16 maart 2007, 19:56

Wat is nu wijsheid?? De antenne tegen de achterwand en dus achter de cabine of vrijstaand op 't dak??
Er vanuit gaan dat beide antennes op dezelfde lengte uitkomen. Heb ik een beter ontvangst als de antenne helemaal vrijstaat of is 't alleen de tip waar 't om gaat?
Antoin
 

Berichtdoor mp3president » 16 maart 2007, 23:15

Bij ons hebben de meeste standaard een Samlex er op staan, ik ben de enige met een Wilson 1000 \"achter\" de cabine.
Ik rij met een Daf XF en heb een plaatje laten maken, waar ik de magneetvoet van de spriet heb op gezet.
Dit plaatje is gemaakt voor de bouten achter de cabine, dus geen extra gaten.
De spriet komt nu dus wel iets boven de 4 meter uit en laat bij sommige tunnels dus ook de lampen regelmatig knipperen. (ik zit in de zeecontainers, en dus vaak in Rotterdam)

Maar de kwaliteit van de antenne is perfect, ik hoor mijn collega's die met 4 watt zitten op een afstand van ca 6 km luchtlijn en dat op een zeer druk kanaal vorr de FM (5).

Mijn aanrader is dan toch de Wilson 1000.
mp3president
 

Berichtdoor Thijs » 17 maart 2007, 02:46

Heb ik een beter ontvangst als de antenne helemaal vrijstaat of is 't alleen de tip waar 't om gaat?


Het is de spoel waar het omgaat hoevrijer die staat hoe beter
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4477
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor Henry hpsd » 17 maart 2007, 10:22

Vrijstaand is altijd beter,
Afgezien daarvan betekend het in jouwn situatie ook dat de hoogte iets hoger is.
Dit houdt weer in dat je \"line of sight\" qua antenne verbeterd word en dus kom je weer verder. (Als je over een hoge brug rijdt gaat het ook beter, toch ? )
Dat het \"om de spoel gaat\" valt te betwisten, maar dat alles helpt...natuurlijk.
vr gr Henry
http://www.19sd348.nl
Henry hpsd
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1448
Geregistreerd: 18 feb 2007, 15:39
Woonplaats: Opende

Berichtdoor Antoin » 17 maart 2007, 13:21

Ok. Ja heb de keuze of achter de cabine of op de opbouw(autotransporter). Maar als hij op de opbouw staat staat hij helemaal vrij en achter de cabine niet,maar daar kan ik 'm wel weer vastzetten half weg aan de spoiler en zwiept ie niet op en neer.
Antoin
 

Vorige

Keer terug naar Antennes

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 162 gasten

cron