Audio transformators?

Voor all je vragen waar een soldeerbout of schroevendraaier aan te pas komt.
Heb je leuke apparatuur zelf gebouwd, show ze hier!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Audio transformators?

Berichtdoor mas » 20 mei 2015, 10:56

Nog niet zo lang geleden willen gebruiken, maar nu even een vraag er over.
De AM/FM trafo's die uit 27MC's komen (kleur rood en blauw) ik heb van deze er beide liggen.
Hoeveel wikkelingen hebben deze? primair en secundair. (weet ik dat tenminste eindelijk haha).

Ik heb weer een nieuw projectje in mijn hoofd die ik wil verwerkelijken namelijk:
ik heb een oud digitaal antwoord apparaat, deze wil ik ombouwen tot "automatische oproep starter".
op 20-40 m is het oproepen namelijk nogal een lang gesprek op zich hihi, ik kan dit als standaard opnemen en weergeven in verschillende varianten met die machine.
Dan aansluiten en op een knopje drukken roept de machine voor me op ( zo het idee :) )
Natuurlijk eerste punt, de audio output impedantie is op de luidspreker 8 Ohm, en de impedantie van de micro is 600 Ohm.
Ik moet die dus transformeren (8-600 Ohm) en heb dan weer een spoeltje nodig, ik hoop dat een van die dingen passen anders wordt het weer kopen.
'73 PA1MNA.
Avatar gebruiker
mas
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 203
Geregistreerd: 26 okt 2011, 10:36

Re: Audio transformators?

Berichtdoor Wimpie » 20 mei 2015, 14:36

Bedoel je dat je modulatietransformatoren hebt liggen?

Je hoeft geen impedantie aan te passen. Een 8 Ohm uitgang kan probleemloos een microfooningang aansturen, maar.....

De uitgangsspanning is nogal hoog waardoor je wellicht een weerstandsdeler nodig hebt.

Ik zou overigens wel een audio transformator gebruiken maar dan alleen om de kans op brom en LF storing te verminderen (ground loops).
Wimpie
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 758
Geregistreerd: 28 nov 2014, 23:00
Woonplaats: Maarssen

Re: Audio transformators?

Berichtdoor mas » 21 mei 2015, 09:03

Ja met tefo is het wat netter, inderdaad ook een weerstand deler gaat er tussen komen, een speaker uitgang is immers ook veel te krachtig als microfoon ingang.
Zou iets van weerstand 1K serie en 1K parallel in serie met een 1K potmeter serie+paralel geschakeld worden. daarna eerst testen.
Hier wordt de impedantie uiteraard ook anders van en zou een 1:1 trafo ook al prima zijn.
'73 PA1MNA.
Avatar gebruiker
mas
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 203
Geregistreerd: 26 okt 2011, 10:36


Keer terug naar Techniek & Zelfbouw

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten

cron