Leixen VV898

Voor alle vragen over HF-Sets, 2 en 70 en andere zenders waar een licentie voor nodig is.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Leixen VV898

Berichtdoor DO2EN » 02 apr 2015, 14:15

Moin,

ich möchte hier einmal das Leixen VV898 vorstellen.
Es handelt sich hierbei um ein 2m/70cm Funkgerät mit 5/10W Leistung.
Die Bedienung erfolgt über ein Menu und ist etwas gewöhnungsbedürftig.
Wenn man jedoch einmal die nötigen Handgriffe kennt, ist das kein Problem mehr.
Das Gerät verfügt über:
CTCSS/DCS
DTMF
VOX
Das Gerät läßt sich mit dem Programm "CHIRP" programmieren und macht einem so das Leben leichter.

Das Gerät funktionierte aus der Box recht gut und macht nach einer Eingewöhnungsphase echt Spaß.


Ik wil graag Leixen VV898 hier te introduceren.
Dit is een 2m / 70cm radio met 5 / 10W.
Het wordt bediend via een menu en is een beetje vreemd.
Echter, als je eens wist de nodige handvatten, is dit niet langer een probleem.
Het toestel beschikt over:
CTCSS / DCS
DTMF
VOX
Het apparaat kan worden geprogrammeerd met het programma "chirp" en maakt zo'n leven makkelijker.

Het apparaat werkte goed uit de doos en zorgt voor een aanpassingsperiode echt leuk.

Hier mal zwei Fotos des Leixen VV898
Hier zijn twee foto's van de Leixen VV898

Afbeelding

Afbeelding

Und noch ein Video:
En een video:
https://youtu.be/TilN2ky-JmQ
Best 73' de Edgar
ham call: DO2EN
QTH: Ostbevern (DE) Locator: JO32VA
QRV: 145.350 MHz/ 145.2125 MHz OV Freq., 438.600 MHz DB0OVM
Avatar gebruiker
DO2EN
Volhouder
Volhouder
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 27 maart 2014, 17:39
Woonplaats: Ostbevern (DE) JO32VA

Re: Leixen VV898

Berichtdoor jcva » 02 apr 2015, 23:33

Het is alleen zo jammer dat die dingen dramatisch slecht zijn, qua bouwkwaliteit en ook qua werking.
Zonde van de centjes.

Jcva
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW

Re: Leixen VV898

Berichtdoor marcovp » 03 apr 2015, 08:27

Ik lees er heel verschillende berichten over. Als je bijvoorbeeld de volgende review leest dan is het allemaal zo slecht nog niet http://www.miklor.com/COM/Review_VV898.php. De ontvanger raakt snel overstuurd in drukke gebieden maar verder niet slecht.

Lees je daarentegen de de review van Hamgear (https://hamgear.wordpress.com/2014/10/13/review-leixen-vv-898/) dan kun je hem beter links laten liggen. Ook op Eham lopen de meningen uiteen.

Mijn korte conclusie is dat het een spotgoedkoop ding is die door zijn afmetingen makkelijk is in te bouwen. Voldoende vermogen maar in gebieden met veel verkeer minder goed bruikbaar. Overigens zou ik gezien de prijs niet zo zwaar tillen aan afwerking op het moment dat het cosmetisch is. Als dat ervoor zorgt dat de prijs laag gehouden kan worden is dat wat mij betreft prima.
marcovp
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 264
Geregistreerd: 31 jan 2008, 21:32
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Leixen VV898

Berichtdoor Charles » 03 apr 2015, 09:26

Op dit forum ook een heel verhaal erover: http://www.zendamateur.com/viewtopic.php?f=4&t=13919
Charles
 

Re: Leixen VV898

Berichtdoor 19-DT-170 » 03 apr 2015, 13:05

Als ik de gebruikservaringen lees, dan vraag ik mij af wat er zo geweldig is aan dit setje??
Van sterke signalen gaat het ding over zijn nek, er zit een 10W eindtrap in..
De microfoonkabel schijnt van inferieure kwaliteit te zijn..
O ja, en er zitten de nodige (software)bugs in...
Ik denk dat als je goed uitkijkt op de 2e hands markt,
dat er in deze prijscategorie setjes te vinden zijn die veel beter uit de bus komen dan dit chinese ding..
Ik ben overigens ook benieuwd naar de harmonische onderdrukking van deze set.
Of beter gezegd.. Ik wil het geeneens weten..
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1984
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Leixen VV898

Berichtdoor marcovp » 03 apr 2015, 14:23

Uit een van de reviews:

Harmonic suppression
I wasn’t really impressed. On VHF the 2nd harmonic is just short of 50dBm down, the 3rd harmonic is only 43 dBm down. on UHF it’s slightly better because there’s no third harmonic to worry about.

Hij is goedkoop en klein en doet het. Dat is wat er zo geweldig aan is. Als het je alleen om de 70 cm gaat heb je voor een paar tientjes meer een Alinco staan nieuw in de doos. Voor dual band is er niet echt iets wat nieuw in deze prijsklasse zit. Als je een gebruikte set koopt is het ook afwachten wat je koopt met alle handige hobbyisten die er zijn.
marcovp
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 264
Geregistreerd: 31 jan 2008, 21:32
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Leixen VV898

Berichtdoor jcva » 03 apr 2015, 18:02

En als hij wat warmer wordt dan gemiddeld gaat zo'n setje ook volledig over de zeik.
Een 2e hands Yaesu, Icom, Kenwood koop je voor het zelfde geld en is vele malen beter.
Zelfs een Wouxun wint het royaal.
Ik hou het in de auto voorlopig maar op mijn FT7800. Heeft tenminste ook een beetje power.

Het is wat je wil maar ik vind ze het geld niet waard.


Jcva
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW

Re: Leixen VV898

Berichtdoor Pluskat » 04 apr 2015, 11:18

Zeer laag zendvermogen,de meeste andere draaien rond de 50watt,maar ja de prijs is er ook naar....
Transceivers:
Icom IC-7300 - Yaesu FT-991A - Yaesu FTdx3000D - TYT TH-9800
Kenwood 570 - Alinco DX-70 - President Lincoln - CRT SS-7900
Yaesu FT-7900 - Kenwood TS-50 - Emperor Shogun - Magnum S9
Icom IC-706 -
Antennes:
Diamond X-300N - Optibeam OB6-3M
5 bander End-fed - Sirio Gain Master 1/2 wave
Sirio Gain Master 5/8 wave - Sirio D-1300
Avatar gebruiker
Pluskat
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 260
Geregistreerd: 15 dec 2013, 21:58
Woonplaats: België

Re: Leixen VV898

Berichtdoor DO2EN » 04 apr 2015, 12:21

I think you're all right. But I use this little Chinese not for ham operation, only for the freeband 149Mhz.
There for this radio is a nice and cheap option.

73'de Edgar
Best 73' de Edgar
ham call: DO2EN
QTH: Ostbevern (DE) Locator: JO32VA
QRV: 145.350 MHz/ 145.2125 MHz OV Freq., 438.600 MHz DB0OVM
Avatar gebruiker
DO2EN
Volhouder
Volhouder
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 27 maart 2014, 17:39
Woonplaats: Ostbevern (DE) JO32VA

Re: Leixen VV898

Berichtdoor radio121 » 21 apr 2015, 12:15

Mbt ontvangst een drama , een gemiddelde baogeng doet het beter op elke buiten ant.
" I love radio | QRV, op CB en 70 CM".
>> Hou hem in de lucht <<
Stand-by on: -http://www.cbforum.nl -
Avatar gebruiker
radio121
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 129
Geregistreerd: 23 jul 2014, 10:58

Re: Leixen VV898

Berichtdoor marcovp » 22 apr 2015, 12:05

radio121 schreef:Mbt ontvangst een drama , een gemiddelde baogeng doet het beter op elke buiten ant.

En dat is op zich dan wel weer apart. Waarom kan dit apparaat het niet en een bami porto wel? Je zou zeggen dat het makkelijk te doen moet zijn om een bami porto uit elkaar te trekken en deze in een behuizing te bouwen. Kwestie van de knoppen een beetje omleggen en een wat groter display eraan. Zeker nu je ook 7/8 watt porto's hebt moet dat een koud kunstje zijn. Waarom wordt dat niet gedaan?
marcovp
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 264
Geregistreerd: 31 jan 2008, 21:32
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Leixen VV898

Berichtdoor 19RE000 » 22 apr 2015, 13:01

marcovp schreef:
radio121 schreef:Mbt ontvangst een drama , een gemiddelde baogeng doet het beter op elke buiten ant.

En dat is op zich dan wel weer apart. Waarom kan dit apparaat het niet en een bami porto wel? Je zou zeggen dat het makkelijk te doen moet zijn om een bami porto uit elkaar te trekken en deze in een behuizing te bouwen. Kwestie van de knoppen een beetje omleggen en een wat groter display eraan. Zeker nu je ook 7/8 watt porto's hebt moet dat een koud kunstje zijn. Waarom wordt dat niet gedaan?



Hallo Marco,

Omdat het volgens jou allemaal zo makkelijk is dan neem ik aan dat wij volgende maand
de MARCO VP144 wel zien verschijnen van jou.

Ik ben je eerste klant.

Rob
19RE000
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 765
Geregistreerd: 09 maart 2010, 16:18
Woonplaats: Fietsenstalling van Den Haag

Re: Leixen VV898

Berichtdoor MikeBravo » 22 apr 2015, 14:08

Gezien wat het kost valt er niets te zeiken en zijn de gebruikers, die ik hoor en gesproken heb, tevreden. Het kan mogelijk even wat modificeren zijn maar daar draait voor een deel ook de hobby om. :wink:
Gr,
Marcel
Morgen besteld, vandaag in huis
(PF9ZX, MikeBravo, 19MB255 | http://www.pf9zx.nl)
MikeBravo
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 453
Geregistreerd: 21 aug 2011, 01:17
Woonplaats: JO22OQ

Re: Leixen VV898

Berichtdoor jcva » 22 apr 2015, 17:09

De meeste gebruikers die ik ken zijn in 1e instantie tevreden over dat ding, zeker gezien de prijs.
Daarna hoor je toch irritaties, rotte microfoonsnoeren, raar doen als hij warm wordt en zo en is het allemaal een stuk minder.
Een paar maanden later (en veel gemodificeer( gekloot) verder) blijkt dan toch dat vrijwel iedereen dat ding in de hoek gesmeten heeft.
En dan toch zegt, ik had beter een 2e hands Yaesu, Kenwood of Icom (vul zelf in wat voor jouw van toepassing is) kunnen kopen.

Jcva
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW

Re: Leixen VV898

Berichtdoor Bubbe » 22 apr 2015, 19:22

marcovp schreef:
radio121 schreef:Mbt ontvangst een drama , een gemiddelde baogeng doet het beter op elke buiten ant.

En dat is op zich dan wel weer apart. Waarom kan dit apparaat het niet en een bami porto wel? Je zou zeggen dat het makkelijk te doen moet zijn om een bami porto uit elkaar te trekken en deze in een behuizing te bouwen. Kwestie van de knoppen een beetje omleggen en een wat groter display eraan. Zeker nu je ook 7/8 watt porto's hebt moet dat een koud kunstje zijn. Waarom wordt dat niet gedaan?


Waarom zou je dit willen een porto kun je ook gewoon een handmike voor kopen en voor accu zo'n accumonulator en klaar is kees . deze leixen vvv898 zijn kwa prijs/kwalitijd wel goed maar een paar cent er bij heb je wel een betere zendontvanger met zo'n 50 watt dat is voor mobiel gebruik wel wat aantrekkelijker dan die 10 watt
Bubbe
 

Volgende

Keer terug naar Transceivers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten