puxing 777/888

Voor alle vragen over HF-Sets, 2 en 70 en andere zenders waar een licentie voor nodig is.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

puxing 777/888

Berichtdoor RB-Fotografie » 26 mei 2013, 19:03

hallo,

ik sta op het punt een puxing te kopen, maar op internet staat dat hij ongeveer 8 km gaat maar wat als ik daar nou een externe antenne op zet ?
heeft iemand hier ervaring mee ?

mvg rick
RB-Fotografie
 

Re: puxing 777/888

Berichtdoor 19RE000 » 26 mei 2013, 19:23

RB-Fotografie schreef:hallo,

ik sta op het punt een puxing te kopen, maar op internet staat dat hij ongeveer 8 km gaat maar wat als ik daar nou een externe antenne op zet ?
heeft iemand hier ervaring mee ?

mvg rick



Hallo Rick,

Geloof die verhalen, eigenlijk sprookjes, niet.

Portofoons gaan met de standaard meegeleverde antenne:

1) Binnen de stad max 1km

2) Buiten de stad max 1,5 tot 2 km.

3) Op het water zo'n 5 km.

Externe antenne?

Dan zal je een richtantenne/yagi/beam moeten gaan gebruiken.
Daarmee haal jij die 8 km wel, maar dan moeten beiden zo'n richtantenne gebruiken en ook nog vrij zicht naar elkaar hebben.

Succes.

Rob
19RE000
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 765
Geregistreerd: 09 maart 2010, 16:18
Woonplaats: Fietsenstalling van Den Haag

Re: puxing 777/888

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 26 mei 2013, 21:36

8 km is haalbaar ,zeker met 5 watt . Maar verwacht niet dat dit altijd zo is zit er bv een bos tussen en zijn de bladeren ook nog eens nat dat wordt het een héél stuk minder. Met een externe antenne op de auto zoals bv een JWX antenne dan gaat het een stuk beter. Let wel op dat je niet legaal bezig bent met deze porto!
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re: puxing 777/888

Berichtdoor RB-Fotografie » 28 mei 2013, 16:01

hallo,

bedankt voor jullie reactie's. ik heb met de Nederlandse importeur gemaild. die zijn aan het informeren bij de fabrikant wat het beste is en hoe we het het beste kunnen werken met een extere antenne en of we daar iets aan hebben want volgens hun heb ik er niks aan. dat vind ik wel raar. maar ik wacht nog op bericht van de importeur. heeft er nog iemand iets aan te vullen of meer informatie dan hoor ik dat graag.

mvg rick
RB-Fotografie
 

Re: puxing 777/888

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 28 mei 2013, 19:50

Nou ik vraag me of of de importeur er wel verstand van heeft want als jij de de kleine antenne van de porto vervangt door een yagi of een antenne op de auto dan zal het bereik zeker toenemen ,alleen kun je er niet echt meer mee rond wandelen .
Je weet dat je NIET legaal bezig bent met deze porto's .
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re: puxing 777/888

Berichtdoor RB-Fotografie » 28 mei 2013, 22:22

hallo,

ja daar ben ik vanop de hoogte. maar ik heb me laten vertellen dat als we niet in de ameteur band gaan zitten ofzo iets dat het dan niet echt een probleem is.
wij gaan een klein netwerkje op zetten (ongeveer 10-12 km als het mogelijk is) met 112 fotografen in (midden) Limburg. dus het gebied waar ik in zit is nog redelijk vlak en open dus ik ben benieuwd hoe ver we kunnen komen. en wat is dan wel legaal ? want deze kunt je volgens mij met 1 druk op de knop van 5w terug naar 4 of 1w zetten of niet?

mvg rick,
RB-Fotografie
 

Re: puxing 777/888

Berichtdoor bewaking » 28 mei 2013, 22:47

Legaal met die Puxing lukt je niet zonder vergunning.

Als je de Puxing als porto wilt gebruiken zul je officieel een N-licentie moeten halen.
Een PMR porto zend geloof ik 10 milliwatt en een puxing standaard 1watt? (verbeter me als ik er naast zit)
Dus zit je alsnog met 10 x te veel te zenden.

Verder zijn het leuke hebbedingen. Je kunt er aardig een afstand mee overbruggen vergleken met de normale PMR porto's.
Je hebt ook een CB radio app. misschien is dit wel iets voor jullie. Gratis en het bereik is groot.

I.i.g. Veel succes
bewaking
 

Re: puxing 777/888

Berichtdoor vincenttor » 29 mei 2013, 00:47

met de laatst oplossing moet wel iedereen Internet op zijn telefoon hebben staan, maar voordeel is Idd dat bereik wereldwijd is mits je een beetje redelijke internet verbinding hebt.
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: puxing 777/888

Berichtdoor RB-Fotografie » 29 mei 2013, 07:53

hallo,
en hoe zit het dan met die ametreur band of zo iets ? ik woon in limburg en zo veel zendamateurs zijn hier niet actief heb ik gehoord. en op welke manier word het gecontroleerd ?
RB-Fotografie
 

Re: puxing 777/888

Berichtdoor Remco Rozenburg » 29 mei 2013, 08:31

Als je zendamateur wilt worden dien je hiervoor een examen af te leggen.
Zie:
http://www.agentschaptelecom.nl/onderwe ... ndamateurs (het Agentschap Telecom controleert ook)
http://www.radio-examen.nl/
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Re: puxing 777/888

Berichtdoor 19RE000 » 29 mei 2013, 08:47

RB-Fotografie schreef:hallo,
en hoe zit het dan met die ametreur band of zo iets ? ik woon in limburg en zo veel zendamateurs zijn hier niet actief heb ik gehoord. en op welke manier word het gecontroleerd ?



Hallo RB,


Alle radiocommunicatie in Nederland wordt gevolgd door 14 op afstandbestuurbare stations.
Deze nemen 24 uur per dag alle radioverkeer op.
Men kan terug in de tijd tot op enkele meters nauwkeurig nog een kruispeiling doen.

Jij hebt blijkbaar een bedrijf, gedraag je dan als bedrijf en betaal voor een vergunning zou ik zeggen
i.p.v. knoeien in de marge met illegale apparatuur op niet toegewezen frequenties.

Hier is de kostenlijst van Agentschap Telecom en zoals je ziet valt dat erg mee PLUS
dat wanneer jij storing ondervindt van andere gebruikers, legaal of illegaal, een klacht tegen ze in kan dienen.

http://www.agentschaptelecom.nl/onderwe ... mmunicatie

Nog steeds haal jij, ondanks wat Frank zegt, geen 8 km van portofoon naar portofoon.

Jij zit blijkbaar in Limburg, hou er dan rekening mee dat over een heuvel je de verbinding ook kwijt bent.
Dan zou je voor een repeater moeten gaan die strategisch is opgesteld.

Een andere oplossing is een aansluiting halen bij www.entropia.nl.
Daarmee heb jij dan gelijk landelijke dekking en heb jij het "probleem" van de heuvels en eventueel een repeater
opgelost.


Succes.

Rob
19RE000
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 765
Geregistreerd: 09 maart 2010, 16:18
Woonplaats: Fietsenstalling van Den Haag

Re: puxing 777/888

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 29 mei 2013, 11:47

Als jij de portofoons niet dagelijks nodig hebt kun jij prof. portofoons en evt een repeater huren ,dit is dan wel legaal .
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re: puxing 777/888

Berichtdoor RB-Fotografie » 29 mei 2013, 16:44

maar ik weet toch niet waneer er een ongeluk gebeurt dus dan is huren geen optie we willen een klein netwerk voor 112 fotografen dus dat is geen optie
RB-Fotografie
 

Re: puxing 777/888

Berichtdoor RB-Fotografie » 29 mei 2013, 16:44

maar ik weet toch niet waneer er een ongeluk gebeurt dus dan is huren geen optie we willen een klein netwerk voor 112 fotografen dus dat is geen optie
RB-Fotografie
 

Re: puxing 777/888

Berichtdoor bewaking » 29 mei 2013, 16:56

Als je een goedkope oplossing wilt hebben, kun je het beste 2 trechters en een hééle lange tuinslang kopen.......... :wink: nee hoor grapje.

Maar wat jij wilt en jou voorwaarden zijn dus niet haalbaar, we hebben allemaal mee gedacht en komen niet echt tot een oplossing. Misschien moet je eens 1 van de bovenstaande oplossingen gaan testen en misschien zit er iets tussen wat je toch bevalt. Zoniet kun je verder gaan kijken. Nogmaals je hebt of gaat een bedrijf starten. dan zou ik in jou geval ook Tetra gaan gebruiken wat hier ergens al vermeld is.
Dan heb je je eigen frequentie en heb je ook minder tot geen last van anderen. Tja het is niet goedkoop, maar dan heb je wel wat, en je kunt een deel terugkrijgen van de Belastingdienst.

Nogmaals veel succes met je zoektocht
bewaking
 

Volgende

Keer terug naar Transceivers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten