vergunning plaatsing antenne is verplicht vanaf ?

Voor al je vragen over antenne's

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

vergunning plaatsing antenne is verplicht vanaf ?

Berichtdoor andre-cb » 10 nov 2007, 12:17

wanneer is een vergunning verplicht (tegenwoordig :D)
ik twijfel of ik alles wel door zet maar STEL ik wil een antenne plaatsen.
vanaf welke hoogte is een vergunning verplicht ?

ik heb een woning met een plat dak en ik kan op dit dak makelijk een \"standaard\" zetten en daarop een rondstraler \"gpa achtig iets\" .
het platte dak is ongeveer 6 meter hoog, en dan komt de antenne er bopven op met een mini mastje.

iemand ervaring hier mee ? of weet waar ik dat kan vinden op http://www.zwolle.nl ?

Grt Andre
andre-cb
 

Berichtdoor zwarte draak en lady » 10 nov 2007, 13:03

uhm is het een huur of koophuis is het huur neem kontakt op met de woning bouw is het een koophuis en je zet er een mast bij moet je wel vergunning aanvragen :!: :!: :!: maar bij mijn weten en je zet hem op het dak = er geen vergunning nodig want dan hoort het bij de inboedel..........in raalte zat er 1 die wist zijn antenne zo te verzekeren dat bij de eerste storm zijn imax 2000 vergoed kreeg ...........nico zwolle heeft geen vergunning aangevraagd maar wel een flinke mast staan op zwolle zuid.........dus in overijssel zijn ze niet zo moeilijk........maar zitten genoeg amatoeters in zwolle dus vraag daar maar is na ......maar 1 tip zet geen mast neer met 2 of meer rossen dan gaan ze namelijk zeer moeilijk om doen dit met licenties hoop dat je zo wat meer te weten bent gekomen
zwarte draak en lady
 

Berichtdoor andre-cb » 10 nov 2007, 13:22

het is een koop woning en toevallig :) ik woon ook in Zwolle Zuid.
heeft \"die\" Nico toevallig een klein vrijstaande woning met een redelijke mast en diverse antenne's omhuis ??
want dan woon ik daar niet tever vandaan namelijk :)

maar het is nog niet zeker omdat ik eerst meer info wil of CB DX nog wel t doen is.
maar als ik er uit ben dan zal het op ons platdak worden gezet en daarop kan ik een leuke antenne plaatsen :wink:


Grt Andre
andre-cb
 

Berichtdoor Tincu » 10 nov 2007, 13:56

zwarte draak en lady schreef:is het een koophuis en je zet er een mast bij moet je wel vergunning aanvragen :!: :!: :!:

Dat is niet helemaal waar, indien je de antenne aan een gebouw plaatst mag deze maximaal 5 meter boven de nok van het gebouw mag staan (huis of schuurtje), zonder vergunning (vraag dit nog wel even (annoniem?) na bij je gemeente voor het geval zij andere regels hanteren)

dus in overijssel zijn ze niet zo moeilijk

Helaas heb je met dergelijke zaken niet te maken met de provincie maar met de gemeente.

Je zal indien je een huurwoning hebt dit waarschijnlijk altijd moeten aanvragen/melden bij de woningbouw, mits de mast/antenne aan het gehuurde object komt te staan.

Owja, en eerlijk duurt het langst: Een collega amateur (met huurwoning) heeft het zelfs nooit voor elkaar gekregen (hoge mast aan de woning). Van de gemeente mocht hij plaatsen maar van de woningbouw dan weer niet (rechtzaak en alles geweest). Hij is uiteindelijk maar verhuisd.
Miss Mini achter de knopjes!

Elke laatste zaterdag van de maand: vossenjacht van de Noordse Vos

Kijk, gewone (draadgebonden) telegrafie kun je beschouwen als een heel lange kat. Je trekt aan z'n staart in New York en ze gaat miauwen in Los Angeles. Begrijp je dit? Welnu, radio werkt net zo; je verzendt signalen hier, en ze ontvangen ze verderop. Het enige verschil is dat er geen kat is.

Albert Einstein
Avatar gebruiker
Tincu
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 724
Geregistreerd: 12 jan 2005, 10:45
Woonplaats: Zuid Friesland

antennes plaatsen

Berichtdoor 153-ir-012 » 10 nov 2007, 16:54

hallo andre
ik dacht ook 5 meter boven de nok van het huis dan geen vergunning. een beam 5 meter boven de nok van het huis werkt
ook goed en het licht denk ik aan de gemeente waar je woont.
de een is wat tolerranter als de ander denk ik.
73 105 19ir012 andre
153-ir-012
 

Berichtdoor 19JP072 » 10 nov 2007, 17:52

Je kan inderdaad vrij plaatsen tot 5 meter boven het hoogste punt van je huis, daarboven is een lichte vergunning nodig, die bijna nooit afgegeven wordt...

73 Jean-Paul
Avatar gebruiker
19JP072
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 24 sep 2007, 21:21

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 10 nov 2007, 23:17

Kijk eens op de site van het Min. van VROM .
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re:

Berichtdoor PUMA » 11 nov 2007, 13:58

19-AT-068 Frank schreef:Kijk eens op de site van het Min. van VROM .


Kom daar ontzettend veel info tegen omtrent de UMTS-antennes en of dat allemaal gevaarlijk (straling e.d.) is.....

Algemene richtlijnen kan ik daar niet echt vinden hoor.

Heb een mail-tje (anoniem) gestuurd naar de gemeente.
Avatar gebruiker
PUMA
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 513
Geregistreerd: 02 maart 2006, 22:41
Woonplaats: Hulst - Zeeuws Vlaanderen

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 11 nov 2007, 22:56

Als het goed is staat er ook info over schotel en andere antenne's buiten de umts om .Ik zal morgen eens kijken ik heb ook nog een info boekje van die ik kreeg bij het aanvragen van de mast .
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Berichtdoor 19JP072 » 11 nov 2007, 23:18

http://www.antennebureau.nl/index.php?id=127

Duidelijker is het niet. Daarom zijn al die GSM en UMTS masten ook nooit hoger als 5m boven het gebouw waarop ze geplaatst zijn.

73 Jean-Paul
Avatar gebruiker
19JP072
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 24 sep 2007, 21:21

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 12 nov 2007, 14:15

Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re:

Berichtdoor PUMA » 12 nov 2007, 23:03

19-AT-068 Frank schreef:Hier de folder :arrow: http://www.vrom.nl/docs/publicaties/wonen23279.pdf


Deze folder kreeg ik ook toegestuurd als antwoord op mijn vraag richting de gemeente.

Tevens schreef de gemeente-medewerker;

Geachte heer/mevrouw,

Een 27Mc-antenne is vergunningsvrij als de antenne of antenne met drager (buis en beugels) aan een gevel is bevestigd en niet hoger is dan 5 meter. De 5 meter is gemeten vanaf het snijpunt tussen dak en antenne

Wilt u een hogere antenne dan is deze licht-vergunningsplichtig.

Zie ook bijgaande brochure van VROM.


Met andere woorden;
Gemeten vanaf het punt waar de antenne het dak kruist, maximaal 5 meter.
Dus een 1/2golf-GPA moet je al 50cm onder het dak plaatsen! ! ! !
Uitgaande van 11meter-band en een GPA dan van 5,50meter!!!!

Afbeelding
Avatar gebruiker
PUMA
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 513
Geregistreerd: 02 maart 2006, 22:41
Woonplaats: Hulst - Zeeuws Vlaanderen

Berichtdoor andre-cb » 13 nov 2007, 01:11

en dan heb jij nog geluk dat je een huis hebt die +/- 9 meter is
mijn huis is nou pak hem beet 6 meter (2 verdiepingen) dus daarop 5 meter tja :roll:

als ik wat wil zit ik toch al gauw aan een beam (Horz.) dan zit ik onder de voorwaarden en goed DX mogelijkheid.
maar persoonlijk denk ik dat het wel los zal lopen, want in Wezep een dorp vlak bij.
ken ik iemand die heeft een vergunning voor 21 meter, maar de mast is 35 meter. en die staat er al zeker 8 jaar.
Gemeente doet niets, en volgens mij zijn ze in Zwolle ook niet erg streng mits je niet TE gek maakt.
dus of ze mij zouden aanpakken als ik er een 2 meter boven zit betwijfel ik !.


Grt andre
andre-cb
 

Berichtdoor Papa Alpha » 15 nov 2007, 18:39

Hou wel even in de gaten hoe het zit qua verzekering: mocht de boel onverhoopt naar beneden komen en schade veroorzaken, dan kan dit aardig in de papieren lopen: voor dat geld had je zelf wat leuks aan kunnen schaffen :wink:
Sirtel 2000 Silver basisantenne + President Jackson II Euro + Turner Plus 3B
Op zolder ligt nog een Avanti Sigma IV, een Avanti Astro-Beam AV-150, Avanti AV-101 Astroplane en een Mantova Turbo 8.
Instructiefilmpje van Avanti Sigma IV antenne/How to assembly an Avanti Sigma IV: http://www.mijnalbum.nl/Album-MVHRLAKY-
EEN INNIGE BAND MET DE 11 METER BAND SINDS 1974.
Avatar gebruiker
Papa Alpha
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 661
Geregistreerd: 24 feb 2007, 19:46
Woonplaats: Regio Deventer

antennes

Berichtdoor 153-ir-012 » 15 nov 2007, 21:46

als het goed is en de antenne is aan het huis vast gemaakt
dan kan het zijn dat hij meeverzekerd is bij de inboedel verzekering ligt er aan hoe uit gebreid je verzekering is en anders
bij een eigen woning kan het ook zijn dat het onder de opstal verzekering valt voor schade aan derden in begrepen.
even de polis door nemen of aan passen zijn de kosten niet.
73 105 19ir012 andre
153-ir-012
 

Volgende

Keer terug naar Antennes

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 151 gasten