1 antenne op 2 bakkies , kan dat ?

Voor al je vragen over antenne's

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

1 antenne op 2 bakkies , kan dat ?

Berichtdoor tjopp tempo » 11 aug 2016, 21:46

Hoi

Ik heb in m'n vrachtwagen een bakkie van de baas.
Nu heb ik zelf een betere bak gekocht en een betere antenne.
Eigenlijk wil ik de oude antenne verwijderen , aldaar de nieuwe plaatsen.

Zou graag die antenne op allebij de bakkies aan willen sluiten met een splitter ofzo er tussen.


Zo kan ik mijn bak makkelijk los koppelen als ik vrij ben en een ander op m'n wagen gaat.

Ik heb boven mij de originele bak en de nieuwe wil ik op het dashboard maken aan een tafeltje , zodat ik er makkelijk bij kan en goed zicht op heb.
Dus even snel de antenne kabel overgooien gaat niet.


Iemand ideeën ?

Groetjes jaap
tjopp tempo
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 14 jun 2016, 20:06

Re: 1 antenne op 2 bakkies , kan dat ?

Berichtdoor haab » 11 aug 2016, 22:39

Dat gaat zoals jij dat schrijft, met een antenne schakelaar. Dus geen splitter ! Je kunt dan maar 1 bak gebruiken, staat de schakelaar voor de baasbak dan ontvangt die, zet je de schakelaar om dan kun je je eigen bak gebruiken.

Ik heb ook een tijdje 2 bakken op één antenne gehad maar ik had geen handmatige schakelaar ertussen. Ik gebruikte een automatische schakelaar ( http://www.k-po.com/index.php?alias=ZETAGI-SW2.2&last=20&language=nl) zo gauw een van de aangesloten bakken zend, schakelt het ding de antenne om (tenzij de antenne al op die bak stond dan doet die niks) er gaat een beetje vermogen verloren maar dat was zeer weinig.

Voordeel van een automatische schakelaar is dat je niet kunt zenden zonder antenne. Het ding schakelt om. Stel je hebt een handmatige schakelaar: je haalt jou bak eruit en vergeet te schakelen (of je collega draait eens aan de switch) dan is de kans groot dat je collega de baasbak opblaast want hij zend dan zonder antenne..... En wie krijgt dan de schuld ?
Groet,
John

Skipnaam: HaaB
DX-call: 19DW321
Avatar gebruiker
haab
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 308
Geregistreerd: 26 feb 2015, 19:41
Woonplaats: Kerkrade (zuid-Limburg)

Re: 1 antenne op 2 bakkies , kan dat ?

Berichtdoor Robber57 » 21 aug 2016, 16:15

.
Laatst bijgewerkt door Robber57 op 03 aug 2018, 18:44, in totaal 1 keer bewerkt.
Robber57
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 330
Geregistreerd: 10 sep 2015, 23:48

Re: 1 antenne op 2 bakkies , kan dat ?

Berichtdoor Bruinvis » 15 maart 2017, 14:45

Oud bericht maar toch even een reactie voor degene die twee sets op één antenne willen schakelen zoals bijv. eentje op zolder en eentje in de schuur.
Je kunt zoiets hufterproof maken door 2 coaxrelais te gebruiken die bij zenden de andere set aan een dummyload schakelt. Ze ontvangen beide via één antenne en als je beide microfoons inschakelt zetten ze elkaar op de dummyloads en kan er dus niks stuk.

Kees
Bruinvis
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 09 maart 2017, 17:18
Woonplaats: Haamstede


Keer terug naar Antennes

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten

cron