Zoek een Yeasu FC10 autotunertje

Voor al je 27mc apparatuur

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Zoek een Yeasu FC10 autotunertje

Berichtdoor Birdy » 02 apr 2015, 11:47

Voor mijn ft840 zoek ik nog een originele extern auto tunertje , de Yeasu FC-10 .
Afbeelding
Lastig aan te komen , zijn er maar weinig van verkocht.
Loop je er toevallig keer tegenaan altijd wel geinteresseerd in een mailtje met een prijs
Een TCXO 4 ook nog welkom , mits niet te prijzig ..beide zijn eigenlijk puur voor de luxe ..:)
Afbeelding

Eventueel te ruil voor een Yeasu FP-800 power supply : een Kennie PS-430 power supply .
Birdy
 

Re: Zoek een Yeasu FC10 autotunertje

Berichtdoor 19DT2120 » 02 apr 2015, 12:38

Als je niet aan CW/digimode doet ,dan is een tcxo eigenlijk een overbodige luxe!
>Let's go digital<
JS8call JT65
WSPR ROS PSK
Etc . RIP FT8
Avatar gebruiker
19DT2120
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1706
Geregistreerd: 25 sep 2006, 15:31
Woonplaats: Eibertjesdarp

Re: Zoek een Yeasu FC10 autotunertje

Berichtdoor Birdy » 02 apr 2015, 14:01

Zeer waar .. tis voor mij meer luxe om alle opties aan boord te hebben idd . Alle optionele filters bv zijn al geplaatst..
Alhoewel ..bij de FT840 zit er wel een addertje onder het gras met het standaard bordje dat op de plaats zit waar de TCXO komt..
Het trimmer ctje geeft bij veel van die sets een probleem, (verloop in de oscillator) vooral na poos ongebruikt te zijn .Men draait er eens aan wat dan blijkbaar tijdelijk het probleem even oplost.
(Euvel komt trouwens meestal weer terug..)
Deze heeft er (nog) geen last van .
Probleem doet zich blijkbaar in het geheel niet voor met 840s waar de TCXO wel is geplaatst..
Ik doe overigens wel aan digimodes ..:)
Deze 840 ooit nieuw gekocht , stom geweest tunertje er toen niet bij te hebben gekocht en voor de filteropties gekozen heb.
Nu een LDG tunertje erachter staan.
Gekke ding is nog steeds mijn favoriete hf setje...oersimpel ..toch maar alsnog proberen het hele lijntje bij elkaar te rommelen.
Birdy
 


Keer terug naar Vraag en aanbod

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten