Opnieuw beginnen in een auto

Voor al je vragen over antenne's

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Opnieuw beginnen in een auto

Berichtdoor Kraaij » 15 apr 2019, 20:54

Goede dag

Ik wil in mijn auto een 27mc bakkie gaan inbouwen.
Wat voor antenne advieseeren jullie
Ik wil vooral bij ritten in groepsverband gezelig kunnen kletsen maar misschien later ook nog meer mee gaan doen als het weer bevalt een bakkie in de auto
Het gaat ook om de plaats van de antenne van mij ik heb een vw caddy pick-up en daar zit Aluminium tranenplaat op waar ik de antenne op wil bevestigen, is aluminium wel genoeg massa en zo

Ik zit te denken aan een Midland 48 plus Multi Norm vanwege de prijs en dat het me in de vrachtwagen bevalt
Ben benieuwd wat jullie voor antennes advieseren en een alternatief voor zandbak mag ook
Sorry ik heb dislexie let niet op mijn type fouten
Kraaij
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 15 apr 2019, 20:04
Woonplaats: Hei- en boeicop

Re: Opnieuw beginnen in een auto

Berichtdoor Wimpie » 16 apr 2019, 19:50

Langer is beter! Langer heeft wel het nadeel dat het ergens aan kan blijven haken. Jij hebt de mazzel dat die traanplaat relatief laag zit (ten opzichte van het dak van een "gewone" Caddy). Als jullie altijd dicht bij elkaar rijden, zou een spriet van > 1 m prima moeten zijn, maar als het operationeel gezien langer kan, zou ik voor langer gaan.

Helaas gaat een magneetvoet niet werken, dus je zult iets dienen te kopen dat op een andere manier vastzit. Ik neem aan dat je ook iets wilt dat je makkelijk los kan nemen, waarbij eventueel de voet blijft zitten. Over die traanplaat, ik neem aan dat die op diverse punten elektrisch goed vast zit op het stalen chassis.

Het is een punt van discussie, maar denk ook eens na over een losse SWR meter, dan zie je tenminste als er iets misgaat.
Wimpie
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 758
Geregistreerd: 28 nov 2014, 23:00
Woonplaats: Maarssen

Re: Opnieuw beginnen in een auto

Berichtdoor nl0rpp » 22 apr 2019, 11:55

Ik heb zelf wat antenne's uitgeprobeerd en het valt me op dat de Sirio-antennes zoals de ML145 en de Turbo 5000 vergevingsgezinder zijn als een Wilson 1000.
Om te beginnen zijn de Sirio's wat breedbandiger.De 145 is net zolang als de 1000 , de 5000 is 2 meter lang en dat vertaalt zich ook in meer bandbreedte.Maar die lengte moet je ook willen denk ik.
Je leest ook veel over een kachel te gebruiken om te compenseren maar ik zou eerst eens met de antenne beginnen.
Het werkt ook niet als je een kilowatt in een dummy stopt , dan kom je de straat ook niet uit om het te chargeren.

Hier kan je het een en ander lezen : http://www.pa3hgt.nl/kappa.htm
Doe niet iets wat ik ook niet zou doen.

http://www.pa3hgt.nl

2 President Veep 40 ch am/fm , President Jackson Classic 6 bander/HR2600 met chipswitch/Lincoln 1 ,HAM International Jumbo 3/Multimode 3/Viking 3,Midland 7001 MK2 & MK3,2 President Jackson 2 chrome/JFK Chrome/Franklin/Adams met Maurer mod,Dirland DSS9000F,Excalibur 2002,President George :mrgreen: .RVS spriet 2,50 mtr met SGC SG230 tuner.

Afbeelding
Avatar gebruiker
nl0rpp
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 121
Geregistreerd: 04 sep 2006, 01:00
Woonplaats: Den Haag

Re: Opnieuw beginnen in een auto

Berichtdoor 19RE000 » 22 apr 2019, 12:41

Kraaij schreef:Goede dag

Ik wil in mijn auto een 27mc bakkie gaan inbouwen.
Wat voor antenne advieseeren jullie
Ik wil vooral bij ritten in groepsverband gezelig kunnen kletsen maar misschien later ook nog meer mee gaan doen als het weer bevalt een bakkie in de auto
Het gaat ook om de plaats van de antenne van mij ik heb een vw caddy pick-up en daar zit Aluminium tranenplaat op waar ik de antenne op wil bevestigen, is aluminium wel genoeg massa en zo

Ik zit te denken aan een Midland 48 plus Multi Norm vanwege de prijs en dat het me in de vrachtwagen bevalt
Ben benieuwd wat jullie voor antennes advieseren en een alternatief voor zandbak mag ook


Lees dit ook maar eens.
viewtopic.php?f=6&t=11003
19RE000
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 765
Geregistreerd: 09 maart 2010, 16:18
Woonplaats: Fietsenstalling van Den Haag


Keer terug naar Antennes

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten