Portofoon antenne

Voor al je vragen over antenne's

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg

Portofoon antenne

Berichtdoor RoldeFM » 18 mei 2007, 21:18

Na wat rond gekeken te hebben, ben ik er wel achter dat ik voor een beetje leuk gebruik van mijn portofoon in de auto een externe antenne nodig heb. Het moet een antenne zijn met volgens mij een BNC aansluiting.
Weet iemand wat een goede antenne? En staat zo'n antenne altijd 1:1? Heb nl wel een swr meter, maar die is geschikt voor normale PL pluggen.
RoldeFM
 

Re: Portofoon antenne

Berichtdoor erik_ark » 18 mei 2007, 22:53

RoldeFM schreef:Na wat rond gekeken te hebben, ben ik er wel achter dat ik voor een beetje leuk gebruik van mijn portofoon in de auto een externe antenne nodig heb. Het moet een antenne zijn met volgens mij een BNC aansluiting.
Weet iemand wat een goede antenne? En staat zo'n antenne altijd 1:1? Heb nl wel een swr meter, maar die is geschikt voor normale PL pluggen.


Je kunt het beste een verloopstukje van BNC ==> PL halen :wink:
erik_ark
 

Re: Portofoon antenne

Berichtdoor zwannie » 20 mei 2007, 21:24

RoldeFM schreef:Na wat rond gekeken te hebben, ben ik er wel achter dat ik voor een beetje leuk gebruik van mijn portofoon in de auto een externe antenne nodig heb. Het moet een antenne zijn met volgens mij een BNC aansluiting.
Weet iemand wat een goede antenne? En staat zo'n antenne altijd 1:1? Heb nl wel een swr meter, maar die is geschikt voor normale PL pluggen.


Ik heb als externe antenne een Astatic model AST-48M en werkt prima op mijn midland 42 (met een verloopplugje zoals voorgestel)
Instructies staan achter op de verpakking on de SWR waarde te controleren en eventueel de antenne aan te passen. Is natuurlijk afhankelijk van combi tussen auto en lokatie antenne.
zwannie
 


Keer terug naar Antennes

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 47 gasten