Sirio 27A montage

Voor al je vragen over antenne's

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Sirio 27A montage

Berichtdoor hullepim » 04 jan 2005, 11:48

Hallo allemaal,
Ik heb gister bij Dile een Sirio 27A Balkon antenne gehaald en ben hem nu in elkaar aan het zetten.Maar ik loop tegen een probleem.
Ik heb alle delen in elkaar zitten, spriet en spoel met radiaal, maar hoe doe ik die spriet vast en het spoel gedeelte? Er zit namelijk geen klemmend of schroevend gedeelte op. Ik kan hem er dus insteken, maar dat zitniet vast, je haalt hem er zo uit. Je kunt hem ook niet klemmen ofzo.....
Moet je dit tapen ofzo?
Heeft iemand raad voor mij?

-Lincoln
-Wilson Little Will
hullepim
 

Berichtdoor hullepim » 06 jan 2005, 14:13

Nou,
Ik ben er achter hoor! Wat je moet doen is de moer van het spoel gedeelte halen. Nu heb je bij je spriet een koperen busje gekregen, die dient als een soort van plug. Wat je doet is dat koperen busje in het uiteinde steken van je spriet, daaroverheen shuif je die moer en geef je 2 klappen met de hamer. Die komt niet meer los!

-Lincoln
-Wilson Little Will
hullepim
 

Berichtdoor eric » 30 jul 2005, 10:40

werkt dat een beetje zo,n balkonantenne ??


gevraagd oude president,superstar en sommerkamp
eric
 

Berichtdoor erik_ark » 01 aug 2005, 17:56

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by hullepim</i>
<br />Hallo allemaal,
Ik heb gister bij Dile een Sirio 27A Balkon antenne gehaald en ben hem nu in elkaar aan het zetten.Maar ik loop tegen een probleem.
Ik heb alle delen in elkaar zitten, spriet en spoel met radiaal, maar hoe doe ik die spriet vast en het spoel gedeelte? Er zit namelijk geen klemmend of schroevend gedeelte op. Ik kan hem er dus insteken, maar dat zitniet vast, je haalt hem er zo uit. Je kunt hem ook niet klemmen ofzo.....
Moet je dit tapen ofzo?
Heeft iemand raad voor mij?

-Lincoln
-Wilson Little Will
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Waarvoor ga je de antennne gebruiken?
Gewoon de 40 kanalen of ook voor het DX werk?

<center><font color="blue"><font size="5"><font face="Arial">19MIR036</font id="Arial"></font id="size5"></font id="blue"></center>
Avatar gebruiker
erik_ark
Moderator
Moderator
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 27 jan 2005, 16:57
Woonplaats: Deventer

Berichtdoor hullepim » 02 aug 2005, 11:48

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by erik_ark</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by hullepim</i>
<br />Hallo allemaal,
Ik heb gister bij Dile een Sirio 27A Balkon antenne gehaald en ben hem nu in elkaar aan het zetten.Maar ik loop tegen een probleem.
Ik heb alle delen in elkaar zitten, spriet en spoel met radiaal, maar hoe doe ik die spriet vast en het spoel gedeelte? Er zit namelijk geen klemmend of schroevend gedeelte op. Ik kan hem er dus insteken, maar dat zitniet vast, je haalt hem er zo uit. Je kunt hem ook niet klemmen ofzo.....
Moet je dit tapen ofzo?
Heeft iemand raad voor mij?

-Lincoln
-Wilson Little Will
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Waarvoor ga je de antennne gebruiken?
Gewoon de 40 kanalen of ook voor het DX werk?

<center><font color="blue"><font size="5"><font face="Arial">19MIR036</font id="Arial"></font id="size5"></font id="blue"></center>
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Sterker nog, ik heb hem al in gebruik! Hij doet het echt perfect, ben er erg tevreden over. Ik heb met een standaard Danitatje prima kunnen babbelen met Gouda en Leiden. Dat is toch pak en beet 20Km bij mij vandaan. Dus werkt goed hoor!

-Albrecht AE485S
-Wilson Little Will
hullepim
 

Berichtdoor erik_ark » 02 aug 2005, 17:14

<font face="Arial">Klinkt goed [8D]</font id="Arial">

<center><font color="blue"><font size="5"><font face="Arial">19MIR036</font id="Arial"></font id="size5"></font id="blue"></center>
Avatar gebruiker
erik_ark
Moderator
Moderator
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 27 jan 2005, 16:57
Woonplaats: Deventer

Berichtdoor Dave » 01 maart 2006, 19:42

Nou heb ik ook zo'n zelfde balkon antenne in mijn bezit (alleen niet op mijn balkon, maar op mijn buitenmuur geplaatst) en moet zeggen dat het ontvangen aardig gaat, maar verzenden niet zo best...sterker nog ik kom heel zachtjes met veel ruis binnen....moet ik nu de antenne afstellen???

een leek op cb gebied

Dave
Dave
 

Berichtdoor hullepim » 02 maart 2006, 09:27

Hallo Dave,
Je moet je antenne nog uitdippen. Je moet met een swr meter aan de slag. Je moet hem zo dicht mogelijk bij 1 op 1 krijgen. Die antenne bestaat uit 2 delen, het bovenste deel kan je laten zakken of steigen. Bij de mijne heb ik een stukje van het bovenste deel moeten afzagen voordat hij redelijk stond. Mijne staat op dit moment 1 op 2, best redelijk. Echter wil het geval dat ik er gister bliksem inslag op heb gehad. Mijn bak doet het nog wel, maar de antenne weet ik niet, die stond helemaal te sissen.
hullepim
 

Berichtdoor Dave » 02 maart 2006, 22:45

Ik heb hem uitgedipt en hem 1 op 1.2 gekregen, maar echt een lekker ontvangst was er niet en het verzenden kwam ik een km of 3 verder met een 3tje binnen...ik heb al contacten gelegd met de handelhoek om weer een nieuwe glasfiber op te hangen aan mijn gevel...tot nu toe had ik daar de beste resultaten mee in het verleden.. Tjemig wel zonde zo'n bliksem inslag...gelukkig doet de bak het nog..

Dave
Dave
 


Keer terug naar Antennes

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten

cron