Shakespeare

Voor al je vragen over antenne's

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Shakespeare

Berichtdoor Wintertje » 17 dec 2007, 12:02

Afgelopen weekend was ik een beetje aan het zoeken op internet naar antennes en het viel me op dat een Shakespeare zo duur is.

Hij wordt voor rond de E 165,00 aangeboden en een (I) Max-2000 kost slecht E 115,00

Weet iemand waarom dit prijsverschil zo groot is?

Volgens mij presteert een (I) max-2000 beter t.o.v. een Shakespeare omdat het een 5/8 golf antenne is.
Zijn er ergens testen van de Shakespeare te vinden?
Wintertje
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 944
Geregistreerd: 23 feb 2007, 20:22
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Shakespeare

Berichtdoor Papa Alpha » 17 dec 2007, 18:10

Wintertje schreef:Afgelopen weekend was ik een beetje aan het zoeken op internet naar antennes en het viel me op dat een Shakespeare zo duur is.

Hij wordt voor rond de E 165,00 aangeboden en een (I) Max-2000 kost slecht E 115,00


Bij Jacobs in Breda kost de Shakespeare ABS 1620 basisantenne momenteel maar 69 Euro.......
Ik heb destijds een Shakespeare Big Stick basisantenne gehad, die nagenoeg gelijk is aan de ABS 1620.
Het was een antenne die in vergelijking met b.v. een City Star 1/2 golf basisantenne (nu op de markt als Sirio Star 27) duidelijk minder presteerde, zowel qua zenden als ontvangen.
Ik heb dit uitgeprobeerd door beide antennes om beurten op dezelfde buis te zetten en dit diverse malen met dezelfde tegenstations te herhalen.
Bovendien had de Shakespeare erg veel last dat hij zich statisch ging opladen bij met name sneeuw- en onweersbuien.
Sirtel 2000 Silver basisantenne + President Jackson II Euro + Turner Plus 3B
Op zolder ligt nog een Avanti Sigma IV, een Avanti Astro-Beam AV-150, Avanti AV-101 Astroplane en een Mantova Turbo 8.
Instructiefilmpje van Avanti Sigma IV antenne/How to assembly an Avanti Sigma IV: http://www.mijnalbum.nl/Album-MVHRLAKY-
EEN INNIGE BAND MET DE 11 METER BAND SINDS 1974.
Avatar gebruiker
Papa Alpha
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 661
Geregistreerd: 24 feb 2007, 19:46
Woonplaats: Regio Deventer


Keer terug naar Antennes

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 167 gasten