President JKF2 service manual

Voor al je 27mc apparatuur

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

President JKF2 service manual

Berichtdoor Pluskat » 11 dec 2020, 14:48

Kan de service manual niet onmiddellijk vinden via Google.
Heb hier een toestel waar de rf-gain,squelch en signaalmeter moet juist gezet worden ( blijkbaar mishandeld door vorige eigenaar)
De service manual zou handig zijn of weet iemand welke trimmers ik moet afregelen ?
Thanks.
Transceivers:
Icom IC-7300 - Yaesu FT-991A - Yaesu FTdx3000D - TYT TH-9800
Kenwood 570 - Alinco DX-70 - President Lincoln - CRT SS-7900
Yaesu FT-7900 - Kenwood TS-50 - Emperor Shogun - Magnum S9
Icom IC-706 -
Antennes:
Diamond X-300N - Optibeam OB6-3M
5 bander End-fed - Sirio Gain Master 1/2 wave
Sirio Gain Master 5/8 wave - Sirio D-1300
Avatar gebruiker
Pluskat
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 260
Geregistreerd: 15 dec 2013, 21:58
Woonplaats: België

Re: President JKF2 service manual

Berichtdoor Robber57 » 11 dec 2020, 16:18

http://servicedocs.com/ARTIKELEN/9500239630001.pdf

Op de bronsite vind je nog meer van e jfk2

Gr richard
Robber57
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 330
Geregistreerd: 10 sep 2015, 23:48

Re: President JKF2 service manual

Berichtdoor Pluskat » 11 dec 2020, 16:28

Top Richard...van harte bedankt voor uw hulp.
Hier kan ik mee aan de slag !
Transceivers:
Icom IC-7300 - Yaesu FT-991A - Yaesu FTdx3000D - TYT TH-9800
Kenwood 570 - Alinco DX-70 - President Lincoln - CRT SS-7900
Yaesu FT-7900 - Kenwood TS-50 - Emperor Shogun - Magnum S9
Icom IC-706 -
Antennes:
Diamond X-300N - Optibeam OB6-3M
5 bander End-fed - Sirio Gain Master 1/2 wave
Sirio Gain Master 5/8 wave - Sirio D-1300
Avatar gebruiker
Pluskat
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 260
Geregistreerd: 15 dec 2013, 21:58
Woonplaats: België

Re: President JKF2 service manual

Berichtdoor Robber57 » 12 dec 2020, 11:44

Graag gedaan 8)

73
Robber57
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 330
Geregistreerd: 10 sep 2015, 23:48

Re: President JKF2 service manual

Berichtdoor Robber57 » 12 dec 2020, 11:50

Toch maar ff geheel off topic nu ik je toch spreek .

Hoe verhoud die gainmaster 1/2 zich tot de 5/8? (Heb je ze alletwee tegelijk op het dak?)

Is de 1/2 zoals je zou verwachten beter voor lokaal?
Ik heb de 5/8 maar lokaal doet die het echt niet goed dus ik zit de 1/2 te overwegen, of eigenlijk iedere andere willekeurige 1/2 .

Gr richard
Robber57
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 330
Geregistreerd: 10 sep 2015, 23:48

Re: President JKF2 service manual

Berichtdoor Pluskat » 12 dec 2020, 12:18

JFK2 is nu terug netjes afgeregeld..bedankt voor de verwijzing naar de service manual Richard.
Wat betreft het verschil hier tussen de 1/2 wave of 5/8 versie van de gain-master: eigenlijk merk ik voor lokaal gebruik
geen enkel verschil in zend en ontvangst.Voor het DX werk doet de 5/8 het wel wat beter.
De 5/8 versie is ook veel meer breedbandig en moet niet afgeregeld worden.De 1/2 golf versie is veel meer smalbandig
en deze heb ik moeten "knippen" voor de dip mooi in de CB band te krijgen.
73' Peter
Transceivers:
Icom IC-7300 - Yaesu FT-991A - Yaesu FTdx3000D - TYT TH-9800
Kenwood 570 - Alinco DX-70 - President Lincoln - CRT SS-7900
Yaesu FT-7900 - Kenwood TS-50 - Emperor Shogun - Magnum S9
Icom IC-706 -
Antennes:
Diamond X-300N - Optibeam OB6-3M
5 bander End-fed - Sirio Gain Master 1/2 wave
Sirio Gain Master 5/8 wave - Sirio D-1300
Avatar gebruiker
Pluskat
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 260
Geregistreerd: 15 dec 2013, 21:58
Woonplaats: België

Re: President JKF2 service manual

Berichtdoor Wimpie » 12 dec 2020, 22:56

@Robber57:
flink OT: dat is wel heel apart dat een GM 5/8 het niet goed doet t.o.v. een GM 1/2. Gemiddeld genomen zou hij het iets beter moeten doen bij gelijke voethoogte. Het stralingscentrum ligt hoger (vanwege dat hij langer is), en de gain naar de horizon is wat meer ten opzichte van de GM 1/2.

Soms kan het gebeuren dat als je een antenne een paar meter hoger zet, dat naar bepaalde richtingen de signaalsterkten minder worden. Meestal staat daar dan tegenover dat de signaalsterkten andere richtingen op meer dan verwacht toenemen. De kans daarop is groter als je grote obstakels (flatgebouwen) in de buurt hebt staan. Doorgaans geldt: meer hoogte = beter signaal voor "lokaal" verkeer.

Ik had dit bij mij met de Nieuwegein ontvanger van de CB repeater. Antenne 3 m omhoog (van 9 naar 12 m voethoogte, zelfbouw 1/2 golf), slechter signaal op de RX Nieuwegein, maar naar Hilversum (gewoon simplex verbinding) merkbaar beter signaal.
Wimpie
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 758
Geregistreerd: 28 nov 2014, 23:00
Woonplaats: Maarssen

Re: President JKF2 service manual

Berichtdoor Robber57 » 13 dec 2020, 18:43

Dank voor jullie antwoorden,

Ik was ff dat afregelen vergeten en de breedbandigheid vd 5/8 is nu ik er over nadenk wel een mede punt geweest waarom ik de gainmaster kocht, er was toen ook nog geen 1/2 golf gainmaster, ik wilde een 5/8 vanwege de vermeende betere afstraling voor dx, mijn voorgaande ervaring is hoofdzakelijk met 1/2 golf en een soort tank whip, een dv-27-lc van sirtel met 2,75 meter glassfiber en een midden spoel, erg goede ervaring mee, ik ben hem helaas kwijt en nieuw zijn ze niet meer te vinden.

De gainmaster heeft als plus ook die enorme bandbreedte maar dat realiseer ik me nu pas, het went heel snel dat zo van 26-30 mhz kunt fietsen zonder tuner gerommel 8)
Maar ik zit nu concluderend na een paar jaar tegen het volgende punt aan te hikken, ik woon in de waard van heer hugo, een waard is oudhollands voor een natte polder, dus een afgedijkt gebied dat lager ligt dan het omringende land.
Mijn antenne staat op de wettelijk maximale hoogte maar komt feitelijk niet boven de "put" waarin ik woon (de polder) uit, dat dx-en is dus moeizaam en zeer zelden, maar lokaal hoor ik ook erg weinig terwijl ik weet dat er genoeg te horen moet zijn, als ik met porto in haarlem, zaandam,schagen, hoorn ben hoor ik meestal wel wat getokkel en blijf het wel horen tot ik de polder in rijd :(
In het marc tijdperk woonde ik een paar km verderop nét buiten de polder dus wat hoger en praatte ik dagelijks met die steden met 0,5 watt, amsterdam was zelfs regelmatig haalbaar met een 1/2 golf el cheapo (met print spoeltje) alu antenne van fl19,95

Ik hoor nu op mijn luxe 5/8 helemaal nix lokaal terwijl dat toch wel zou moeten lukken om die steden te horen, wat uiteraard niet meewerkt is de plc herrie waar ik ook last van heb, ik heb het idee dat de gainmaster ook erg gevoelig is voor lokale ruis bovenop het al kolossale signaal wat er uit komt als ik dx hoor, de s-meter stuiterend tegen de aanslag op 9+35, je moet echt de rf gain terug draaien anders overstuurd hij de ontvanger, in mijn geval een lincoln1, een 2v3 of een oude grant, allen zijn recentelijk uit gelijnd naar factory specs.

Kortom, ik heb het idee dat die 5/8 het niet is voor mijn situatie en overweeg een 1/2 golf maar was ff de mooie erg handige swr vd 5/8 vergeten, en nou weet ik niet meer wat ik moet, gelukkig waarschuwde je me er voor :lol:
Ik ga verder zoeken en nadenken, een andere keuze zou iets heeel anders zijn, een 1/4 golf dipool, die zou ook net als de 1/2 golf gainmaster wat hoger mogen staan met de voet,wellicht moet ik toch ook maar weer de matcher uit de kast halen.
ik ga weer lezen, dankjewel :D
Robber57
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 330
Geregistreerd: 10 sep 2015, 23:48


Keer terug naar Vraag en aanbod

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten