Welke dan?...

Voor al je vragen over antenne's

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Welke dan?...

Berichtdoor lingo » 22 sep 2019, 22:15

De vrijdag kwam en ging weer.....geen telefoon of mail, of briefje....niks....
Maandag maar weer eens bellen, en meteen vragen hoe lang een week bij hun duurt...
gr.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd....
lingo
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 89
Geregistreerd: 22 nov 2015, 13:12
Woonplaats: Heemskerk

Re: Welke dan?...

Berichtdoor lingo » 25 sep 2019, 18:21

Heb nog niet gebeld; krijg maar een keer het heen en weer...
Ben wel op pad geweest om een voorsprong te nemen op het plaatsen;
Steigerpijp 2mtr....check!
Keilbouten M10....check!
Bouten M10 voor de beugels waar de pijp tussen moet...check!
Verf voor de beugels...check!
Chocolade kruidnoten....check! (omdat dat lekker is, maar niet nodig!)
gr.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd....
lingo
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 89
Geregistreerd: 22 nov 2015, 13:12
Woonplaats: Heemskerk

Re: Welke dan?...

Berichtdoor lingo » 27 sep 2019, 11:55

De antennebeugels staan inmiddels in de zwarte verf, morgen ga ik een antenne ophalen, en meteen 15mtr RG213 kopen.
Dan nog een mooi weekend en de antenne tegen de gevel!
De woningbouw?....
Tja, ik BLIJF niet bellen....
gr.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd....
lingo
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 89
Geregistreerd: 22 nov 2015, 13:12
Woonplaats: Heemskerk

Re: Welke dan?...

Berichtdoor 19-DT-170 » 27 sep 2019, 18:37

Als ik jou was zou ik het huurcontract nog maar eens goed lezen alvorens zonder toestemming antennes te gaan plaatsen.
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1984
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Welke dan?...

Berichtdoor lingo » 28 sep 2019, 07:13

19-DT-170 schreef:Als ik jou was zou ik het huurcontract nog maar eens goed lezen alvorens zonder toestemming antennes te gaan plaatsen.


Ik weet wel dat ik officieel toestemming moet hebben om de antenne te plaatsen, maar volgens mij heb ik toch prima m`n best gedaan om contact te maken, te overleggen, en daarna wederom contact te zoeken....
Helaas krijg ik niet veel respons van de mensen die er een klap op moeten geven...
In het huurcontract staat niets expliciet over het plaatsen van antennes.
Eigenlijk zou de verhuurder ook een antenne moeten plaatsen; kunnen ze leren hoe ze moeten communiceren!!
gr.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd....
lingo
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 89
Geregistreerd: 22 nov 2015, 13:12
Woonplaats: Heemskerk

Re: Welke dan?...

Berichtdoor Erik » 28 sep 2019, 09:31

Ik heb dit onderwerp even doorgelezen en ik ga ervan uit dat je weet waar je mee bezig bent.
Enigste wat ik weet, is dat eigenaren niet graag hebben dat er in hun woningen wordt geboort.
Ik heb dat ook gehad, en destijds opgelost door bovenop de spits de antenne te plaatsen aan de aanwezige schoorsteen middels klembeugels.
Ook zie je dat men dit doet door een buisje op de nok te zetten en er 4 spankabels aan te maken.
Hierdoor hoeft er niet geboort te worden in de muren en vond destijds de woningbouw dat ook goed.
Die 5 meter beperking hebben wij niet eens benoemd.
Totale hoogte was ook niet veel hoger +/- 8 meter incl. de antenne.

Heb destijds controle gehad van de opzichter en daarmee was de kous af.

N.b. je geeft aan dat je erg vaak contact opgenomen hebt, maar kun je dit ook aantonen?

Greetz, Erik....... :D
Afbeelding
Avatar gebruiker
Erik
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 496
Geregistreerd: 20 jul 2008, 22:25
Woonplaats: Zuid Nederstad in Wereldland

Re: Welke dan?...

Berichtdoor lingo » 28 sep 2019, 14:29

Hee Erik, hier ook Eric....
Voor wat betreft het boren; er hangen hier ook diverse zonneschermen aan de achtergevels....
Die zitten niet met plakband of kauwgum vast, dus het "we vinden het niet fijn als er in de gevel geboord wordt" verhaal houdt, wat mij betreft, geen stand.
Kan me niet voorstellen dat voor die dingen ook toestemming gevraagd is, hoewel het wel kan.
Helaas heb ik geen schoorsteen, dus dat met die bandjes dat lukt niet.
Dat andere systeem heb ik weleens gezien, maar dat is erg opvallend + dat ik dan een vergunning moet hebben i.v.m. de max. 5mtr regel.
Dat contact bestaat uit 3x telefoon en alles wat ik besproken heb met de opzichter via mail gestuurd.
Die telefoontjes....tja, hoe moet ik dat aantonen?...da ga nie…
Maandag zal ik nog 1 poging wagen, maar dan wil ik ook wel uitsluitsel en geen uitstel meer....
Ben benieuwd.....hij zal wel weer vrij, ziek of op vakantie zijn...
gr.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd....
lingo
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 89
Geregistreerd: 22 nov 2015, 13:12
Woonplaats: Heemskerk

Re: Welke dan?...

Berichtdoor jcva » 28 sep 2019, 16:44

Bij een reguliere vergunningaanvraag voor een bouwvergunning bij de gemeente duurt het ook zo maar 3 maanden voordat er een antwoord komt, die periode is heel normaal.
En dan heb je vaak nog niet eens het antwoord wat je graag wil.
Verwacht je dan dat een woningbouwvereniging het binnen 3 weken doet?
Als ik het goed begrijp is er eerst een opzichter langs geweest, dit zal wel na telefonisch contact geweest zijn en heb je daarna de email gestuurd.
Wat eigenlijk een aangetekende brief had moeten zijn.
Nu heb je geen poot om op te staan ben ik bang voor.
Ze kunnen eenvoudig roepen deze email nooit ontvangen te hebben of ze geven aan dat dit op de verkeerde manier bij hun is binnengekomen. En hij dus niet in behandeling is genomen.

En persoonlijk had ik die email wat anders opgesteld, ik had mijn troeven nog even voor mijzelf gehouden.
Want iets roepen over dat verdrag lijkt wel slim maar het geeft de amateur of 27Mhz- er niet automatisch het recht een antenne te plaatsen.
Die tijd ligt helaas al even achter ons.

En kun je aantonen dat de constructie die je plaatsen wil sterk genoeg is, hij zodanig aan de gevel komt te zitten dat er bij de 1e de beste storm niets afbreekt of schade veroorzaakt aan de gevel? Of de gevel in zijn geheel met mast en al naar beneden kont?
Hoe ga je dit verzekeren? Je hebt waarschijnlijk ook buren.

Dat soort punten zijn net zo belangrijk bij het toestemming vragen voor het plaatsen van een antenne. En dat staat nergens in het verdrag waar jij mee schermt maar voor de woningbouw zeker een belangrijk punt. De aanname die je doet over de zonneschermen houd ook geen stand, mogelijk heb je gelijk maar het doet in dit geval helemaal niet ter zake.

Ik zou het persoonlijk nog even afwachten en wellicht het verhaal van Aedes nog eens kritisch doorlezen.
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW

Re: Welke dan?...

Berichtdoor lingo » 29 sep 2019, 13:31

Beste jcva,
Je vergelijkt een aanvraag bouwvergunning (gemeente) met een toestemming om 2 antennebeugels te plaatsen (woningbouwstichting).
Lijkt mij niet helemaal juist...
Over die aangetekende brief; de opzichter vroeg mij om een mail te sturen, niet een brief...
En ik heb daarna een bevestiging gehad dat de mail ontvangen is.
Over de inhoud kan ik kort zijn; wat ik besproken heb met de opzichter, heb ik ook in de mail gezet.
Daarover hoef ik niet behoudend te doen, maar ook niet iets te roepen wat niet waar is.

Voor wat de "constructie" betreft; dat zijn 2 beugels, net zoiets als in de handel te koop is, maar dan steviger.
Ook deze heeft de opzichter bekeken.
Het gaat hier over 2 beugels, een pijpje van 2 mtr en een Solarcon A99 van 5,5mtr; daar komt echt de gevel niet van naar beneden!
Dat weten ze heus wel...
En verzekerd ben ik ook...

Voor wat de zonneschermen betreft; ook daar zijn gaten voor geboord...
gr.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd....
lingo
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 89
Geregistreerd: 22 nov 2015, 13:12
Woonplaats: Heemskerk

Re: Welke dan?...

Berichtdoor Wimpie » 29 sep 2019, 14:14

Helemal mee eens. De extra kracht op de gevel t.g.v. die A99 is verwaarloosbaar ten opzichte van de krachten die normaal door wind op de gevel ontstaan.

Als je keilbouten gebruikt, draai ze niet te strak aan, vast = vast. Gaan de beugels weer weg, keilbouten eruit en dichtsmeren met wat (kant en klaar) mortel, en klaar is lingo.

Pas wel even op met de A99. Na jaren komen er glasharen naar buiten, en die prikken aardig in je hand als het tegen zit (beetje uit eigen ervaring..).
Wimpie
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 758
Geregistreerd: 28 nov 2014, 23:00
Woonplaats: Maarssen

Re: Welke dan?...

Berichtdoor lingo » 29 sep 2019, 15:06

@ Wimpie: Idd keilbouten, M10, 8 stuks...
De antenne is niet nieuw, maar pas 3mnd oud....dus kan nog effe mee...
gr.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd....
lingo
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 89
Geregistreerd: 22 nov 2015, 13:12
Woonplaats: Heemskerk

Re: Welke dan?...

Berichtdoor jcva » 29 sep 2019, 15:29

@ Lingo, jij leest zoals jij het wil lezen en niet wat er staat.
De door mij genoemde aanvraag bouwvergunning t.o.v. jouw aanvraag bij de woningbouw is alleen ter illustratie, een gemeente neemt daar zo maar 3 maanden de tijd voor.
Een woningbouw hoeft dat niet maar waarom zouden ze het sneller doen?
De woningbouw heeft er geen belang bij dus als je rekening houd met die tijd dan kan het alleen maar meevallen.
Dagelijks bellen en pushen gaat het proces niet versnellen. Eerder vertragen.

Dat je een bevestiging hebt van de door jouw gestuurde email is voor jouw alleen maar positief. Hebben ze daar een tijdsbestek aangegeven wanneer je antwoord kan ontvangen of is dit alleen een ontvangstbevestiging? Is het laatste het geval dan zul je geduld moeten hebben.

Over de constructie, je kunt wel aangeven dat het sterk genoeg is maar kun je het ook aantonen als ze er om vragen. En is de muur waar je het aan wil zetten sterk genoeg?
Is daar navraag naar gedaan? Je kunt wel roepen "Dat komt niet naar beneden, dat weten ze ook wel" maar aantoonbaar is er niets.
Dat er voor die zonneschermen gaten voor geboord zijn wil ik gerust geloven, of er toestemming voor is gevraagd weet je niet, je doet een aanname van niet maar is dat zo?
Bovendien is dat voor jouw niet relevant. Jouw situatie heeft niets met die zonneschermen te maken.

Verzekerd ben je ook geef je aan, dat geloof ik graag maar staat daar specifieke antennedekking in?
Ook als de bevestiging door een leek gedaan is?
Nu overdrijf ik uiteraard maar als het er op aan komt moet je het aan kunnen tonen en met alleen roepen kom je er dan niet.
De woningbouw zal zich in willen dekken en zodanig dat zij in ieder geval niet aansprakelijk zijn voor de schade mocht er wat misgaan.
Een eis van hun kan dus zo maar zijn dat je het door een erkende installateur of constructeur moet laten plaatsen.
Dat wil dus zeggen, je mag plaatsen maar het dient door een erkend installateur te gebeuren (die jij uiteraard mag betalen)

Je noemt in een andere opmerking keilbouten en daar zijn al genoeg discussies over gevoerd maar elke deskundige zal zeggen dat dit niet de geschiktste methode is om iets aan een bakstenen gevel te monteren.
Persoonlijk zou ik het ook niet zo doen en in mijn geval is het ook gedaan met chemische ankers.
Maar als je die keuze anders maakt is dat geheel jouw verantwoording en ik ben er zeker niet op uit om hier een discussie over de montage d.m.v. keilbouten te starten.

Overigens, los van bovenstaande discussie, ik weet niet ik welke regio jij woont (zie net dat dit Heemskerk is), bij mij in de regio gebeurt er op 27Mhz helemaal niets, het is doodstil.
Zijn er condities dan is het nog leuk. verder niet.

Wil je daarvoor al die moeite doen?

Jcva
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW

Re: Welke dan?...

Berichtdoor lingo » 29 sep 2019, 20:26

Ja, daar wil ik alle moeite voor doen...
Voor wat betreft de "keilbouten discussie" ….
Hoeveel ervaring heb jij met chemische ankers?
gr.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd....
lingo
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 89
Geregistreerd: 22 nov 2015, 13:12
Woonplaats: Heemskerk

Re: Welke dan?...

Berichtdoor jcva » 30 sep 2019, 00:06

30 jaar bouw.
En voor mij geen discussie, ik geef alleen aan dat ik het niet zou doen met keilbouten.
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW

Re: Welke dan?...

Berichtdoor lingo » 30 sep 2019, 07:32

Als je 30 jaar in de bouw hebt gezeten, dan zou je moeten weten dat chemische ankers gebruikt worden voor beton en niet voor baksteen.
gr.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd....
lingo
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 89
Geregistreerd: 22 nov 2015, 13:12
Woonplaats: Heemskerk

VorigeVolgende

Keer terug naar Antennes

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten

cron