FT8800

Voor alle vragen over HF-Sets, 2 en 70 en andere zenders waar een licentie voor nodig is.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

FT8800

Berichtdoor Ouderot » 08 nov 2015, 13:11

Hallo allemaal, ik wil een setje of FT8800 of de WOUXUN KG-UV920P aanschaffen maar ben er nog niet uit. Misschien is hier iemand die daar ervaringen mee heeft.
Zou er heel blij mee zijn, weet dat er altijd mensen die merk gebonden zijn, maar heb een beperkt budget tot 350 euro.
Vrgr. Ouderot
Ouderot
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 213
Geregistreerd: 18 sep 2011, 15:01

Re: FT8800

Berichtdoor jcva » 08 nov 2015, 13:45

Dan heb ik eigenlijk een paar vragen??
Wat wil je er mee, beide setjes zijn dualband 2M en 70cm, ik weet niet of je een licentie hebt maar als dat niet zo is kun je nergens legaal uitkomen.
Wil je voornamelijk luisteren dan zijn er volgens mij betere alternatieven.
Mocht je wel een licentie hebben dan zou ik persoonlijk voor de Yaesu gaan, ik gebruik zelf dagelijks een FT7800 en ben er erg over te spreken.

Heb je geen licentie en wil je al vast wat hebben om mee te spelen(luisteren) dan zou ik ook voor de Yaesu gaan.

Wil niet zeggen dat de Wouxun slecht is zeker niet maar gezien het prijsverschil zou voor mij de keus duidelijk zijn.

Laat je in ieder geval niet verleiden tot een Leixen, QYT KT8900 of dat soort mini setjes want dan is het gewoon niet.
Hoor er eigenlijk nooit wat goeds over. En de amateurs die ik ken en ze gebruikten zijn er ook niet tevreden over.

Jcva
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW

Re: FT8800

Berichtdoor Ouderot » 08 nov 2015, 14:03

Nee heb nog geen licentie maar heb me aan gemeld om het te gaan volgen vandaar en wil voor Novice gaan. Full is voor mij te hoog gegrepen en ben al op leeftijd 70 jr.
Ik wil iets hebben waar ik wat aan heb en niet over enkele jaren weer wat anders moet kopen. En het moet ook niet digitaal zijn zoals FTM-100DE dat vind ik niets voor mij.
En de FT8800 kan ik met Chirp programmeren heb ik gezien. Dacht dat je ook de LPD en PMR er in kan programmeren of heb ik dat verkeerd
Ouderot
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 213
Geregistreerd: 18 sep 2011, 15:01

Re: FT8800

Berichtdoor president- mckinley » 08 nov 2015, 14:09

Ik heb een TYT 8900, en voor het geld is het gewoon goed.
2 en 70 cm werken gewoon goed en de andere banden krijg je er gewoon bij. :D
Daar ben ik niet geheel tevreden over, met name de ontvanger is wat vreemd.

Theo
president- mckinley
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 266
Geregistreerd: 15 aug 2014, 23:52

Re: FT8800

Berichtdoor Ouderot » 08 nov 2015, 14:41

Heb geen haast maar ben me aan het oriënteren dat ik niet voor verassingen staat. Kom van de 27mc af en ben dat een beetje zat.
Ouderot
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 213
Geregistreerd: 18 sep 2011, 15:01

Re: FT8800

Berichtdoor jcva » 08 nov 2015, 18:39

Die TYT 8900 ken ik niet zo goed maar is volgens mij niet zo'n mini ding, Dat is gewoon drama zooi.

LPD valt binnen de 70cm en kun je dus gewoon programmeren, PMR zit er boven en daar gebruiken ze een afwijkend kanaalraster, de FT 7800 kan dat in ieder geval niet goed, of de FT 8800 dat wel kan weet ik niet maar het zou zo maar kunnen van niet. Dat is dus even opletten als je de keus maakt. PMR gebruikt een 6,25Khz raster en met een FT 7800 sta je er net iets naast. In wide FM nauwelijks hoorbaar maar als je zelf gaat zenden gaat de PMR porto qua ontvangst de mist in. Die kan het niet aan.
Overigens mag je daar eigenlijk toch niet zenden met zo'n set.
Ga je voor Yaesu zou ik ook eens kijken naar de FT8900, heb je 2 banden meer en kost bijna niks meer.

Wouxun is ook met pc te programmeren.

Maar voor mij blijft, wil je wat goeds koop je een Yaesu, Icom, Kenwood.
Ga je voor redelijk goed de Wouxun (en mogelijk de genoemde TYT 8900)
Wil je goedkoop dan een Leixen of QYT KT8900 en dan zal je moeten accepteren dat het gewoon zooi is. Waard om in de kliko te smijten.

Is een porto in 1e instantie niet een optie, kost ook niet veel en zo'n ding blijf je toch wel gebruiken.

Jcva
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW

Re: FT8800

Berichtdoor MikeBravo » 16 nov 2015, 11:46

Ik heb zelf o.a een FT-8800 staan die vooral om te luisteren gebruikt wordt. Zenden kan ook en dat gaat heel goed.
Audio is prima en de mogelijkheden zijn ook meer dan genoeg. Heb je wat dikkere vingers dan kan het bedienen wat lastig zijn. Ook als de ogen wat minder zijn kan het lastig zijn gezien de knopjes niet verlicht zijn.
Gr,
Marcel
Morgen besteld, vandaag in huis
(PF9ZX, MikeBravo, 19MB255 | http://www.pf9zx.nl)
MikeBravo
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 453
Geregistreerd: 21 aug 2011, 01:17
Woonplaats: JO22OQ

Re: FT8800

Berichtdoor Wimpie » 16 nov 2015, 21:24

Vraag jezelf even af of je cross-band repeater functie en dual receivers nodig hebt. Als je een 7800 of 7900 kunt bemachtigen, hou je geld over voor een goede antenne.

Zoals je wellicht weet (zie ook mijn bijdrage in een andere forum), je mag zo'n ding formeel niet aangesloten hebben staan. Je mag er niet mee uitkomen op PMR en LPD. Op LPD mag natuurlijk wel als je na behalen N-examen je registratie te pakken hebt. Ook een amateur met registratie mag met zijn HAM-spullen niet op PMR uitkomen.

Over de Leixen; een kennis van mij heeft er een, en zelfs in de auto gaat de ontvanger op sommige plekken plat. Het grootsignaalgedrag van de ontvanger is slecht, het zendsignaal klinkt echter behoorlijk goed. Of de ontvanger van de Leixen een probleem gaat geven, hangt van aanwezigheid sterke signalen in de buurt af. Bij mij staat een digitennemast in de buurt...
Wimpie
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 758
Geregistreerd: 28 nov 2014, 23:00
Woonplaats: Maarssen


Keer terug naar Transceivers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten