Nieuwe vossepieper

Voor al je 27mc apparatuur

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Nieuwe vossepieper

Berichtdoor Berry » 22 okt 2013, 23:29

Hallo,

Ik zal me even voorstellen, Ik ben Berry van de Bildtse Vosseclub en wij zijn een nieuwe vosseclub uit het Noorden van het land.

Wij hebben een nieuwe vossepieper bedacht en gemaakt.

Deze vossepieper heeft een vernieuwd geluid met een uitzendtijd van een minuut en een pauze van een minuut. 10 seconden voordat het signaal stopt geeft deze een toonsverandering waardoor duidelijk is dat er nog 10 seconden signaal te gaan is.
De vossepieper kan los in een kastje geleverd worden of kan worden ingebouwd in de zendapparatuur.

Voor meer info kun je kijken op onze site.

http://www.bildtsevosseclub.nl/de-orgin ... ssepieper/

Deze post is niet commercieel bedoeld en als ik in de verkeerde rubriek gepost heb dan daarvoor mijn excuus. maar wilde graag onze pieper met jullie delen.

Met Bildtse groetenis.

Berry
Berry
 

Re: Nieuwe vossepieper

Berichtdoor pino » 23 okt 2013, 10:30

Berry schreef:Deze post is niet commercieel bedoeld

het lijkt er wel op :roll:
QTH-Rotterdam
Een goede antenne hoeft niet duur te zijn, een dure antenne hoeft niet goed te zijn.©
Avatar gebruiker
pino
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 754
Geregistreerd: 21 feb 2009, 13:31
Woonplaats: Rotterdam

Re: Nieuwe vossepieper

Berichtdoor 19-DT-170 » 23 okt 2013, 12:51

€ 35,- alleen voor een print kan ik ook niet echt niet-commercieel noemen..
Mochten de onderdelen erbij worden geleverd, dan is dat ook niet in totaal € 35,- waard..
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1984
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Nieuwe vossepieper

Berichtdoor Berry » 27 okt 2013, 18:45

pino schreef:
Berry schreef:Deze post is niet commercieel bedoeld

het lijkt er wel op :roll:


Dus ik lieg?
Berry
 

Re: Nieuwe vossepieper

Berichtdoor Berry » 27 okt 2013, 18:46

19-DT-170 schreef:€ 35,- alleen voor een print kan ik ook niet echt niet-commercieel noemen..
Mochten de onderdelen erbij worden geleverd, dan is dat ook niet in totaal € 35,- waard..


Losse print zit al in zijn geheel in elkaar. Hoeft dan alleen nog maar in je eigen bak gebouwd te worden. zit een goede beschrijving bij.
Berry
 

Re: Nieuwe vossepieper

Berichtdoor panda58 » 27 okt 2013, 19:18

Berry,

Trek je niet aan wat er hier word vermeld over je vossepieper.
Is er iemand die wat ontworpen heeft en dit voor de liefhebbers
ook wel wil verkopen tegen kost prijs krijg je gelijk weer te horen dat je commercieel bezig bent.
Denk niet dat er gelijk tientallen verkocht worden.
Dit soort mensen moet je juist koesteren die zo met de hobby bezig zijn.
Er zijn veel mensen die nog niet eens een soldeerbout kunnen hanteren om onderdelen op een print te solderen.
Berry ga gerust door met je hobby.

En voor degene die het denken: NEE ik ken Berry niet.

Gr Jan
panda58
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 340
Geregistreerd: 25 aug 2013, 09:02
Woonplaats: Vjenne City

Re: Nieuwe vossepieper

Berichtdoor poorbeggar » 19 apr 2014, 18:19

Berry,

Ik zou er zelf ook graag 1hebben.
Heb maar 2problemen

1) ik werk met een TTI en die heeft een andere aansluitingsset
http://www.thunderpole.co.uk/microphone-wiring-tti.html

2) wij in België werken met 30/30 in plaats van 60/60
30 seconden geluid/ 30 seconden stilte

Is er iemand die mij een handje kan helpen? Of iemand die er nog 1 heeft liggen en me kan helpen om de aansluitingen te veranderen?

Mijn eigen Belgische pieper heeft het opgegeven( wilt niet starten aan het tweede signaal)
poorbeggar
 

Re: Nieuwe vossepieper

Berichtdoor Toontje » 29 apr 2014, 13:32

Zonder de betreffende pieper af te willen kraken, zou ik je willen wijzen op het feit dat deze pieper -aan de foto's te zien- werkt op basis van een picje (of een of ander ander programmeerbaar IC).
Als daar iets mee gebeurt of als je iets wilt aanpassen -zoals jij de aan/uit tijd- kan je niets als je de software die in het ICtje zit niet hebt. Daarnaast heb je een programmer nodig om de aangepaste software in het IC te branden.

Mijn eigen pieper heb ik gewoon traditioneel gebouwd met een 555 timer, zonder programmeerbare componenten.
Het voordeel daarvan is dat deze eenvoudig aan te passen of te repareren is. De aan/uit tijd wordt bijv. bepaald aan de hand van de waardes van twee weerstanden en één condensator. Alle documentatie hierover is op internet te vinden.

De aansluitconnector is het kleinste probleem. Alle bakken werken met een RX lijntje dat aan aarde hangt bij ontvangst en een TX lijntje dat door de PTT-knop naar aarde wordt geschakeld voor zenden. Een tweede deel van de schakelaar in de PTT-knop schakelt het microfoonelement naar het 'mic audio' lijntje.
Bij een pieper zit er een dubbelpolig relais tussen dat hetzelfde doet.
Een andere bak betekent dus alleen het vervangen van twee connectoren en die op de juiste manier aansluiten.

Alle info en schema's voor het bouwen van de pieper heb ik op internet gevonden. Toch ga ik mijn 'ontwerp' nog niet delen omdat er nog een aantal vervelende kinderziektes inzitten.
De meest vervelende is de instraling die ik heb van mijn linear. Hierdoor gaat het relais van de pieper klapperen zodra ik een beetje vermogen ga leveren. De oplossing is nu om de pieper een eind van de linear te houden (of het vermogen verlagen).

Daarnaast ben ik bezig om een pieper te bouwen op basis van een Arduino. Dat concept wordt vergelijkbaar met de pieper uit dit topic, met als verschil dat je geen speciale brander nodig hebt om hem te programmeren (bij een Arduino gaat dit gewoon via USB).
Gezien het chronische gebrek aan tijd waar ik mee te maken heb zal het nog wel even duren voor dit projectje klaar is..........

Even een vraagje: Heb je geprobeerd jouw 'kapotte' pieper te repareren? Of te onderzoeken wat er aan de hand kan zijn?
Toontje
 


Keer terug naar Vraag en aanbod

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten