europatour voorbereidingen...

Voor al je vragen over antenne's

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Berichtdoor shaggy » 20 apr 2007, 09:32

oja en bij heel veel antennes staat er niet bij of het 1/4 of 5/8 is.
das toch best belangrijk?????
shaggy
 

Re: europatour voorbereidingen...

Berichtdoor Wintertje » 20 apr 2007, 09:57

shaggy schreef:Hé zoals bepsroken in mn "wie is wie"topic...
Ik ga met mn vriendin een 7 landen tour houden;
Nederland
duitsland
Oosterijk
italië
frankrijk
Monaco
België
Heb een alan 78 plus, een kleefvoet antenne (merk enzo ????)
Zit te denken aan een lineair en een andere antenne.
heb al bij Dile zitten kijken maar qua antennes zijn er teveel...

Denk dat het voor mij overkill is als ik boven de 100 watt ga zitten.
Maar meer dan de ? 4 watt ? is wel een eis... toch?

Gaaf zo'n Europatour in een MR-2! Maar waarom zoveel vermogen?
Je kunt in een auto het eenvoudigst een radio gebruiken die ongeveer 10 watt levert in combinatie met een goede (Wilson ofzo) antenne. Als contactmiddel tussen chauffeurs onderling voldoet dit meestal prima. Ik draai met mijn President JFK en een Wilson Little Will kleefvoet op het dak van mijn Golf gemakkelijk van Lisse naar Alphen (20km). Trouwens zonde om allemaal reut in die MR-2 in te bouwen.

Mijn advies: hou het lekker simpel. Zorg dat de antenne en bak optimaal zijn afgeregeld en koop een goede voorversterkte mike.
Fijne vakantie alvast en post een paar fotootjes.

Wil geen veel te lange antenne op mn auto, maar wel één die het max uit mn bakkie haalt.

Is er groot verschil qua prestatie tussen kleef en schroef antenne?
heb het 1/4 5/8 verhaal gelezen... 5/8 of .64 is het beste...

Wil geen honderde euro's uitgeven, als het met tientjes kan ben ik blij...
Wil eventueel mn autoradio antenne wel vervangen voor een cb antenne met radio splitter....

Wat vinden jullie?
Wintertje
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 944
Geregistreerd: 23 feb 2007, 20:22
Woonplaats: Zuid-Holland

Berichtdoor shaggy » 20 apr 2007, 10:17

je beantwoord bijna alle vragen van mn verschillende topics... :)

Thanx... maar hou mn alan 78plus dus toch een linear erachter.
want 4 watt... is nie veel...
maar nu is het kiezen,.. litlle wil of een wilson 1000...
shaggy
 

Berichtdoor shaggy » 20 apr 2007, 10:24

word toch de little willie... puur door het prijs verschil.
dan kan ik er nog een kleine linear bijkopen, en ...uhmmm
oja voorversterkte handmike... en mike houder...
shaggy
 

Re:

Berichtdoor Wintertje » 20 apr 2007, 11:01

shaggy schreef:word toch de little willie... puur door het prijs verschil.
dan kan ik er nog een kleine linear bijkopen, en ...uhmmm
oja voorversterkte handmike... en mike houder...


Shaggy, als je voor performance gaat, maar toch op de centen moet letten moet je een tweedehands Wilson 1000 kopen. Ik heb een Little Will, maar deze antenne is niet zo breedbandig en presteert qua ontvangst en zenden niet zo goed als een 1000.
Even op MP kijken daar is vast wel een 1000 te koop voor een redelijke prijs. Ik heb ooit eens gelezen dat de beste lineair een goede antenne is. (een soort Johan Cruyff uitspraak).
Wintertje
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 944
Geregistreerd: 23 feb 2007, 20:22
Woonplaats: Zuid-Holland

Berichtdoor shaggy » 20 apr 2007, 11:07

jah maar 2ehands... u never know... kan zomaar iets aan de
binnenkant kapot zijn...
dan koop ik liever via hier of nieuw.
shaggy
 

10x Re: Europatour voorbereidingen...

Berichtdoor RamsesIV » 20 apr 2007, 11:10

Hello, een voorversterkte mike is niet echt meer nodig. Zet gewoon gewoon de draaiknop voor je mike helemaal open.
*Ik gebruik over het algemeen een Sirio Turbo 2000 (1,3m? 200W piek), een goedkoop merk maar toch een goede kwaliteit. Verder hebben deze een zwarte stalen spriet dus vallen minder op. Ook durf ik een oude Hi-power of de Sirio Megawatts (1,7m 1200W piek) te gebruiken, deze zijn gewoon zilver kleurig en vallen natuurlijk wel hard op.
*Als antennevoet heb ik voor mijn mondeo een 2de handse oude versie van een grote sirio-magneetvoet met PL-aansluiting gekozen (Diam. 157mm). Ik rij hiermee rond de 150 in Duitsland en geen probleem. Waarom de oude versie van Sirio dan? Omdat deze volledig demonteerbaar is (4 schroeven), waardoor ook altijd te herstellen is. De Big MAG antennevoeten zijn problematisch, ik heb hier al een erg slechte ervaring mee gehad, slechte massa, niet aan te passen en nt volledig demonteerbaar (1 enkele moer onderaan de PL-aansluiting :roll: ).
*Tegen de krassen heb ik gewoon bij iemand die bestickering van voertuigen doet gevraagd naar restjes waardoor ik een zwart vierkant op mijn dak heb gekleefd met daarop de plakvoet. Effect is dat de sticker er misschien wel van weet maar de lak wordt ontzien... En na je trip kan je deze gewoon met een haardroger en wat geduld er op een propere manier terug afhalen...
RamsesIV
 

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 20 apr 2007, 21:25

Ja een voorversterkte mic. heb je niet nodig een goede ant. wel .De wilson 1000 kost nieuw rond de 90 euro een ml 145 rond de 45 euro en werkt ook zeer goed ,ik heb hem zelf nl ook .
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Berichtdoor shaggy » 22 apr 2007, 13:11

onee.... mn vriendin heeft door dak hier mee bezig ben...

wil toch niet zo'n grote antenne achter op MIJN auto hebben.

Zitten nu op de compromie dat een meter moet kunnen omdat de
motorkap (achter) lager zit dan mn dak en dan ziet het er nog wel redelijk uit...

maar zo'n ml 145 of wilson 1000 is die makkelijk demonteerbaar?
of blijft het een voet en 1 hele spriet? of kan de spriet ook nog in delen uit elkaar? kan daar niet echt veel over vinden.
shaggy
 

Berichtdoor uniden2830 » 23 apr 2007, 01:08

neem een wilson 1000 in magneet uitvoering.
litttle will doet het ook prima is mijn ervaring.
kan genoeg vermogen aan,heb in duitse advertentie gezien dat wilson e'm garandeert tot 200 km/u.
heb zelf goede raporten gehad van toch zeker 30 km
uniden2830
 

Re:

Berichtdoor Wintertje » 23 apr 2007, 15:59

19-AT-068 Frank schreef:Ja een voorversterkte mic. heb je niet nodig een goede ant. wel .De wilson 1000 kost nieuw rond de 90 euro een ml 145 rond de 45 euro en werkt ook zeer goed ,ik heb hem zelf nl ook .


Ben ik toch niet met jullie eens wat die voorversterkte microfoon aangaat. Ik heb wel eens mobiele stations binnen horen komen op alleen de modulatie en zonder s puntje... Zeker in de auto met motor qrm luistert een wat hardere (lees betere) modulatie prettig. Niet elke bak heeft met standaard mic een lekkere modulatie.
Waarschijnlijk beetje off topic dit, maar toch.
Wintertje
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 944
Geregistreerd: 23 feb 2007, 20:22
Woonplaats: Zuid-Holland

Berichtdoor shaggy » 23 apr 2007, 19:26

toch handigev info....
lekker ff 1 keer offtopic verder... :)
heb de uitgeleende bak terug met president mike en niet met mn channelswitchende alan mike... das wel balen...

maar bedankt voor het advies!
shaggy
 

Berichtdoor shaggy » 25 apr 2007, 08:26

schijnt dat mn pa nog een kacheltje heeft liggen van 35 watt...idieal toch!
shaggy
 

Re:

Berichtdoor Wintertje » 25 apr 2007, 11:15

shaggy schreef:schijnt dat mn pa nog een kacheltje heeft liggen van 35 watt...idieal toch!


Gouwe gozert!
Heb je al een antenne gekocht? In Montfoort kun je nieuwe Little Will kopen voor maar E 40,-
Die bak van jouw in combinatie met dat kacheltje en een Wilson moet perfekt werken lijkt mij. Ik werk af en toe met een President JFK en een Little Will. Die JFK heeft standaard 15 watt en dat voldoet prima.
Wintertje
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 944
Geregistreerd: 23 feb 2007, 20:22
Woonplaats: Zuid-Holland

Berichtdoor shaggy » 25 apr 2007, 19:08

heb net kacheltje opgehaald, zit alleen geen schakelaar op maar die maak ik zelf wel.
Antenne moet ik ook nog kopen, maar mn wagen is nog niet terug van de spuiter dus daar wacht ik eerst ff op, kan ik nog ff kijken en meten enzo.
shaggy
 

VorigeVolgende

Keer terug naar Antennes

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 176 gasten