Raad voor antenneaankoop gevraagd

Voor al je vragen over antenne's

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Raad voor antenneaankoop gevraagd

Berichtdoor Lotus » 07 okt 2006, 08:18

Hoi,
Ik wil een antenne voor op mijn bus maar kan nergens in metaal boren dus het moet een antenne zijn die werkt zonder massa (of wél maar dan met kabeltje) daar ik momenteel totaal geen idee heb zou ik graag dringend wat raad willen want ik hoor vanalles van her en der zodat ik het echt niet weet.
Heeft iemand ervaring met \"massaloze\" antennes ?
Kan ik mijn antenne bvb op de kunsstofbumper plaatsen en een massakabeltje leggen naar de carrosserie ?

1:Is deze stelling juist ? :
Elke mobileantenne als bvb SirioDV27 kan je op een niet metalen oppervlak plaatsen en werkt ook net zo goed als gewoon zolang je een massakabeltje tussen de voet erbijplaatst die naar de carrosserie gaat

2:Is deze stelling juist ? :
Versterkers bvb 50 Watt kunnen net zo goed door een antenne met kabelmassa als door rectstreeks op metaal gemonteerde sprietjes


3:Is deze stelling juist ? :
Mobileantennes zoals wordt gebruikt op polyesterboten zijn nooit zo effectief als de standaards.

4:Is deze stelling juist ? :
Op een auto/bus/vrachtwagen moet de antenne ook steeds zo hoog mogelijk worden geplaatst

Anybody met wat reactie graag :)

Bedankt
Lotus (herezen uit de jaren '70)[/b]
Lotus
 

Berichtdoor Thijs » 07 okt 2006, 08:56

waarom geen magneet voet?
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4477
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor Lotus » 07 okt 2006, 09:09

Nou nee,raam,spiegel of magneetantennes vallen uit de boot,m'n dak is bovendien van Polyester.
Het moet een permanent gemonteerde voet zijn en eigenlijk is mijn enige plaats op een bumper want het dak is beweeglijk dus dat gaat totaal niet.


:lol:
Lotus
 

Berichtdoor Arthur » 07 okt 2006, 18:34

probeer firesticks, werken opzich redelijk tot goed en GEEN massa vereist, en anders voor schepen otworpen antenne's. (weet dat alan bijv. een marine reeks heeft)
Arthur
 

Berichtdoor speedy » 18 okt 2006, 10:45

Vrees wel dat als je een antenne op je bumper gaat plaatsen je de SWR verhouding moeilijk/niet goed kan krijgen is omdat hij het vermogen dan tegen de auto straalt waardoor je dus ook aan de vrije kant wel weg draait an de andere kan slecht(beetje richteffect)
Weet niet hoe oud/nieuw je bus is anders zou je ook nog een metalen plaatje op je dak kunnen monteren, mocht dit niet kunnen lijkt me toch een spiegelantenne het beste alternatief.

MvG, Ingmar
speedy
 

Berichtdoor Arthur » 18 okt 2006, 20:41

TIP: kleefvoet met dv voetje erop tegen de zijkant van de bu met haaks daarop een antenne!
Arthur
 


Keer terug naar Antennes

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten